Audi: Αυτή είναι η νέα ήπια υβριδική τεχνολογία «MHEV plus»
ΝΕΑΗ ήπια υβριδική υποβοήθηση αποκτάει ακόμα μεγαλύτερο νόημα στα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας.
Ως γνωστόν, τα νέα Audi A5 και Q5 βασίζονται στην πλατφόρμα PPC (Premium Platform Combustion), η οποία υποστηρίζει πάνω από ένα συστήματα πρόωσης.
WHAT CAR
Ένα από αυτά είναι και τα βενζινοκίνητα με ήπια υβριδική τεχνολογία. Στην προκειμένη περίπτωση, η νέα τεχνολογία MHEV plus βρίσκεται στο επίκεντρο, καθώς φέρεται να προσφέρει καλύτερη απόδοση, μεγαλύτερη συμμετοχή του ηλεκτροκινητήρα και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, αλλά και κατανάλωση.
Λειτουργεί κυρίως σε κύκλωμα 48V και αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες και μία μπαταρία LFP χωρητικότητας 1,7 kWh. Το πρώτο ηλεκτρικό μοτέρ βρίσκεται στην μίζα και συνδέεται στον κινητήρα με ιμάντα, ενώ το δεύτερο έχει τοποθετηθεί στην έξοδο του κιβωτίου.
Το τελευταίο είναι το κύριο, αφού αναλαμβάνει την περιστασιακή αμιγώς ηλεκτρική κίνηση του αυτοκινήτου και η ισχύς του ανέρχεται στα 18 kW (24 ίπποι) και 230 Nm. Η ανάκτηση της ενέργειας έχει ισχύ έως 25 kW.
Ο ηλεκτροκινητήρας PTG -όπως ονομάζεται- που βρίσκεται στο κιβώτιο λειτουργεί έως τα 140 χλμ./ ώρα, με ένα εξάρτημα ονόματι «dog clutch» να αναλαμβάνει την απεμπλοκή του από την μετάδοση από αυτή την ταχύτητα και μετά.
Το βάρος του PTG ανέρχεται στα 21 κιλά και ο μέγιστος ρυθμός στροφών του είναι στις 5.550 το λεπτό. Αναλόγως το μοντέλο και την έκδοση, αυτό αντιπροσωπεύει μία ταχύτητα στα 130-140 χλμ./ ώρα.
Το μεγάλο θετικό του νέου υβριδικού συστήματος, βάσει της Audi, είναι πως απαιτεί ελάχιστες τροποποιήσεις για να ενσωματωθεί στην πλατφόρμα. Η διάταξή του είναι απλή και επιτρέπει την ενσωμάτωσή του τόσο σε προσθιοκίνητα, όσο και σε τετρακίνητα μοντέλα, γεγονός που το καθιστά ευέλικτο.
Η Audi ανακοινώνει πως το MHEV plus επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται συχνότερα αμιγώς ηλεκτρικά, κυρίως σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, όπως π.χ. σε μετακινήσεις εντός πόλης και σε χαμηλές ταχύτητες γενικότερα.
Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, ένα αποδοτικό υβριδικό σύστημα πρέπει να κρατάει τη χωρητικότητα της μπαταρίας του σταθερά πάνω από το 50%. Αν και δεν το γνωρίζουμε ακόμα στην πράξη, αυτό σημαίνει πως η μπαταρία έχει πάντα επαρκή ενέργεια για να τροφοδοτήσει το ηλεκτρικό μοτέρ και αυτό να δίνει τη μέγιστη ισχύ του ως συνδρομή στο σύνολο.
Το τελευταίο επιτυγχάνεται κατά βάση με την καλή ανάκτηση της ενέργειας, η οποία καταφέρνει να ολοκληρώσει γρήγορα τους κύκλους φόρτισης της μπαταρίας, άρα και να διατηρεί σταθερά τη χωρητικότητά της σε υψηλά επίπεδα.