Μπαταρίες για 1,5 εκατομμύριο χλμ. από τη Scania
ΝΕΑΜπαταρίες για 1,5 εκατομμύριο χλμ. από τη Scania
ΝΕΑΗ ηλεκτροκίνηση μάς αφορά κυρίως για τα επιβατικά αυτοκίνητα κάθε τύπου. Όμως, υπάρχει και ένας άλλος κλάδος, αυτός των επαγγελματικών οχημάτων, στον οποίο οι εξελίξεις περί αυτών είναι πιο αργές αλλά θα είναι καθοριστικές.
Στην καθημερινότητά μας, το ενδιαφέρον για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα κατά βάση έχει να κάνει με τα επιβατικά, δηλαδή αυτά τα οποία χρησιμοποιούμε για τη συνήθη μετακίνηση, τόσο τη δική μας όσο και των αγαπημένων μας.
WHAT CAR
Η πρόοδος και η εξέλιξη σε αυτά την τελευταία τριετία είναι σημαντική, προφανώς, ιδίως σε ό,τι αφορά στις μπαταρίες που απαιτούνται. Όμως, υπάρχει και ο τομέας των επαγγελματικών οχημάτων στον οποίο οι εξελίξεις φαίνονται να είναι πιο αργόρυθμες.
Γράφουμε «φαίνεται» αλλά τα δεδομένα περί των συσσωρευτών που αφορούν στα συγκεκριμένα οχήματα κάθε άλλο παρά υστερούν, συγκριτικά. Μάλιστα, η έρευνα και η εξέλιξη της τεχνολογίας τους γι’ αυτά θα συμβάλλει καθοριστικά και για τα επιβατικά.
Έτσι, η Scania ανακοίνωσε ότι δημιούργησε μπαταρίες για αμιγώς ηλεκτροκίνητα βαριά φορτηγά οι οποίες έχουν κύκλο «ζωής» που διαρκεί για ενάμισι εκατομμύριο χιλιόμετρα, δηλαδή όσο είναι ο μέσος όρος χρήσης ενός φορτηγού με πετρελαιοκινητήρα.
Η σουηδική εταιρεία συνεργάστηκε με τη Northvolt AB, τον εγχώριο κατασκευαστή συσσωρευτών ιόντων λιθίου για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όπως έγινε γνωστό, η δεύτερη έχει εξελίξει μπαταρίες που διαθέτουν πρισματικά κελιά, έχουν χωρητικότητα 157 Ah και ονομαστική τάση 3,6 Volt. Αυτές θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιό της το οποίο ονομάζεται «Northvolt Ett» και βρίσκεται στα βόρεια της Σουηδίας.
Η καινοτομία του έγκειται στο ότι η ενέργεια που απαιτείται για τη λειτουργία του προέρχεται κυρίως από ανανεώσιμες πηγές. Το αποτέλεσμα είναι να μειωθεί στο ένα τρίτο το αποτύπωμα άνθρακα για την παραγωγή κάθε συστοιχίας μπαταριών, συγκριτικά με ό,τι ισχύει σε εργοστάσια που δεν έχουν ενέργεια από ΑΠΕ.
Εκτός αυτού, εκπρόσωπος της Scania ανακοίνωσε ότι εντός της χρονιάς θα ξεκινήσει να κατασκευάζει και η ίδια τις συγκεκριμένες μπαταρίες στο νέο εργοστάσιό της το οποίο βρίσκεται στην πόλη Sodertalje, κοντά στη Στοκχόλμη. Πάντως, η εταιρεία δεν ανέφερε πότε θα παρουσιάσει το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο βαρέως τύπου φορτηγό της το οποίο να έχει τις καινούργιες μπαταρίες.
Ο Κρίστιαν Λεβίν, Διευθύνων Σύμβουλος της Scania, δήλωσε σχετικά: «Από τη στιγμή που ξεκίνησε η εξέλιξη των νέων μπαταριών, είχαμε θέσει ως στόχο τη μεγάλη απόδοσή της, το χαμηλό λειτουργικό κόστος και τη μεγάλη διάρκεια ζωής της.
»Αποφασίσαμε να έχουν τα κελιά διάρκεια ζωής 1,5 εκατομμυρίων χιλιομέτρων για ένα όχημα βαρέως τύπου της Scania. Οι δοκιμές δείχνουν ότι αυτή η απαίτηση όχι μόνο μπορεί να επιτευχθεί αλλά και να ξεπεραστεί. Χρειαζόμαστε μπαταρίες με πολύ αποδοτικά κελιά για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα φορτηγά», κατέληξε.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Aπαραίτητοι οι αερόσακοι και στα φορτηγά (+video)
Ποιοι κατασκευαστές φορτηγών καταργούν τους κινητήρες diesel!
Σύγκρουση Golf με Scania για καλό σκοπό (VIDEO)