Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Χορός δισεκατομμυρίων από τους Κινέζους στα ηλεκτρικά τους

Ελλάδα 23:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Χορός δισεκατομμυρίων από τους Κινέζους στα ηλεκτρικά τους

ΝΕΑ

Χορός δισεκατομμυρίων από τους Κινέζους στα ηλεκτρικά τους

ΝΕΑ

Η κινεζική κυβέρνηση ενισχύει με τεράστια ποσά την αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας. Και φέρνει σε δύσκολη θέση όλους τους άλλους.

Advertisement
Advertisement

Μελέτη του Κέντρου Στρατηγικών και Διεθνών Μελετών αποκαλύπτει ότι η Κίνα έχει επενδύσει το εκπληκτικό ποσό των 230,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων από το 2009 έως το 2023.

Αυτή η τεράστια οικονομική στήριξη υπερβαίνει κατά πολύ το 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε φορολογικές πιστώσεις για καθαρά οχήματα που παρέχει η κυβέρνηση των ΗΠΑ φέτος.

Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της χρηματοδότησης έχει διατεθεί τα τελευταία χρόνια. Μεταξύ 2009 και 2017 δαπανήθηκαν μόνο 6,74 δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά οι επενδύσεις τριπλασιάστηκαν κατά την περίοδο 2018-2020 και αυξήθηκαν εκ νέου μετά το 2021, φθάνοντας τα 45,2 δισεκατομμύρια δολάρια μόνο το 2023.

Advertisement
Advertisement

Η κινεζική κυβέρνηση στηρίζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με διάφορα μέσα, όπως εκπτώσεις, απαλλαγές από τον φόρο επί των πωλήσεων, χρηματοδότηση υποδομών και απευθείας αγορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων για κυβερνητική χρήση.

Επιπλέον, σημαντικά ποσά διατίθενται σε προγράμματα έρευνας και ανάπτυξης, τα οποία σημείωσαν αύξηση από 2 δισ. δολάρια μεταξύ 2009 και 2017 σε 4,3 δισ. δολάρια το 2022.

Οι εκτιμήσεις της μελέτης είναι συντηρητικές και δεν λαμβάνουν υπόψη όλα τα επίπεδα κρατικής στήριξης, όπως τα τοπικά κίνητρα, τα δώρα γης, οι εκπτώσεις ηλεκτρικής ενέργειας και οι επιδοτήσεις προμηθευτών.

Advertisement

Για παράδειγμα, ο γίγαντας μπαταριών CATL έλαβε πέρυσι 809,2 εκατομμύρια δολάρια σε επιδοτήσεις, σημαντικά υψηλότερες από τα προηγούμενα έτη.

Αυτή η μαζική στήριξη έχει αλλάξει σημαντικά το ανταγωνιστικό τοπίο, καθιστώντας δύσκολο για τις μη κινεζικές εταιρείες να ανταγωνιστούν τόσο εντός της Κίνας όσο και παγκοσμίως.

Advertisement

Παρά το γεγονός ότι και άλλες χώρες υποστηρίζουν τις βιομηχανίες τους στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, η κλίμακα των επενδύσεων της Κίνας είναι τεράστια.

Ωστόσο, αυτή η έντονη εστίαση στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων έχει οδηγήσει στις δικές της προκλήσεις.

Η Κίνα φιλοξενεί σήμερα πάνω από 200 εταιρείες EV, πολλές από τις οποίες δεν είναι κερδοφόρες, και υπάρχει υπερπροσφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα έναν πόλεμο τιμών στην εγχώρια αγορά και μια αυξανόμενη ώθηση προς τις διεθνείς αγορές.

Advertisement

Παρά τις προκλήσεις αυτές, η μελέτη προβλέπει ότι ενώ πολλές κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών μπορεί τελικά να αποτύχουν, αρκετές θα γίνουν κυρίαρχοι παίκτες στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.