Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Audi A6 e-tron (+video)

Ελλάδα 16:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Audi A6 e-tron (+video)

ΝΕΑ

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Audi A6 e-tron (+video)

ΝΕΑ

Έπειτα από χρόνια εξέλιξης, στην Audi παρουσίασαν το καινούργιο A6 e-tron, την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του πολυτελούς μοντέλου της.

Advertisement
Advertisement

Γράψαμε για την πολύχρονη εξέλιξη επειδή αυτή η διαδικασία δεν αφορά μόνο στο αυτοκίνητο καθαυτό αλλά και στην πλατφόρμα του. Το καινούργιο A6 e-tron βασίζεται στη νέα PPE (Premium Platform Electric) αρχιτεκτονικής 800 Volt την οποία έχει εξελίξει ο Όμιλος Volkswagen (και έχει χρησιμοποιηθεί ήδη από την Porsche).

Είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Audi στο οποίο αυτή χρησιμοποιείται και τα στελέχη της εταιρείας δεν κρύβουν την ικανοποίησή τους γι’ αυτό. Το νέο A6 e-tron έχει πολλά στοιχεία τα οποία υιοθετούνται για πρώτη φορά σε ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητό της χάρη στη νέα πλατφόρμα.

Audi A6 e-tron Sportback.

Η εταιρεία μάς είχε προϊδεάσει για τη δημιουργία του από το 2021. Εκείνη τη χρονιά παρουσίασε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης το πρωτότυπό του. Το 2022 έκανε το ίδιο και για το πρωτότυπο της station wagon έκδοσής του.

Audi A6 e-tron Avant.
Advertisement
Advertisement

Το αμάξωμα τόσο του καινούργιου A6 e-tron όσο και του A6 e-tron Avant μοιάζει σε σημαντικό βαθμό με αυτό των δύο πρωτοτύπων. O Σάσα Χάιντ, επικεφαλής Εξωτερικού Σχεδιασμού της εταιρείας, δήλωσε ότι είχαν μεγαλύτερη ελευθερία να διατηρήσουν τη μορφή των πρωτοτύπων και στο μοντέλο παραγωγής, για να δώσουν ένα διαφορετικό χαρακτήρα σε αυτό αλλά και να έχει το δικό του στυλ σε σχέση με την έκδοση με τον θερμικό κινητήρα.

Ο Χάιντ είπε επίσης ότι η καινούργια πλατφόρμα επέτρεψε στους σχεδιαστές αλλά και στους μηχανικούς να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που να έχει τη δική του ταυτότητα αισθητικά αλλά και να είναι αποτελεσματικό και ευρύχωρο για τους επιβάτες του, αντίστοιχα.

Όπως επισήμανε «αυτή μας έδωσε την ευκαιρία να πειραματιστούμε με τους όγκους αλλά και με την αναλογία που αφορά στο μεταξόνιο και στα μετατρόχιά του».

Advertisement

Τόσο το καινούργιο A6 e-tron όσο και το A6 e-tron Avant διακρίνονται για τη σχεδίαση των φώτων τα οποία είναι τεχνολογίας OLED δεύτερης γενιάς. Αυτά αποτελούνται από πέντε επιμέρους τμήματα ανά πλευρά -τόσο εμπρός όσο και πίσω- και δίνουν μια ιδιαίτερη ταυτότητα στο αυτοκίνητο.

Στο πίσω μέρος και των δύο εκδόσεων του νέου A6 e-tron υπάρχει μια φωτεινή μπάρα που ενώνει τα δυο φώτα ενώ το εταιρικό έμβλημα είναι φωτιζόμενο, επίσης.

Advertisement

Το αμάξωμά του σχεδιάστηκε με τρόπο που να δείχνει κομψό και δυναμικό ταυτόχρονα αλλά και να είναι αεροδυναμικό. Όπως ανακοινώθηκε από την Audi, στο A6 e-tron ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0,21, ενώ στο A6 e-tron Avant 0,24, τιμή η οποία επίσης είναι πολύ καλή.

Σύμφωνα με τον Χάιντ αυτό επετεύχθη χάρη στην επιλογή των καθαρών γραμμών στο αμάξωμα, στο γεγονός ότι η πλατφόρμα PPE επιτρέπει να είναι χαμηλό το ύψος του οχήματος από το έδαφος και επίπεδο στο κάτω μέρος του, αλλά και στην προσεκτικά μελετημένη διαμόρφωσή του (αμάξωμα).

Για παράδειγμα, η μάσκα, οι προφυλακτήρες, τα μαρσπιέ, οι ενσωματωμένες εξωτερικές χειρολαβές, η μορφοποίηση του πίσω μέρους ακόμα και η σχεδίαση των τροχών συμβάλλουν στο τελικό αποτέλεσμα που επεδίωκαν οι άνθρωποι της γερμανικής εταιρείας.

Advertisement

Επίσης, στο πίσω μέρος, στην άκρη του αμαξώματος στο A6 e-tron έχει διαμορφωθεί μια μικρή αεροτομή, όπως και αεροδυναμικός διαχύτης στον εκεί προφυλακτήρα.

Audi S6 e-tron.

Οι διαστάσεις του A6 e-tron είναι 4.928 χλστμ. μήκος, 1.923 χλστμ. πλάτος και 1.487 χλστμ. ύψος ενώ το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.946 χλστμ. Οι υποψήφιοι πελάτες του θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ οκτώ διαφορετικών χρωμάτων για το αμάξωμά του.

Το εσωτερικό του νέου μοντέλου έχει μορφοποιηθεί ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο ευρύχωρο και να τονίζεται ο πολυτελής χαρακτήρας του. Οι μεγάλες οθόνες στο ταμπλό, το σύστημα Head-up Display με ενδείξεις επαυξημένης πραγματικότητας, η πανοραμική γυάλινη οροφή (η οποία σκιάζεται ολόκληρη η τμηματικά) και το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού ασφάλειας και άνεσης για τους επιβάτες είναι κάποια από τα βασικά στοιχεία του.

Στο ταμπλό, υπάρχει η μεγάλη (πανοραμική, όπως την ονομάζουν στην Audi) οθόνη OLED του συστήματος πολυμέσων MMI. Αυτή συνίσταται από την οθόνη 11,9 ιντσών στον πίνακα οργάνων, 14,5 ιντσών η αφής στο κέντρο, ενώ υπάρχει και ακόμα μία 10,9 ιντσών εμπρός από τον συνοδηγό.

Πέραν αυτών, το νέο A6 e-tron θα διατίθεται και σε έκδοση χωρίς δερμάτινη επένδυση στο εσωτερικό του, οι πόρτες του έχουν μηχανισμό ώστε να κλείνουν ηλεκτρικά με ήπιο τρόπο και το καπό μπορεί να ανοίγει και με το σύρσιμο του κλειδιού του αυτοκινήτου στην άκρη του (σημ.: καπό).

Επίσης, όσοι θέλουν μπορούν να επιλέξουν να έχει το αυτοκίνητό τους κάμερες στη θέση των εξωτερικών καθρεφτών. Βεβαίως, αυτό το στοιχείο ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Αναφορικά με τις μπαταρίες του, στο νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Audi έχουν ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 100 kWh και πραγματική 94,9 kWh. Όπως ανακοινώθηκε, σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος 270 kW μπορούν να φορτίσουν από το 10%-80% σε 21 λεπτά της ώρας.

To A6 e-tron -και στις δύο εκδοχές του- θα διατίθεται τόσο σε δικίνητη (πισωκίνητη) έκδοση όσο και σε τετρακίνητη (quattro). Στην πρώτη, ο ηλεκτροκινητήρας του είναι σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη και στη δεύτερη ο εμπρός ασύγχρονος.

Αναφορικά με την απόδοσή του το καινούργιο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο θα διατίθεται σε διάφορες εκδοχές. Σύμφωνα με την Audi, η βασική θα έχει μέγιστη ισχύ 286 ίππους και θα επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,0 δευτερόλεπτα. Η αμέσως επόμενη θα αποδίδει 367 ίππους και θα επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα.

Επίσης, θα υπάρχει και η κορυφαία S6 e-tron quattro των 503 ίππων (551 ίππων με την ενεργοποίηση του συστήματος launch control) η οποία χρειάζεται 3,9 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα. Σε ό,τι αφορά στην τετρακίνητη έκδοση, η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς της είναι 428 ίπποι και επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 4,5 δευτερόλεπτα.

Τέλος, η μέγιστη τυποποιημένη αυτονομία του φτάνει τα 756 χλμ. Εκτός από αυτή, σε άλλες εκδόσεις η αυτονομία φτάνει τα 700 χλμ., τα 670 χλμ. και τα 610 χλμ. αντίστοιχα.