Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Έρευνα: Τα ηλεκτρικά είναι λιγότερο ζημιάρικα από τα συμβατικά

Ελλάδα 17:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Έρευνα: Τα ηλεκτρικά είναι λιγότερο ζημιάρικα από τα συμβατικά

ΝΕΑ

Μία ανάλυση από τις βλάβες που προέκυψαν μέσα στο 2024 σε εκατομμύρια αυτοκίνητα είναι αποκαλυπτική σε πολλά επίπεδα.

Advertisement
Advertisement

Τα στατιστικά στοιχεία του Γερμανικού οργανισμού ADAC για το 2024 δείχνουν ότι ο αριθμός των βλαβών αυτοκινήτων στη Γερμανία συνεχίζει να αυξάνεται, κυρίως λόγω των ολοένα και παλαιότερων οχημάτων.

Κατά μέσο όρο, η ADAC δέχθηκε κλήσεις κάθε εννέα δευτερόλεπτα πέρυσι, συνολικά 3,63 εκατομμύρια φορές, σχεδόν 103.000 περισσότερες από ό,τι το 2023.

Η κύρια αιτία παραμένει η μπαταρία της μίζας: στο 45% των περιπτώσεων ήταν ελαττωματική ή αποφορτισμένη.

Advertisement
Advertisement

Ειδικά τον Ιανουάριο του 2024, τον μήνα με τις περισσότερες βλάβες, υπήρξαν πολλές κλήσεις, η ημέρα ρεκόρ ήταν η 9η Ιανουαρίου με σχεδόν 20.000 βλάβες.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επηρεάζονται πλέον συχνότερα, αλλά εξακολουθούν να είναι πιο αξιόπιστα από εκείνα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων χρειάστηκε να καλέσουν για βοήθεια 43.678 φορές, μια αύξηση της τάξης του 46%.

Advertisement

Ωστόσο, για οχήματα ηλικίας μεταξύ δύο και τεσσάρων ετών, τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης είχαν κατά μέσο όρο 9,4 βλάβες ανά 1.000 οχήματα, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν μόνο 3,8.

Τα στατιστικά στοιχεία αποτελούν πλήγμα για την Toyota: μοντέλα όπως το C-HR (63,1 βλάβες ανά 1.000 οχήματα), το Yaris και το RAV4 είχαν αρνητικό αντίκτυπο, κυρίως λόγω προβλημάτων της μπαταρίας των 12V.

Advertisement

Το πρόβλημα πάντως με τις μπαταρίες χαμηλής τάσης δεν ήταν άγνωστο στην ιαπωνική εταιρεία, καθώς από τις αρχές του 2024 είχε διαπιστώσει την ανάγκη μίας αναβαθμισμένης μπαταρίας 12V η οποία θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες του υβριδικού συστήματος 5ης γενιάς.

Έτσι από τον περασμένο Φεβρουάριο εφοδιάζει αφενός τα αυτοκίνητα που παράγονται με αναβαθμισμένες μπαταρίες και αφετέρου προχωρά σε όσα αυτοκίνητα κυκλοφορούν σε άμεση αλλαγή της υπάρχουσας μπαταρίας 12V χωρίς κόστος μέσω του δικτύου των εξουσιοδοτημένων εμπόρων της.

Για την μπαταρία του υβριδικού συστήματος πρόωσης, όπως για αυτές των αμιγώς ηλεκτρικών, ισχύει εγγύηση ενός έτους ή ενός εκατομμυρίου χιλιομέτρων.

Advertisement

Το Mini και το Audi A4 είχαν καλύτερες επιδόσεις, ενώ το Tesla Model 3 ήταν το πιο αξιόπιστο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Το Hyundai Ioniq 5, από την άλλη πλευρά, είχε 22,4 βλάβες ανά 1.000 οχήματα, ένας εντυπωσιακά υψηλός αριθμός ελαττωμάτων, ειδικά στο σύστημα ελέγχου φόρτισης.

Οι ποδηλάτες καλούν επίσης όλο και συχνότερα την ADAC: το 2024 χρειάστηκαν βοήθεια 16.934 φορές, κυρίως λόγω σκασμένων ελαστικών.

Ο αυξανόμενος αριθμός παλαιών αυτοκινήτων προκαλεί περισσότερες βλάβες. Ανεξάρτητα από το σύστημα κίνησης, η μπαταρία παραμένει το μεγαλύτερο πρόβλημα στους δρόμους της Γερμανίας, τόσο για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.