DS Automobiles: Στα 70ά γενέθλια του «βάτραχου», φοράει τα καλά της!
ΝΕΑΑπό την εμβληματική DS 19, μέχρι το σημερινό N°8, η γαλλική μάρκα έχει διανύσει αμέτρητα χιλιόμετρα.
Η 1.456.115η και τελευταία ιστορική Citroen DS κατασκευάστηκε στο Παρίσι, στο εργοστάσιο του Quai de Javel, στις 24 Απριλίου 1975 στις 15:00. Ήταν μια DS 23 Pallas Injection Electronique σε χρώμα Bleu Delta. Όπως έδειχνε το πανό στο παρμπρίζ της, ήταν και η 1.330.755η DS που συναρμολογήθηκε σε αυτό το ιστορικό εργοστάσιο.
WHAT CAR
Στην ιστορία της αυτοκίνησης, ο θρυλικός “βάτραχος” είναι ένα από τα 4-5 πιο εμβληματικά αυτοκίνητα, που μπορεί να ανακαλέσει η μνήμη ενός ώριμου (ηλικιακά) ανθρώπου. Το γλυπτό αμάξωμα, η στιβαρότητα και η πολυτέλεια, η τεχνολογική υπεροχή, ήταν τα βασικά συστατικά της επιτυχίας.
Πρωταγωνίστησε σε όλες τις μεγάλες; Στιγμές του γαλλικού κινηματογράφου, διέπρεψε από τον πρώτο του χρόνο ως αγωνιστικό, κυκλοφόρησε σε διάφορες εκδόσεις, ακόμα και ως κάμπριο, έγινε προεδρική λιμουζίνα και το τέλειο εργαλείο διαφήμισης.
Και βέβαια, στα 70 χρόνια ιστορίας, άφησε μια σπουδαία κληρονομιά στην DS Automobiles, με τα ιδιαίτερα, ως προς τη σχεδίαση και την πολυτέλεια, μοντέλα της.
Οι δημιουργοί της DS και τα πρώτα αποκαλυπτήρια
Η ιδέα της DS γεννήθηκε το 1938 με πρωτοβουλία του Pierre Boulanger, διευθυντή της Citroεn, και συνεχίστηκε από τον Pierre Bercot το 1950 και έπειτα. Το project, γνωστό ως VGD (Véhicule de Grande Diffusion ή όχημα μαζικής παραγωγής), ολοκληρώθηκε το 1955 με την κυκλοφορία της DS 19. Τρεις άνθρωποι διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο:
• André Lefèbvre, αεροναυπηγός, που υποστήριξε τις εμπρός κίνηση, την αεροδυναμική και την κατανομή βάρους στο κέντρο.
• Paul Magès, αυτοδίδακτος μηχανικός, εφευρίσκει την περίφημη υδροπνευματική ανάρτηση μαζί με το υδραυλικά συστήματα διεύθυνσης, συμπλέκτη και πέδησης.
• Flaminio Bertoni, σχεδιαστής και γλύπτης, που χάρισε στη DS τις επαναστατικές και κομψές γραμμές της.
Την Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 1955, η DS 19 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, κάτω από τον επιβλητικό θόλο του Grand Palais. Η εμφάνιση της προκάλεσε δέος και θαυμασμό. Με το καινοτόμο στυλ της, καθιερώθηκε ως η νέα αναφορά στην αυτοκινητοβιομηχανία. Λέγεται πως πωλήθηκαν 12.000 αυτοκίνητα την πρώτη ημέρα, ενώ οι παραγγελίες έφτασαν τις 80.000, μέχρι το τέλος της έκθεσης, 10 μέρες αργότερα!
Δεκαετία ’50: Η απογείωση!
Η παραγωγή της DS ξεκίνησε στις 7 Οκτωβρίου 1955 στο εργοστάσιο του Quai de Javel στο Παρίσι (Γαλλία), μόλις μια μέρα μετά την παρουσίασή της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού.
Στους δρόμους, η εμφάνιση των πρώτων μοντέλων προκαλούσε συχνά συνωστισμούς, καθώς η DS ήταν πρωτοποριακή. Οι πρωτοποριακές τεχνικές και αισθητικές της λύσεις, προκαλούσαν συνεχή περιέργεια. Δεν ήταν μόνο ένα αυτοκίνητο-γλυπτό, αλλά και ένα τεχνολογικό θαύμα. Για παράδειγμα, η εξαιρετική υδροπνευματική ανάρτησή της προσέφερε πρωτοφανή επίπεδα κρατήματος στο δρόμο και άνεση που καμία άλλη αυτοκινητοβιομηχανία δεν είχε καταφέρει μέχρι τότε.
Ένα άλλο μοναδικό χαρακτηριστικό ασφάλειας ήταν υδραυλικά υποβοηθούμενο σύστημα πέδησης με εμπρός δισκόφρενα, που επέτρεπε τόσο μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης, ώστε να ξαφνιάζει ακόμα και τους πιο έμπειρους οδηγούς στην πρώτη επαφή τους με τη DS.
Κατά τη δεκαετία του ’50, παρουσιάστηκαν πολλές εκδόσεις της DS 19. Αρχικά, κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 1956, ακολουθούμενη από τις εκδόσεις Break, Familiale και Commerciale το 1958, την ίδια χρονιά με την πολυτελή DS 19 Prestige. Η DS 19 έφερε επανάσταση το 1958, προσφέροντας επιλογή χρωμάτων αμαξώματος που αυξήθηκαν από τέσσερα σε οκτώ! Οι πρώτες αισθητικές αλλαγές ήρθαν το επόμενο έτος, το 1959, με τη λεπτότερη σιλουέτα από την επιμήκυνση των πίσω φτερών και την προσθήκη μεγάλων αεραγωγών στα εμπρός φτερά.
Ιστορικοί σταθμοί
Κατά τη δεκαετία του ’60, η DS 19 καθιερώθηκε ως ένα εκλεπτυσμένο, άνετο και κομψό αυτοκίνητο δρόμου. Μέσα από συνεχείς βελτιώσεις, ενίσχυσε αδιάλειπτα την υπεροχή της έναντι των ανταγωνιστών της.
Το 1959, ο κινητήρας των 1.911 κ.εκ. αύξησε την ισχύ του από 75 σε 78 ίππους με την προσθήκη νέας κυλινδροκεφαλής και τροποποιημένης ανάφλεξης.
- Τον Οκτώβριο του 1960 παρουσιάστηκε η διάσημη DS 19 Cabriolet, ενώ τον Μάρτιο του 1961 η ισχύς αυξήθηκε ξανά στους 83 ίππους, με μέγιστη ταχύτητα 150 χλμ./ώρα.
- Τον επόμενο Σεπτέμβριο, αποκτά ένα νέο ολόμαυρο ταμπλό που τονίζεται από μια λωρίδα σε ανοιχτό γκρι στην οποία, προαιρετικά, είναι δυνατή η τοποθέτηση ραδιοφώνου όπως στο DS Prestige.
- Τον Σεπτέμβριο του 1962, η DS γνώρισε την πρώτη της αισθητική ανανέωση, χάνοντας τους μεγάλους αεραγωγούς στα φτερά, ενώ ο προφυλακτήρας απέκτησε ελαστικά προστατευτικά και το κάτω μέρος επανασχεδιάστηκε για καλύτερη αεροδυναμική και οικονομία καυσίμου, επιτρέποντας μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα.
- Τον Οκτώβριο του 1965, ένα χρόνο μετά το λανσάρισμα της DS Pallas το 1964, κυκλοφόρησε μια νέα έκδοση με ισχυρότερο κινητήρα 2.175 κ.εκ., αποδίδοντας 109 ίππους και φτάνοντας τα 175 χλμ./ώρα.
- Το 1967, η DS απέκτησε την νέα της πρόσοψη, ενώ εισήχθησαν οι διάσημοι περιστρεφόμενοι προβολείς, προσφέροντας βελτιωμένη ασφάλεια καθώς φώτιζαν το εσωτερικό των στροφών πριν την είσοδο του αυτοκινήτου!
- Το 1969, έγινε μια σημαντική μηχανική αναβάθμιση, ο κινητήρας 2.175 κ.εκ. της DS 21 έλαβε ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου, αυξάνοντας την ισχύ στους 139 ίππους και την τελική ταχύτητα στα 185 χλμ./ώρα. Η DS επιβεβαίωσε την κυριαρχία της παραμένοντας ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο από κάθε άποψη!
2025, DS N°8, το ηλεκτρικό ταξίδι
Εμπνευσμένο από το concept DS AERO SPORT LOUNGE, το DS N°8 διαθέτει κορυφαία ποιότητα, εκτεταμένη αυτονομία και απόλυτη άνεση, καθιστώντας το πιο εκλεπτυσμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Περισσότερο από ποτέ, το DS N°8 ενσαρκώνει τη δυναμική γαλήνη σε μια νέα μορφή SUV Coupé. Είναι η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική δημιουργία της DS Automobiles, με συνδυασμένη αυτονομία 750 χιλόμετρα (κύκλος WLTP) και περισσότερα από 500 χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομους χάρη στο αξιοσημείωτο Cx 0,24. Με ισχύ έως 350 ίππους, διαθέσιμο με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς, το DS N°8 επαναπροσδιορίζει τα πρότυπα άνεσης και ενσαρκώνει μια νέα γαλλική τέχνη του ηλεκτρικού ταξιδιού.