ΝΕΑ

Ευρωπαϊκές πωλήσεις: Πτώση για τα ηλεκτρικά και τον Ιούλιο

Ελλάδα 18:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ευρωπαϊκές πωλήσεις: Πτώση για τα ηλεκτρικά και τον Ιούλιο

ΝΕΑ

Ευρωπαϊκές πωλήσεις: Πτώση για τα ηλεκτρικά και τον Ιούλιο

ΝΕΑ

Ο ACEA δημοσίευσε τα στοιχεία από τις ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στις χώρες της Ευρώπης τον περασμένο Ιούλιο τα οποία προκαλούν μικτά συναισθήματα.

Advertisement
Advertisement

Όπως προκύπτει από τα δεδομένα που ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Ιούλιο στις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο Ηνωμένο Βασίλειο και στα τέσσερα κράτη που συντελούν την Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελευθέρων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ), έφτασαν τα 1,03 εκατομμύρια οχήματα.

Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 0,4%, γεγονός που δείχνει μια τάση σταθεροποίησης της αγοράς στη Γηραιά Ήπειρο η οποία ωφελείται κυρίως στη μείωση των πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων, ιδίως στη γερμανική αγορά όπου ήταν λιγότερες κατά 37% συγκριτικά με αυτές του ίδιου περυσινού μήνα.

Να σημειώσουμε ότι τα υβριδικά αυτοκίνητα ήταν οι μεγάλοι κερδισμένοι του μήνα, με τις ταξινομήσεις τους να αυξάνονται κατά 24%.

Advertisement
Advertisement

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον ACEA, το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών έφτασε το 13,6% επί των συνολικών ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων και ήταν μικρότερο από αυτό του ίδιου μήνα του 2023, όπου είχε φτάσει το 14,5%. Πάντως, όπως προκύπτει από τα στοιχεία, οι πωλήσεις αυτών αυξήθηκαν σε κάποιες χώρες όπως η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, σε σχέση με πέρυσι.

Όπως είναι γνωστό, οι ταξινομήσεις καινούργιων ηλεκτρικών οχημάτων μειώνονται συνεχώς για πολλούς μήνες στην Ευρώπη, κυρίως λόγω της μείωσης ή κατάργησης του ποσού επιδότησης από τις κυβερνήσεις για την αγορά νέων αυτοκινήτων αυτής της τεχνολογίας.

Οι πωλήσεις της Tesla, επίσης συνέχισαν να μειώνονται σε όλη την Ευρώπη, σημειώνοντας πτώση κατά 15% τον Ιούλιο και κατά 12% στο πρώτο επτάμηνο του 2024, συγκριτικά με τον ίδιο μήνα και το ίδιο χρονικό διάστημα του 2023, αντίστοιχα.

Advertisement

Φυσικά, η εξακολουθούμενη πτωτική τάση στις ταξινομήσεις καινούργιων αμιγώς ηλεκτρικών έχει ως αποτέλεσμα οι εταιρείες να μειώσουν ή να επιβραδύνουν το πρόγραμμα εξέλιξης νέων ηλεκτροκίνητων μοντέλων και να επαναφέρουν τα σχέδια για τη συνέχιση διάθεσης των αυτοκινήτων τους με θερμικό κινητήρα.

Αυτή η διαμορφωθείσα κατάσταση στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου προκαλεί προβληματισμό. Θυμίζουμε ότι ο Κάρλος Ταβάρες, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Stellantis, προειδοποίησε ήδη τα στελέχη των εταιρειών που τον απαρτίζουν ότι υπάρχει το ενδεχόμενο περικοπών ή ακόμα και να κλείσουν κάποιες από αυτές εάν τα οικονομικά αποτελέσματα συνεχίσουν να είναι μειωμένα ή αρνητικά.

Advertisement

Στη Mercedes-Benz επανακαθόρισαν την αρχική πρόβλεψη για το περιθώριο κέρδους της εταιρείας για το 2024 επί τω ήττον και αναθεώρησαν τους μεσοπρόθεσμους στόχους τους για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, δηλώνοντας ότι η κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης θα διαρκέσει περισσότερο από ό,τι αναμενόταν.

Τέλος, οι άνθρωποι του Ομίλου Volkswagen επιδιώκουν μεγαλύτερη περικοπή του κόστους, εξετάζοντας ακόμη και το ενδεχόμενο να κλείσει το εργοστάσιο της Audi που υπάρχει στο Βέλγιο στο οποίο κατασκευάζονται τα Q8 e-tron και Q8 Sportback e-tron.