Χωρίς ψεύτικο ήχο κινητήρα το ηλεκτρικό Volkswagen Golf GTI;
ΝΕΑ
Στη Volkswagen, δεν θεωρούν ότι το αμιγώς ηλεκτρικό Golf GTI χρειάζεται απαραίτητα συστήματα για ψεύτικο ήχο θερμικού κινητήρα και προσομοίωση αλλαγών σχέσεων.
Όπως έχει ανακοινώσει η Volkswagen, η επόμενη γενιά του Golf GTI θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητη. Βεβαίως, προς το παρόν δεν γνωρίζουμε λεπτομέρειες γι’ αυτό παρά μόνο ότι θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα «SSP» («Scalable Systems Platform»), η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί ως το 2028.
WHAT CAR
Ωστόσο, ο Τόμας Σέφερ, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου VW, αποκάλυψε μερικά πρώτα στοιχεία που το αφορούν, καθώς οι μηχανικοί της εταιρείας δημιούργησαν κάποια πρωτότυπα για τα υψηλόβαθμα στελέχη της μάρκας.

Ο Σέφερ, ξεκαθάρισε εξαρχής ότι το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Golf GTI δεν θα διαθέτει μεγάλη μπαταρία (άρα και βαριά), καθώς κάτι τέτοιο θα αλλοιώσει τον οδηγικό χαρακτήρα του.
Όπως είπε: «Με κάποια στοιχεία, όπως το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και άλλες τεχνολογίες, μπορείς πραγματικά να διαμορφώσεις σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο το οδηγικό συναίσθημα ενός GTI.
Μερικές φορές, μπορεί να είναι ακόμα καλύτερο λόγω της επιτάχυνσης και της οδικής συμπεριφοράς. Αλλά το θέμα είναι ότι μπορείς να κάνεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο διασκεδαστικό, αν το σχεδιάσεις σωστά. Είναι το ID.3 GTX ένα ηλεκτρικό GTI; Όχι, δεν είναι.
»Αν δημιουργούμε ένα GTI, φροντίζουμε να είναι ένα πραγματικό GTI. Να έχει όλο το DNA του και μετά να προσθέτουμε τη δική μας υπογραφή. Διαφορετικά, δεν έχει λόγο να φέρει αυτή την ονομασία. Αν είναι GTI, πρέπει να είναι GTI.
»Είναι ένα εμβληματικό όνομα από μόνο του και η ιδέα ότι θα το χάσουμε στο μέλλον απλά είναι παράλογη. Γι’ αυτό εργαζόμαστε στο πώς θα φέρουμε το GTI στο μέλλον. “GTI” δεν σημαίνει απαραίτητα ήχος κινητήρα. Είναι τρόπος ζωής, είναι συναίσθημα».

Όταν ρωτήθηκε για το εάν το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Golf GTI θα έχει συστήματα παραγωγής ήχου και προσομοίωσης αλλαγής σχέσεων, όπως συμβαίνει σε ένα όχημα με θερμικό κινητήρα και κιβώτιο ταχυτήτων, ο Σέφερ δεν το επιβεβαίωσε.
Θυμίζουμε ότι η Hyundai το εφάρμοσε ένα τέτοιο σύστημα στο Ioniq 5 N, με μεγάλη επιτυχία. Το κορυφαίο στέλεχος της Volkswagen είπε ότι έχει οδηγήσει το μοντέλο της νοτιοκορεατικής εταιρείας και έχει βγάλει τα συμπεράσματά του.

Αναφερόμενος στο σύστημα δήλωσε: «Σίγουρα, θα παίξει ρόλο. Το ζήτημα είναι πώς θα εφαρμοστεί. Τα περισσότερα (σημ. ηλεκτροκίνητα) αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα ακούγονται υπερβολικά τεχνητά.
»Στην αρχή, οι οδηγοί το έχουν ενεργοποιημένο για λίγες εβδομάδες και μετά το απενεργοποιούν, γιατί απλά δεν το χρειάζονται. Όσον αφορά στις ψεύτικες αλλαγές ταχυτήτων, το Ioniq 5 N τις ενσωμάτωσε πλήρως και με επιτυχία.
»Από τεχνική άποψη, είναι απόλυτα εφικτό. Το ερώτημα είναι εάν οι οδηγοί το θέλουν πραγματικά… Οι γνώμες είναι διχασμένες. Μερικοί λένε: “Φοβερό! Είναι σαν το παλιό, επαναφέρει την αίσθηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης”.
»Οι άλλοι μισοί λένε… κάτι λιγότερο ευγενικό. Για να είμαι ειλικρινής, ακόμα δεν έχουμε αποφασίσει 100% εάν θα έχουμε ένα τέτοιο σύστημα (σημ.: στο ηλεκτρικό Golf GTI)», τόνισε ο Σέφερ.