Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Έντονη η αντίδραση των Γερμανών απέναντι στην Ε.Ε.

Ελλάδα 6:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Έντονη η αντίδραση των Γερμανών απέναντι στην Ε.Ε.

ΝΕΑ

Έντονη η αντίδραση των Γερμανών απέναντι στην Ε.Ε.

ΝΕΑ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τους νέους, αυξημένους, δασμούς στα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα και εισάγονται στην ήπειρό μας. Σε αντίθεση με οτι περιμέναμε οι αντιδράσεις είναι έντονες προς την αντίθετη πλευρά…

Advertisement
Advertisement

Τα μέλη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανακοίνωσαν τα καινούργια μέτρα που έλαβαν σχετικά με την αύξηση των δασμών στα κινεζικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην ασιατική χώρα και εισάγονται και πωλούνται στη Γηραιά Ήπειρο.

Θυμίζουμε ότι, αναλόγως της περίπτωσης, η αύξηση κυμαίνεται από 17,4% (για την BYD Auto) έως και 38,1% (για τη SAIC Motor).

Σε επίπεδο πολιτικής, αυτή η κίνηση από πλευράς της «Κομισιόν» έχει ως στόχο να προστατεύσει τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από τον αθέμιτο ανταγωνισμό και τον «πόλεμο τιμών» που είναι σε θέση να κάνουν οι Κινέζοι για να αυξήσουν τις πωλήσεις των μοντέλων τους και το μερίδιο αγοράς.

Advertisement
Advertisement

Λογικά, αυτή η πράξη προστατευτισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς τον συγκεκριμένο βιομηχανικό κλάδο θα έπρεπε να χαροποιεί τα στελέχη των γηγενών αυτοκινητοβιομηχανιών. Όμως, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Τουναντίον.

Η ανακοίνωση των νέων δασμών στα κινεζικά αυτοκίνητα από την Ούρσουλα φον ντερ Λάινεν, την Πρόεδρο της «Κομισιόν», είχε ως αποτέλεσμα την άμεση αντίδραση των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών για την απόφαση και την επιβολή της.

Συγκεκριμένα, στελέχη της BMW, της Mercedes-Benz και του Ομίλου Volkswagen άσκησαν κριτική έναντι της πολιτικής επιλογής υπό τον φόβο να λάβει αντίστοιχα μέτρα -ως αντίποινα- και το κινεζικό καθεστώς για τα ευρωπαϊκά μοντέλα που πωλούνται στην ασιατική χώρα.

Advertisement

Φυσικά, το ίδιο ισχύει και για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, προς το παρόν, επικεντρώνεται στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα που κατασκευάζονται στην Κίνα και εισάγονται και διατίθενται στη Γηραιά Ήπειρο.

Αυτό που σκοπεύει να αντιμετωπίσει είναι η ικανότητα των εταιρειών της ασιατικής χώρας να πωλούν τα καινούργια μοντέλα τους σε χαμηλές τιμές τις οποίες δεν μπορούν να ανταγωνιστούν οι Ευρωπαίοι.

Advertisement

Ο Όλιβερ Τσίπσε, ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW, μιλώντας σε επενδυτές είπε ότι κατά την άποψή του η ευρωπαϊκή Αυτοκινητοβιομηχανία δεν χρειάζεται πολιτικό προστατευτισμό. Όπως δήλωσε: «(Σε μια τέτοια περίπτωση) Μπορεί να βρεθείς να πυροβολήσεις το πόδι σου σε σύντομο χρονικό διάστημα.

«Ο προστατευτισμός ενέχει τον κίνδυνο να ξεκινήσει ένα σπιράλ όπου δασμοί θα φέρνουν νέους δασμούς. Αυτό θα έχει ως συνέπεια την απομόνωση και όχι τη συνεργασία.

»Για εμάς στον Όμιλο BMW, τα μέτρα προστασίας, όπως η επιβολή δασμών εισαγωγής, δεν συμβάλλουν στον επιτυχή ανταγωνισμό στις διεθνείς αγορές».

Advertisement

Ο Όλα Καλένιους, o Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-Benz, είπε σχετικά: «Δεν χρειαζόμαστε περισσότερους φραγμούς στο εμπόριο. Πρέπει να εργαστούμε για την άρση τους, σύμφωνα με το πνεύμα του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου».

Από τον Όμιλο Volkswagen η αντίδραση αφορά στην επισήμανση ότι -τελικά- η επιβολή των νέων αυξημένων φόρων στα κινεζικά αυτοκίνητα δεν θα επιτύχει τον στόχο που σκοπεύει να επιτελέσει, δηλαδή να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών εταιρειών.

Σε ανακοίνωση του Ομίλου αναφέρονται τα εξής: «Ο χρόνος που αποφασίστηκε η επιβολή των νέων μέτρων συμπίπτει με τη μειωμένη ζήτηση για αμιγώς ηλεκτροκίνητα καινούργια αυτοκίνητα στη Γερμανία και στην Ευρώπη. Οι αρνητικές επιπτώσεις από αυτή την απόφαση είναι περισσότερες των ενδεχόμενων οφελών για την ευρωπαϊκή και ειδικά τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία».

Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προκάλεσε την αντίδραση και της Ένωσης Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA). Σε δήλωσή της η Χίλντεγκαρντ Μιούλερ, η Πρόεδρος αυτής, τόνισε σχετικά: «Η πιθανή ζημιά που θα μπορούσε να προκύψει από τα μέτρα ενδεχομένως να είναι μεγαλύτερη από τα πιθανά οφέλη για την ευρωπαϊκή και ειδικότερα τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία».

Αντίστοιχες δηλώσεις έκανε και ο Κάρλος Ταβάρες, o Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, ο οποίος είπε ότι «μια τέτοια περίπτωση θα μπορούσε να εξελιχθεί σε μεγάλη παγίδα για τις χώρες που θα ακολουθήσουν αυτή την πρακτική».

Να σημειώσουμε ότι η επιβολή των νέων δασμών αφορά και στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που κατασκευάζουν στην Κίνα και εισάγουν στην Ευρώπη τόσο η Tesla όσο και η BMW, η Dacia, η MINI και η Volvo.

Τέλος, η Ευρωπαϊκή Ένωση ακολούθησε το παράδειγμα των ΗΠΑ στο συγκεκριμένο θέμα, καθώς πριν από περίπου έναν μήνα ο Πρόεδρος Τζο Μπάιντεν ανακοίνωσε αύξηση τους δασμούς στα κινεζικά αυτοκίνητα που εισάγονται σε αυτές από 25%-100%, συγκριτικά με πριν.