BMW και Κινέζοι μαζί εναντίον της Κομισιόν για τους δασμούς
ΝΕΑΣύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, η BMW συνεργάζεται με κινεζικές εταιρείες με σκοπό να αναλάβουν νομική δράση ενάντια στους επιπλέον δασμούς που επέβαλε η Ε.Ε.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλλει επιπλέον δασμούς σε όσα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα κατασκευάζονται στην Κίνα και εισάγονται στην ήπειρό μας, είχε προκαλέσει αντιδράσεις τόσο από τις εταιρείες της ασιατικής χώρας όσο και από τις ευρωπαϊκές που συνεργάζονται μαζί τους.
WHAT CAR
Τώρα, φαίνεται ότι η αρχική στάση τους που ήταν μόνο σε επίπεδο ανακοινώσεων περνά στο επόμενο στάδιο, αυτό της δράσης. Όπως ανακοινώθηκε, ο Όμιλος BMW, η BYD Auto, η SAIC Motor και η Geely Auto ένωσαν τις δυνάμεις τους και αποφάσισαν να κινηθούν νομικά εναντίον της απόφασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Συγκεκριμένα, οι τέσσερις αυτοκινητοβιομηχανίες κατέθεσαν προσφυγές στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης λίγο πριν λήξει η προθεσμία που είχε δοθεί για σχετική δράση από τις εταιρείες.
Θυμίζουμε ότι η Κομισιόν ψήφησε την επιβολή επιπλέον δασμών που φτάνουν έως το 35,3% στα αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα στην Ευρώπη. Αυτό το ποσοστό προστίθεται στο 10% των δασμών που ίσχυαν πριν οριζόντια για όλες τις εταιρείες.
Η πρόσθετη επιβάρυνση είναι κλιμακωτή και επιβάλλεται αναλόγως της περίπτωσης και αποφασίστηκε επειδή οι υπεύθυνοι της Ε.Ε. κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το κινεζικό καθεστώς δίνει επιχορηγήσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας, για να είναι σε θέση να πουλούν σε χαμηλότερη τιμή τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα τους στην Ευρώπη, δημιουργώντας αθέμιτο ανταγωνισμό.
Οι άνθρωποι του Όμιλου BMW αποφάσισαν να εμπλακούν σε νομική διαμάχη κατά της απόφασης των Ευρωβουλευτών επειδή τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της MINI κατασκευάζονται στην Κίνα. Έτσι, επιβαρύνονται και αυτά με τους επιπλέον δασμούς.
Θυμίζουμε ότι όλες οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εκφράσει την αντίρρησή τους στην απόφαση της Κομισιόν, φοβούμενες αντίποινα από το κινεζικό καθεστώς, κάτι που θα επηρεάσει τις πωλήσεις τους στην χώρα και τα έσοδά τους.
Πέραν αυτών, η εφαρμογή των επιπλέον δασμών ανάγκασε τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να επισπεύσουν τη δημιουργία εργοστασίων τους επί ευρωπαϊκού εδάφους, για να μειώσουν το κόστος παραγωγής και να αποφύγουν την επιπλέον επιβάρυνση.