Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ferrari: Επιστροφή στο χειροκίνητο, αλλά υπό έναν όρο…

Ελλάδα 4:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ferrari: Επιστροφή στο χειροκίνητο, αλλά υπό έναν όρο…

ΝΕΑ

Ύστερα από 13 χρόνια, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία εξετάζει σοβαρά την επιστροφή του θρυλικού gated.

Advertisement
Advertisement

Η Ferrari φλερτάρει με την ιδέα να φέρει πίσω το εμβληματικό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με το χαρακτηριστικό μεταλλικό διάφραγμα, το λεγόμενο “gated shifter”.

Η τελευταία φορά που η ιταλική μάρκα προσέφερε αυτή την επιλογή ήταν το 2012 με την California και έκτοτε, η τεχνολογία των paddle shifts και το αγωνιστικό DNA της Formula 1 κυριάρχησαν στα μοντέλα της.

Σήμερα, όμως, ο επικεφαλής ανάπτυξης προϊόντων της Ferrari, Gianmaria Fulgenzi, δηλώνει πως υπάρχει αυξημένη πίεση από πελάτες που απαιτούν την επιστροφή του χειροκίνητου. Κι ενώ η εταιρεία φαίνεται να είναι ανοιχτή σε αυτή την πιθανότητα, βάζει έναν μεγάλο αστερίσκο: το κιβώτιο αυτό δεν θα διατεθεί σε μαζικής παραγωγής μοντέλα όπως η 12Cilindri ή η 296, αλλά αποκλειστικά στις περιορισμένης έκδοσης και πανάκριβες Icona σειρές, όπως η Monza SP2 και η Daytona SP3.

Advertisement
Advertisement

Οι Icona αποτελούν φόρο τιμής στην κληρονομιά της Ferrari και απευθύνονται σε συλλέκτες με βαθιές τσέπες. Στο ίδιο πνεύμα κινείται και η πρόταση του Lewis Hamilton, ο οποίος φέρεται να πιέζει για ένα νέο μοντέλο εμπνευσμένο από την F40, με την ονομασία F44 και, φυσικά, με χειροκίνητο κιβώτιο.

Ωστόσο, η επιστροφή του χειροκίνητου θα έχει κόστος, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Για να διατηρηθεί η εργονομία στο πάτημα του συμπλέκτη, η Ferrari ενδέχεται να περιορίσει την ροπή του κινητήρα, κάτι που αναπόφευκτα θα επηρεάσει την απόδοση.

Παρά τους ενδοιασμούς, η Ferrari δεν είναι η μόνη που επανεξετάζει το ρομαντικό παρελθόν της. Η BMW, για παράδειγμα, εξόπλισε την πανάκριβη 3.0 CSL με χειροκίνητο κιβώτιο, ανταποκρινόμενη στην επιθυμία των οπαδών της για μια πιο «ακατέργαστη» οδηγική εμπειρία.