Φωτιά σε ηλεκτρικό: Πώς αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά
ΝΕΑ
Τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα έχουν έναν σημαντικό εχθρό: Τη φωτιά. Εχθρός που είναι πολύ δύσκολος και για τους πυροσβέστες.
Κατά καιρούς, την ειδησεογραφία απασχολεί κάποιο περιστατικό όπου ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα παίρνει φωτιά. Ιδίως εάν αυτό είναι κάποιο μοντέλο της Tesla, τότε αποτελεί «αγαπημένο θέμα» για τον Τύπο.
WHAT CAR
Όπως γνωρίζουμε, η αντιμετώπιση μιας φωτιάς σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι μια δύσκολη περίπτωση για τους πυροσβέστες επειδή απαιτείται σημαντικά μεγαλύτερη ποσότητα νερού συγκριτικά με ό,τι ισχύει σε ένα αντίστοιχο όχημα με θερμικό κινητήρα.

Ο λόγος είναι ότι τα στοιχεία και ο ηλεκτρολύτης της μπαταρίας του παράγουν και οξυγόνο, αυτοτροφοδοτώντας τη φωτιά, όσο νερό και ρίχνει η Πυροσβεστική σε αυτή για να την ψύξει.
Επιπλέον, μια πυρκαγιά σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα ενδέχεται να αναζωπυρωθεί έπειτα από κάποιες ώρες ή ακόμα και μετά από κάποιες ημέρες έπειτα από την αρχική κατάσβεσή της.
Για τη συνδρομή των πυροσβεστών σε ένα τέτοιο περιστατικό έχουν προταθεί κάποιες λύσεις. Μία από αυτές είναι η χρήση ειδικής πυρίμαχης κουβέρτας η οποία καλύπτει το φλεγόμενο όχημα, περιορίζοντας όσο το δυνατόν το οξυγόνο και τους πίδακες φωτιάς.

Όπως έγινε γνωστό, πρόσφατα, οι πυροσβέστες στην πόλη Granite Falls που βρίσκεται στα βορειοδυτικά της πολιτεία της Ουάσιγκτον, κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν μια τέτοια φωτιά χρησιμοποιώντας μια νέα ειδικά σχεδιασμένη πυροσβεστική κουβέρτα.
Συγκεκριμένα, κλήθηκαν να κατασβήσουν τη φωτιά σε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα που κινούνταν σε έναν τοπικό αυτοκινητόδρομο. Η χρήση της συγκεκριμένης κουβέρτας τούς επέτρεψε να περιορίσουν τη φλόγα και την αναπτυσσόμενη θερμοκρασία και επικεντρώθηκαν στο να ρίχνουν νερό στον συσσωρευτή.
Με αυτόν τον τρόπο έσβησαν τη φωτιά σε λιγότερο χρόνο απ’ ό,τι συνήθως και απέδειξαν ότι η συγκεκριμένη κουβέρτα είναι αποτελεσματική στην πράξη.

Παρότι ένα περιστατικό με φωτιά σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα προκαλεί το ενδιαφέρον ως είδηση, τα συμβάντα είναι λιγοστά.
Για παράδειγμα, σύμφωνα με δεδομένα του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB), ετησίως καταγράφονται περίπου 25 φωτιές ανά 100.000 πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα.
Αντίστοιχα, στις ΗΠΑ, οι περιπτώσεις πυρκαγιάς σε αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα φτάνουν τις 1.530 φωτιές ανά 100.000 πωλήσεις, ετησίως, αριθμός ασύγκριτα πολλαπλάσιος.