Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Καρκινογόνες ουσίες στο σαλόνι των αυτοκινήτων…

Ελλάδα 12:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Καρκινογόνες ουσίες στο σαλόνι των αυτοκινήτων…

ΝΕΑ

Καρκινογόνες ουσίες στο σαλόνι των αυτοκινήτων…

ΝΕΑ

Έχετε σκεφτεί ότι ο αέρας που αναπνέετε μέσα στο αυτοκίνητο μπορεί να προκαλέσει σημαντικές βλάβες στην υγεία σας;

Advertisement
Advertisement

Μια πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη από την Αμερικανική Χημική Εταιρεία ανέδειξε πιθανούς κινδύνους για την υγεία που σχετίζονται με μια χημική ουσία επιβραδυντική της φλόγας που βρίσκεται στον αφρό των καθισμάτων αυτοκινήτου.

Η χημική ουσία, η λεγόμενη και TCIPP, χρησιμοποιείται συνήθως στον αφρό πολυουρεθάνης, ένα υλικό που χρησιμοποιείται ευρέως στα καθίσματα οχημάτων.

Η μελέτη, στην οποία συμμετείχαν 155 άτομα που οδηγούσαν οχήματα από το 2015 ή νεότερα, ανακάλυψε ίχνη TCIPP στον αέρα του 99% των αυτοκινήτων που εξετάστηκαν.

Advertisement
Advertisement

Σε υψηλότερες θερμοκρασίες, η συγκέντρωση του αερομεταφερόμενου TCIPP ήταν σημαντικά υψηλότερη, υποδεικνύοντας αυξημένη εκτόνωση από τα καθίσματα.

Ενώ η ποσότητα TCIPP που ανιχνεύθηκε κυμαινόταν από 0,2 έως 11.600 νανογραμμάρια ανά γραμμάριο, οι ερευνητές προειδοποιούν ότι ακόμη και μικρές εκθέσεις θα μπορούσαν να θέσουν κινδύνους για την υγεία.

Προηγούμενες τοξικολογικές εκθέσεις έχουν υποδείξει πιθανές καρκινογόνες συνδέσεις μεταξύ του TCIPP και των αρουραίων.

Advertisement

Παρά την ευρεία χρήση των επιβραδυντικών φλόγας χημικών ουσιών σε διάφορες εφαρμογές, συμπεριλαμβανομένων των εσωτερικών χώρων των αυτοκινήτων, οι συγκεκριμένες επιπτώσεις στο πλαίσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας παραμένουν ανεπαρκώς μελετημένες.

Με τον μέσο οδηγό να περνάει μια ώρα την ημέρα σε αυτοκίνητο, η μελέτη υπογραμμίζει τη σημασία της περαιτέρω αξιολόγησης για την πλήρη κατανόηση των πιθανών κινδύνων που εγκυμονεί η έκθεση σε TCIPP στα αυτοκίνητα.

Advertisement

Εν τω μεταξύ, η μελέτη συνιστά πρακτικά μέτρα, όπως το άνοιγμα των παραθύρων όταν σταθμεύουν έξω για τη μείωση των εσωτερικών θερμοκρασιών και τη βελτίωση της ροής του αέρα.

Επιπλέον, η χρήση κλιματισμού και η αποφυγή της ρύθμισης εσωτερικής ανακύκλωσης μπορεί να συμβάλει στον μετριασμό της έκθεσης σε TCIPP.

Ωστόσο, μια πιο ολοκληρωμένη έρευνα κρίνεται απαραίτητη για την ολοκληρωμένη κατανόηση των κινδύνων που σχετίζονται με το TCIPP σε περιβάλλοντα αυτοκινήτων.

Advertisement