Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

CUPRA: Δίκοπο μαχαίρι οι δασμοί της Ευρώπης στα ηλεκτρικά

Ελλάδα 12:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

CUPRA: Δίκοπο μαχαίρι οι δασμοί της Ευρώπης στα ηλεκτρικά

ΝΕΑ

CUPRA: Δίκοπο μαχαίρι οι δασμοί της Ευρώπης στα ηλεκτρικά

ΝΕΑ

Η πρόσφατη απόφαση της ΕΕ για δασμούς στα ηλεκτρικά από την Κίνα έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση και στους ευρωπαίους κατασκευαστές.

Advertisement
Advertisement

Παρά τις ενστάσεις από πολλές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, η Ε.Ε. προχώρησε στην επιβολή των δασμών που είχε ανακοινώσει στα εισαγόμενα αυτοκίνητα από την Κίνα.

Όμως αυτό όπως είχε προβλεφθεί δημιουργεί μια σειρά προβλημάτων και στις ευρωπαϊκές εταιρείες, κάποιες εκ των οποίων έχουν σημαντικά ανοίγματα στην Κίνα και στην παραγωγή αυτοκινήτων εκεί.

Για παράδειγμα η CUPRA του ομίλου Volkswagen αντιμετωπίζει σοβαρούς οικονομικούς κινδύνους λόγω των σχεδιαζόμενων από την Ευρωπαϊκή Ένωση δασμών εισαγωγής 21,3% σε αυτοκίνητα όπως το Tavascan, το ηλεκτρικό SUV που κατασκευάζεται στην Κίνα.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της CUPRA Wayne Griffiths, οι δασμοί αυτοί θα καταστήσουν αδύνατη τη διατήρηση του Tavascan στην Ευρώπη χωρίς αύξηση της τιμής του, η οποία σήμερα ανέρχεται σε περίπου 52.000 ευρώ.

Δεδομένου του σημερινού οικονομικού κλίματος στην Ευρώπη, η αύξηση της τιμής δεν αποτελεί βιώσιμη επιλογή, ενώ η μεταφορά της παραγωγής αλλού είναι επίσης ανέφικτη μετά από σημαντικές επενδύσεις στην Κίνα.

Εάν η CUPRA δεν μπορεί να πουλήσει το Tavascan, θα δυσκολευτεί να εκπληρώσει τους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 που επιβάλλει η ΕΕ, γεγονός που ενδεχομένως να οδηγήσει σε πρόστιμα και περικοπές στην παραγωγή, οι οποίες θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις θέσεις εργασίας στη βάση της στην Ισπανία.

Advertisement

Ο Griffiths εξέφρασε την ανησυχία ότι αντί να προστατεύσουν την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, οι δασμοί μπορεί να την βλάψουν.

Το Tavascan αντιμετώπιζε αρχικά δασμό 38,1% στο πλαίσιο της έρευνας της ΕΕ κατά των επιδοτήσεων στις κινεζικές εισαγωγές, αλλά αργότερα μειώθηκε στο 21,3%.

Advertisement

 Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η BMW και η Tesla, αντιμετώπισαν επίσης παρόμοιους δασμούς, αν και ο δασμός της Tesla μειώθηκε με διαπραγμάτευση στο 9%.

Οι δασμοί αποσκοπούν στην εξίσωση των όρων ανταγωνισμού έναντι των αθέμιτων, κατά την άποψη της ΕΕ, κινεζικών επιδοτήσεων, αλλά η πολιτική αυτή έχει προκαλέσει αντιδράσεις.

Η CUPRA βρίσκεται τώρα σε συνομιλίες με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις κυβερνήσεις της Γερμανίας και της Ισπανίας, ελπίζοντας να μειώσει ή να εξαλείψει τους δασμούς πριν αυτοί τεθούν σε ισχύ.

Advertisement

Σε κάθε περίπτωση, οι δασμοί εναντίον των Κινέζων προβληματίζουν όλο και περισσότερο τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις. Σε ό,τι αφορά την χώρα μας, αν και δεν έχει δική της βιομηχανική παραγωγή, είναι προφανές ότι θα επηρεάσει την αγορά των κινεζικών ηλεκτρικών, τουλάχιστον σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα.

Είναι σίγουρο πάντως ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν την δυνατότητα να απορροφήσουν τις αυξήσεις που προκύπτουν, οπότε δεν αναμένεται να αλλάξει δραματικά η κατάσταση μέσα στους επόμενους μήνες.