Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Euro NCAP: Ποια μοντέλα διακρίθηκαν στις τελευταίες δοκιμές

Ελλάδα 4:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Euro NCAP: Ποια μοντέλα διακρίθηκαν στις τελευταίες δοκιμές

ΝΕΑ

Στις πρόσφατες δοκιμές πρόσκρουσης που πραγματοποίησε ο Euro NCAP τα κινεζικά μοντέλα διακρίθηκαν σημαντικά, με το Polestar 3 να θέτει νέο άνω όριο στην ασφάλεια των παιδιών.

Advertisement
Advertisement

Ένας από τους πιο ευαίσθητους τομείς στην αξιολόγηση των καινούργιων μοντέλων από τον Euro NCAP αφορά στην προστασία των παιδιών που επιβαίνουν στο όχημα.

Οι δοκιμές πρόσκρουσης που εφαρμόζει στη διαδικασία για την συνολική εκτίμηση ενός νέου αυτοκίνητου εμπεριέχουν και τη βαθμολόγηση κατά πόσο η δομή του πλαισίου και η διαμόρφωση του εσωτερικού συμβάλλουν στο να μειωθούν οι επιπτώσεις γι’ αυτά σε περίπτωση ατυχήματος.

Στην αντίστοιχη δοκιμασία, το Polestar 3 σημείωσε την υψηλότερη επίδοση που έχει επιτευχθεί τα τελευταία εννέα χρόνια στον Euro NCAP. Συγκεκριμένα, στην προστασία των παιδιών το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο κατέγραψε ποσοστό 93%.

Advertisement
Advertisement

Μάλιστα, αυτή η επίδοση καταγράφηκε βάσει των πρόσφατων, αυστηρότερων πρωτοκόλλων αξιολόγησης που εφαρμόζει ο Οργανισμός.

Συνολικά, το Polestar 3 απέσπασε την κορυφαία αξιολόγηση πέντε αστέρων καθώς κατέγραψε βαθμολογία 90% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 79% στην προστασία πεζών και δικυκλιστών και 83% για το σύνολο των συστημάτων προειδοποίησης και υποβοήθησης του οδηγού.

Εκτός από αυτό, οι άνθρωποι του Euro NCAP αξιολόγησαν και άλλα καινούργια μοντέλα, τόσο από την Ευρώπη όσο και από την Κίνα.

Advertisement

Το νέο Audi A6 απέσπασε επίσης πέντε αστέρια σημειώνοντας ποσοστό 87% στην προστασία των ενηλίκων, 88% στην προστασία παιδιών, 78% στην προστασία λοιπών χρηστών του δρόμου και 77% για τα συστήματα ασφάλειας που διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό του.

Στο CUPRA Terramar απονεμήθηκαν πέντε αστέρια, επίσης. Το ισπανικό μοντέλο αξιολογήθηκε με ποσοστό 89% στην προστασία των ενηλίκων, 87% στην προστασία παιδιών, 82% στην προστασία λοιπών χρηστών του δρόμου και 76% για τα συστήματα ασφάλειας που διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό του.

Advertisement

Πέντε αστέρια απέσπασε και το νέο BYD Sealion 7, το κινεζικό μεγάλο ηλεκτρικό SUV. Συγκεκριμένα, αξιολογήθηκε με ποσοστό 87% στην προστασία των ενηλίκων, 93% στην προστασία παιδιών (ίδια επίδοση με αυτή του Polestar 3), 76% στην προστασία λοιπών χρηστών του δρόμου και 79% για τα συστήματα ασφάλειας που διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό του.

Πέραν αυτών, οι άνθρωποι του Euro NCAP ανέδειξαν και κάποιες αδυναμίες σε άλλα τρία SUV. Το ηλεκτρικό Geely EX5 έχασε βαθμούς στην προστασία παιδιών, καθώς το σύστημα ανίχνευσης παρουσίας παιδιού στο αυτοκίνητο δεν πληρούσε τις αυστηρές απαιτήσεις του οργανισμού.

Επιπλέον, παρατηρήθηκε αποκόλληση σημείων στη βάση της εμπρός κολώνας στην αντίστοιχη δοκιμή πρόσκρουσης. Πάντως και αυτό πήρε πέντε αστέρια, σημειώνοντας 86% στην προστασία των ενηλίκων, 87% στην προστασία παιδιών, 83% στην προστασία λοιπών χρηστών του δρόμου και 83% για τα συστήματα ασφάλειας που διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό του.

Advertisement

Το Hongqi E-HS9, ένα ακόμη ηλεκτρικό SUV από την Κίνα, αξιολογήθηκε με πέντε αστέρια, αλλά μετά τη δοκιμή μετωπικής σύγκρουσης εντοπίστηκε μικρό σχίσιμο στον αερόσακο οδηγού. Αυτό επέφερε μείωση στη βαθμολογία προστασίας κεφαλιού στις μετωπικές συγκρούσεις.

Η βαθμολογία του ήταν 82% στην προστασία των ενηλίκων, 87% στην προστασία παιδιών, 73% στην προστασία λοιπών χρηστών του δρόμου και 82% για τα συστήματα ασφάλειας που διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό του.

Τέλος, το Jaecoo 7 PHEV επίσης απέσπασε πέντε αστέρια στην αξιολόγηση του Euro NCAP. Όμως, το αποτέλεσμά του επηρεάστηκε αρνητικά λόγω κακής ανάπτυξης του πλευρικού αερόσακου (τύπου «κουρτίνας») μετά από μετωπική πρόσκρουση.

Τα ποσοστά του ήταν 81% στην προστασία των ενηλίκων, 80% στην προστασία παιδιών, 80% στην προστασία λοιπών χρηστών του δρόμου και -επίσης- 80% για τα συστήματα ασφάλειας που διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό του.