Φταίνε τα ηλεκτρικά που ακριβαίνουν τα αυτοκίνητα
ΝΕΑΜεταξύ σφύρας και άκμονος η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κάνει σπασμωδικές κινήσεις για να αντιμετωπίσει την μεγάλη κρίση.
Από το 2025, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επιβάλει αυστηρότερους κανονισμούς για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, περιορίζοντας τις μέσες εκπομπές για τα νέα αυτοκίνητα στα 93,6 γρ/χλμ, μια μείωση κατά 19% από τους στόχους του 2024.
WHAT CAR
Για να ανταποκριθούν σε αυτούς τους αυστηρούς κανόνες, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να αυξήσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων από το σημερινό 13% σε 20%, διαφορετικά θα αντιμετωπίσουν βαριές κυρώσεις.
Οι επικριτές υποστηρίζουν ότι οι στόχοι αυτοί είναι υπερβολικά φιλόδοξοι, με κίνδυνο να δημιουργηθεί σημαντική οικονομική επιβάρυνση στη βιομηχανία.
Σε απάντηση, οι κατασκευαστές υιοθετούν επιθετικές στρατηγικές τιμολόγησης, αυξάνοντας το κόστος των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης για να ωθήσουν τους καταναλωτές προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Εταιρείες όπως η Stellantis, η VW και η Renault έχουν ήδη εφαρμόσει αυξήσεις τιμών έως και 500 ευρώ στα μοντέλα με συμβατικούς κινητήρες, ανακατανέμοντας κεφάλαια για την προώθηση εκπτώσεων στα EV.
Εν μέσω της αυξανόμενης ζήτησης ηλεκτρικών, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζονται να λανσάρουν προσιτά μοντέλα όπως το Renault R5, το VW ID.2 και το Fiat Grande Panda, με τιμές που ξεκινούν κάτω από 25.000 ευρώ.
Παρόλα αυτά, ορισμένα μεγάλα στελέχη του κλάδου παραμένουν επιφυλακτικοί. Ο Luc Chatel, πρόεδρος του λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γαλλίας, επέκρινε τις πολιτικές της ΕΕ, χαρακτηρίζοντάς τες μη ρεαλιστικές, δεδομένων των σημερινών ποσοστών υιοθέτησης των EV.
Για να αποφύγουν τα πρόστιμα, τα οποία θα μπορούσαν να ανέλθουν σε 15 δισεκατομμύρια ευρώ σε ολόκληρο την αυτοκινητοβιομηχανία, ορισμένες μάρκες συγκεντρώνουν μονάδες εκπομπών με συνεργάτες, όπως παρατηρήθηκε με τη Suzuki και τη Volvo.
Ωστόσο, η αδύναμη ανάπτυξη των ηλεκτρικών και οι επίμονες οικονομικές προκλήσεις αφήνουν αμφιβολίες για την ικανότητα του κλάδου να επιτύχει τους στόχους του 2025.
Μένε να δούμε αν τα επόμενα χρόνια η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να εξισορροπήσει τη συμμόρφωση με τους νέους κανονισμούς σε συνδυασμό με τις πραγματικότητες της αγοράς.