Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Εταιρείες κλείνουν εργοστάσιά τους στην Κίνα

Ελλάδα 11:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Εταιρείες κλείνουν εργοστάσιά τους στην Κίνα

ΝΕΑ

Η ανάπτυξη της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας τα τελευταία χρόνια έχει ανατρέψει τα δεδομένα χρόνων ή και δεκαετιών για τις υπόλοιπες εταιρείες.

Advertisement
Advertisement

Από το 2020 και έπειτα οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας σημείωσαν μεγάλη παραγωγική δραστηριότητα σε σχέση με ό,τι ίσχυε στην προηγούμενη δεκαετία.

Αφενός η υιοθέτηση κινήτρων από το καθεστώς της χώρας για να αυξηθούν οι εγχώριες πωλήσεις και αφετέρου η χάραξη επιχειρηματικής πολιτικής προς όλο τον κόσμο συνέβαλε σε αυτό.

Στις ημέρες μας το βλέπουμε έντονα αυτό και στην Ευρώπη με τη γρήγορη και σχετικά έντονη επέκταση σε αυτή των κατασκευαστών αυτοκινήτων από την ασιατική χώρα.

Advertisement
Advertisement

Ως παρενέργεια αυτής της διαδικασίας είναι το γεγονός ότι η παραγωγικότητα άλλων εταιρειών από τη Γηραιά Ήπειρο, τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα μειώνεται σταδιακά. Το αποτέλεσμα είναι να αναγκάζονται να κλείνουν εργοστάσιά τους στην Κίνα επειδή οι πωλήσεις των μοντέλων τους εκεί είναι μικρές, πλέον, επηρεάζοντας τα κέρδη τους.

Ήδη εταιρείες όπως η Renault και η Mitsubishi, έχουν ήδη αποχωρήσει από την κινεζική αγορά και το ίδιο αναμένεται να πράξουν και άλλες, καθώς βλέπουν τις πωλήσεις τους να μειώνονται εξαιτίας του ανταγωνισμού από τους εγχώριους κατασκευαστές.

Σύμφωνα με τους αναλυτές της αγοράς, εάν δεν αλλάξουν τα δεδομένα, τα προσεχή χρόνια πρόκειται να ακολουθήσουν την ίδια πρακτική ακόμα τέσσερις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Advertisement

Αυτές είναι ο Όμιλος Volkswagen, η General Motors, η Honda και η Nissan (θυμίζουμε ότι οι δύο τελευταίες πρόκειται να συγχωνευθούν). Η γερμανική εταιρεία είναι ο μεγαλύτερος ξένος κατασκευαστής στην Κίνα και τα τέσσερα τελευταία χρόνια βλέπει τις πωλήσεις της να μειώνονται διαρκώς.

Παρά την ανάπτυξη των νέων ηλεκτρικών μοντέλων του ο Όμιλος Volkswagen δυσκολεύεται να ανταγωνιστεί τα πιο προσιτά στην απόκτησή τους και τεχνολογικά προηγμένα οχήματα των κινεζικών εταιρειών.

Advertisement

Η General Motors, επίσης έχει προβλήματα στην Κίνα, παρότι έχει δύο εταιρείες-κοινοπραξία με την SAIC Motor. H SAIC-GM κατασκευάζει εκεί μοντέλα των Cadillac, Buick και Chevrolet, ενώ η SAIC-GM-Wuling μικρά λεωφορεία και οχήματα σχετικά μικρών διαστάσεων.

Τέλος, οι Honda και Nissan επίσης είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται πάλι πέρυσι. Συγκεκριμένα, η πρώτη πούλησε περίπου 853.000 μονάδες, αριθμός ο οποίος είναι κατά 31,0% μικρότερος από αυτόν του 2023. Η δεύτερη είχε λιγότερες από 700.000 πωλήσεις, δηλαδή μειωμένες κατά 12,0% σε σχέση με τις προπέρσινες.