Ford Escort Mk1: Ο θρύλος επέστρεψε
ΝΕΑΜία από τις πιο όμορφες και καλοφτιαγμένες αναβιώσεις παλαιών μοντέλων γίνεται αυτό τον καιρό στην Αγγλία, με ένα αυτοκίνητο που έχει γράψει ιστορία.
Η βρετανική εταιρεία Boreham Motorworks αναβιώνει το θρυλικό Ford Escort Mk1 σε ένα περιορισμένης έκδοσης restomod.
WHAT CAR
Με περισσότερα από 33 χρόνια παραγωγής, το Escort είχε διαμορφώσει μια ολόκληρη εποχή για την Ford πριν δώσει την θέση του στο Focus στα τέλη της δεκαετίας του 1990.
Αυτό το μοντέλο, με τη μεγάλη διαδρομή σε κάθε μορφή αγώνων, αποκτά ένα εντελώς νέο αμάξωμα με σύγχρονες βελτιώσεις και ενισχύσεις.
Ο στόχος είναι να επιτευχθεί βάρος 800 κιλών με τη χρήση ανθρακονήματος για το καπό, τα πρόσθετα μέρη και το εσωτερικό.
Η Boreham σχεδιάζει το πολύ 150 μονάδες, οι οποίες θα αναγνωρίζονται και θα υποστηρίζονται από το επίσημο δίκτυο της Ford.
Ο σχεδιασμός παραμένει πιστός στο πρωτότυπο, συμπληρωμένος από σύγχρονα φώτα LED.
Αντί για στρογγυλά φώτα, η μπροστινή μάσκα διαθέτει πλέον τετράγωνα φώτα που λειτουργούν με τεχνολογία LED και χαρακτηρίζονται από τέσσερα στοιχεία φώτων ημέρας.
Η εμφάνιση αποτελεί φόρο τιμής σε παλαιότερα αγωνιστικά αυτοκίνητα, τα οποία συνήθως είχαν σταυρωτές λωρίδες στα μπροστινά τους φώτα
Κάτω από το καπό, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο κλασικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης: έναν κινητήρα 1,8 λίτρων με δύο εκκεντροφόρους με 185 ίππους ή έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο 2,1 λίτρων με έως και 300 ίππους.
Ο τελευταίος φτάνει τις 10.000 σ.α.λ. και συνεργάζεται με ένα νέο σπορ κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων.
Χωρίς ABS, ESP ή υδραυλική υποβοήθηση, το πολύ όμορφο Escort της νέας εποχής στοχεύει στην ανόθευτη οδηγική απόλαυση.
Στον μπροστινό άξονα, οι Βρετανοί επέλεξαν μια εντελώς νέα γεωμετρία της ανάρτησης. Στο πίσω μέρος, χρησιμοποιείται ένας νέος άξονας από αλουμίνιο και τιτάνιο, σε συνδυασμό με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και ειδικά αμορτισέρ τοποθετημένα σε νέα θέση.
Στο εσωτερικό κυριαρχούν τα πολύ όμορφα μπάκετ καθίσματα, ο κλωβός ασφαλείας και μια ατμόσφαιρα από αγωνιστική δράση την οποία δημιουργούν οι επενδύσεις από Alcantara, δέρμα και ανθρακονήματα.
Ένα σύστημα κλιματισμού και ένα βελτιστοποιημένο σύστημα εξαερισμού που ελέγχεται με περιστροφικά κουμπιά εξασφαλίζει την άνεση των επιβατών.
Το τριάκτινο τιμόνι είναι χωρίς αερόσακο, ενώ οι ενδείξεις συνεχίζουν να βασίζονται σε αναλογικά στρογγυλά όργανα.
Υπάρχουν επίσης οι κλασικοί διακόπτες, που συμπληρώνονται από ένα σύγχρονο ραδιόφωνο με ενσωμάτωση smartphone.
Το λανσάρισμα στην αγορά προγραμματίζεται για το καλοκαίρι του 2025, με τιμή εκκίνησης 358.000 ευρώ. Οι αγοραστές επωφελούνται από διετή εγγύηση της επίσημης Ford.
Εκτός από το Escort, η Boreham σχεδιάζει επίσης μια νέα έκδοση του αγωνιστικού Ford RS200 Group B.