Μπροστά σε μεγάλες προκλήσεις η Stellantis
ΝΕΑ
Το νέο αφεντικό της εταιρείας θα βρεθεί στην δύσκολη θέση να αποφασίσει ποιες μάρκες μπορούν να επιβιώσουν και ποιες θα πρέπει να κλείσουν.
Η Stellantis αντιμετωπίζει μια σημαντική πρόκληση καθώς αναζητά νέο διευθύνοντα σύμβουλο: να αποφασίσει ποια από τα 14 εμπορικά σήματά της έχουν βιώσιμο μέλλον.
WHAT CAR
Το εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο της αυτοκινητοβιομηχανίας, που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση της Fiat-Chrysler και του ομίλου PSA το 2021, περιλαμβάνει δημοφιλή ονόματα όπως η Jeep, η Ram και η Peugeot, μαζί με μάρκες που αγωνίζονται σε δύσκολες ημέρες, όπως η DS, η Lancia και η Alfa Romeo.
Ο εξορθολογισμός της γκάμας θα μπορούσε να βελτιώσει την αποδοτικότητα, αλλά κάθε μάρκα έχει αφοσιωμένους οπαδούς, καθιστώντας τις όποιες περικοπές δύσκολες.
Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος Carlos Tavares πίστευε ότι όλες οι μάρκες θα μπορούσαν να επιβιώσουν, αλλά η αποχώρησή του τον Δεκέμβριο οδήγησε τον πρόεδρο John Elkann να δώσει προτεραιότητα στην αναθεώρηση του χαρτοφυλακίου, ειδικά εν μέσω της πτώσης των πωλήσεων και των περιθωρίων κέρδους στις ΗΠΑ.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η Alfa Romeo, η DS και η Lancia κινδυνεύουν περισσότερο, ενώ η Dodge και η Chrysler μπορεί να αντέξουν λόγω της ισχυρής αναγνώρισης της αμερικανικής μάρκας.
Ωστόσο, προηγούμενα παραδείγματα του κλάδου δείχνουν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες διστάζουν να εξαλείψουν τις παλαιές μάρκες.
Οι Jeep και Ram παραμένουν βασικοί πυλώνες της στρατηγικής της Stellantis στις ΗΠΑ, ενώ η Ευρώπη παρουσιάζει μεγαλύτερες προκλήσεις λόγω των αργών προσπαθειών ηλεκτροκίνησης και του αυξανόμενου κινεζικού ανταγωνισμού.
Οι ευρωπαϊκές μάρκες premium όπως η Alfa Romeo και η Lancia αγωνίζονται με ελάχιστο μερίδιο αγοράς, ενώ οι μάρκες μαζικής αγοράς όπως η Peugeot και η Opel επικαλύπτονται.
Η εταιρεία στοχεύει να αντιμετωπίσει αυτά τα προβλήματα με 20 νέα EV και υβριδικά μοντέλα και μια κοινοπραξία με την Leapmotor για την επέκταση της ηλεκτροκίνησης.
Με τη μεταβαλλόμενη δυναμική της αγοράς, οι ειδικοί προβλέπουν ότι η Stellantis μπορεί τελικά να ενοποιήσει το χαρτοφυλάκιό της.
Ο επόμενος διευθύνων σύμβουλος πρέπει να είναι προετοιμασμένος να λάβει δύσκολες αποφάσεις για να διασφαλίσει το μέλλον της εταιρείας.