Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Alpine A290

Ελλάδα 13:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Alpine A290

ΝΕΑ

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Alpine A290

ΝΕΑ

Τα ηλεκτρικά αρχίζουν και αποκτούν οδηγικό ενδιαφέρον. Και η Alpine αναλαμβάνει να μας δείξει πως γίνεται.

Advertisement
Advertisement

Η Alpine μετά από καιρό δοκιμών και προετοιμασίας, παρουσίασε και επίσημα το A290 GΤ. Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό hot-hatch το οποίο βασίζεται πάνω στο νέο Renault 5 E-Tech, αλλά με αρκετές βελτιώσεις

To μοντέλο αυτό σηματοδοτεί την έναρξη της μετάβασης της Alpine σε μια ηλεκτρική εποχή, συμπεριλαμβανομένου του φιλόδοξου σχεδίου της να εισαγάγει επτά ηλεκτρικά οχήματα έως το 2030.

Το A290 έχει το ίδιο μήκος με το μοντέλο Renault, αλλά το μετατρόχιο του έχει αυξηθεί κατά 60 χιλιοστά, προσδίδοντας στο μυώδες A290 ένα φαρδύτερο στήσιμο.

Advertisement
Advertisement

Τροφοδοτείται από έναν μοναδικό ηλεκτροκινητήρα 220 ίππων στην έκδοση GTS που κινεί τους εμπρός τροχούς, επιταχύνοντας από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 6,4 δευτερόλεπτα.

Η πιο απλή έκδοση με κινητήρα 180 ίππων, χάρη στον οποίο επιτυγχάνει το 0-100 χλμ/ώρα σε 7,4 δευτερόλεπτα.

Η Alpine προσφέρει στο A290 τέσσερις λειτουργίες οδήγησης: Save, Normal, Sport, and Perso. Ενώ οι τρεις πρώτες είναι αυτονόητες, η τελευταία είναι μια εξατομικευμένη λειτουργία που επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέξουν τις προτιμώμενες ρυθμίσεις τους.

Advertisement

Αντί να αναπαράγει τον θόρυβο ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, η Alpine συνεργάστηκε με ειδικούς στην ακουστική για να δημιουργήσει δύο ειδικούς ήχους οδήγησης που βασίζονται στις “φυσικές αρμονικές” του ηλεκτροκινητήρα.

Η μπαταρία είναι των 52 kWh και παρέχει αυτονομία 380 χιλιομέτρων, με ικανότητα φόρτισης έως 100 kW σε ταχυφορτιστή και χρόνο περίπου 30 λεπτών για φόρτιση από το 15%-30%.

Advertisement

Το A290 ζυγίζει μόλις 1.479 κιλά δηλαδή περίπου 250 κιλά περισσότερα από ένα υβριδικό Renault Clio αλλά είναι και 126 κιλά ελαφρύτερο από το παρόμοιας σύλληψης και άμεσα ανταγωνιστικό Mini Cooper SE.

Η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων από το Renault 5 έχει διατηρηθεί για το A290, αλλά έχουν προστεθεί ειδικές υδραυλικές αντιστρεπτικές ράβδοι.

Έχουν επίσης τοποθετηθεί μεγαλύτεροι δίσκοι φρένων Brembo 288 χιλιοστών με τετραπίστονες δαγκάνες ενώ οι μηχανικοί της Alpine έχουν επαναρυθμίσει τα πεντάλ για να εξασφαλίσουν μεγαλύτερο έλεγχο σε όλες τις συνθήκες, στοχεύοντας σε παρόμοια αίσθηση με αυτή του A110.

Advertisement

Σχεδιαστικά ακολουθεί τις βασικές γραμμές του Renault 5, όμως υπάρχουν αρκετές διαφοροποιήσεις στη μάσκα αλλά και αλλαγές σε επιμέρους σημεία που το κάνουν πολύ πιο σπορ σε χαρακτήρα.

Εκτός από τα φωτιστικά σώματα με το χαρακτηριστικό “Χ” το Alpine 290 χαρακτηρίζεται από τα φαρδιά φτερά, τις πλαϊνές ποδιές, τον μεγάλο διαχύτη στο πίσω μέρος και τις πολύ όμορφες ζάντες των 19 ιντσών σε αποκλειστικά ελαστικά της Michelin.

στα φαρδύτερα φτερά, τις διαφορετικές πλαϊνές ποδιές, τους τροχούς των 19 ιντσών και τον αγωνιστικής έμπνευσης πίσω διαχύτη που είναι βαμμένος για την περίσταση σε σκούρο μαύρο χρώμα.

Στο εσωτερικό, ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών και μια οθόνη infotainment 10,1 ιντσών με οθόνη αφής τρέχουν το Alpine Portal, το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της μάρκας.

Διατίθενται ενημερώσεις over-the-air και το σύστημα υποστηρίζεται από διάφορες εφαρμογές που βασίζονται στη Google.

Εκτός από τα μπροστινά καθίσματα που αγκαλιάζουν το σώμα, το A290 διαθέτει τιμόνι με επίπεδο κάτω μέρος και ένα κόκκινο κουμπί πίσω από τη δεξιά πλευρά του τιμονιού.

Αυτό το κουμπί OV (“Overtake”) ενεργοποιεί τη μέγιστη απόδοση για λίγα δευτερόλεπτα. Στην αριστερή πλευρά, το μπλε περιστροφικό κουμπί RCH (“Recharge”) επιτρέπει στον οδηγό το επιθυμητό επίπεδο ανάκτησης.

Οι πρώτες παραδόσεις του ηλεκτρικού hot-hatch της Alpine αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2025. Η τιμή του αναμένεται να είναι λίγο πιο πάνω από τα 33.490 ευρώ που κοστίζει το Renault 5 στην αγορά της Γαλλίας.