Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Έτσι ξεζουμίζει τις άλλες εταιρείες ο Ίλον Μασκ

Ελλάδα 21:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Έτσι ξεζουμίζει τις άλλες εταιρείες ο Ίλον Μασκ

ΝΕΑ

Χωρίς να κάνει απολύτως τίποτα, ο Μασκ και η Tesla τσέπωσαν από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πάνω από 1 δις ευρώ.

Advertisement
Advertisement

Η Tesla αναμένεται να κερδίσει πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ σε αποζημίωση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που προσπαθούν να ανταποκριθούν μέσω του “C02 pooling” στα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών CO2 της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2025, σύμφωνα με τους αναλυτές της UBS.

Εταιρείες όπως η Stellantis, η Toyota, η Ford, η Mazda και η Subaru έχουν συνεργαστεί με την Tesla για να αξιοποιήσουν τις ισχυρές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, υπολογίζοντας κατά μέσο όρο τις εκπομπές των στόλων τους για να αποφύγουν σημαντικά πρόστιμα.

Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι το CO2 pooling στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης αποτελεί έναν μηχανισμό που επιτρέπει στις εταιρείες να μοιράζονται ή να συνδυάζουν τις εκπομπές CO2 των στόλων τους για να συμμορφώνονται με τους αυστηρούς κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Advertisement
Advertisement

Αυτή η συμφωνία «εξαγοράς ρύπων» επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες με χαμηλότερες πωλήσεις ηλεκτρικών να επωφεληθούν από τη συμμόρφωση της Tesla με τα όρια εκπομπών της ΕΕ.

Μια παρόμοια συμφωνία αφορά τη Mercedes-Benz, η οποία έχει συνεργαστεί με τη Volvo και τη μάρκα της Polestar.

Οι αναλυτές της UBS πιστεύουν ότι τα κέρδη της Tesla θα μπορούσαν να ξεπεράσουν το 1 δισεκατομμύριο ευρώ, εάν κεφαλαιοποιήσει πλήρως τη θέση της.

Advertisement

Η Volvo, ενισχυμένη από την επιτυχία του ηλεκτρικού της SUV EX30, αναμένεται να λάβει έως και 300 εκατ. ευρώ σε αποζημίωση.

Εν τω μεταξύ, κατασκευαστές όπως ο όμιλος Volkswagen και ο όμιλος Renault αντιμετωπίζουν προκλήσεις για την επίτευξη των στόχων εκπομπών και ενδέχεται να χρειαστεί να πουλήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με ζημίες ή να ενταχθούν σε παρόμοιες δεξαμενές εξαγοράς ρύπων.

Advertisement

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επικρίνει τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών της ΕΕ, με τη Renault να προειδοποιεί ότι οι πολιτικές αυτές θα μπορούσαν να βλάψουν την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Οι εταιρείες πρέπει να υποβάλουν αίτηση έως τον Φεβρουάριο του 2025 για να ενταχθούν στις δεξαμενές της Tesla ή της Volvo-Mercedes.

Η Tesla έχει ιστορικά επωφεληθεί από την πώληση μονάδων εκπομπών και οι φετινές συμφωνίες συγκέντρωσης παγιώνουν περαιτέρω το οικονομικό της πλεονέκτημα.

Advertisement

Ωστόσο, οι αναλυτές σημειώνουν την απρόσμενη συμπερίληψη της Stellantis στη δεξαμενή της Tesla, καθώς προηγουμένως σχεδίαζε να ανταποκριθεί στα πρότυπα χωρίς εξωτερική βοήθεια.

Η εξέλιξη αυτή εγείρει ερωτήματα σχετικά με τις στρατηγικές συμμόρφωσης άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών, ιδίως της Volkswagen και της Renault, καθώς ο κλάδος προσαρμόζεται στους αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.