Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Άργησε για άλλη μια φορά ο Ίλον Μασκ;

Ελλάδα 17:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Άργησε για άλλη μια φορά ο Ίλον Μασκ;

ΝΕΑ

Άργησε για άλλη μια φορά ο Ίλον Μασκ;

ΝΕΑ

Το πολυσυζητημένο ρομποταξί της Tesla ακολουθεί και αυτό το γνώριμο μοτίβο με τις καθυστερήσεις που χαρακτηρίζουν τον Ίλον Μασκ.

Advertisement
Advertisement

Η επερχόμενη παρουσίαση του Tesla Robotaxi στις 10 Οκτωβρίου προσελκύει μεγάλη προσοχή, αλλά υπάρχει σκεπτικισμός σχετικά με το αν θα φέρει κάτι πρωτοποριακό στο τραπέζι, δεδομένης της τρέχουσας κατάστασης της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης (FSD) της Tesla και της προόδου που έχουν κάνει ανταγωνιστές όπως η Waymo και η Cruise.

Η Tesla υπήρξε πρωτοπόρος στην προώθηση των δυνατοτήτων των αυτόνομων αυτοκινήτων, με τον Ίλον Μασκ να διατυπώνει τολμηρούς ισχυρισμούς σχετικά με τις δυνατότητες του συστήματος FSD της Tesla.

Ωστόσο, παρά την εκτεταμένη χρήση του FSD από τους ιδιοκτήτες της Tesla, παραμένει ένα σύστημα επιπέδου 2, που σημαίνει ότι απαιτεί συνεχή ανθρώπινη επίβλεψη.

Advertisement
Advertisement

Οι επικριτές υποστηρίζουν ότι αυτό απέχει πολύ από την πλήρη αυτονομία, καθώς το σύστημα είναι επιρρεπές σε σφάλματα που απαιτούν ανθρώπινη παρέμβαση.

Αυτό έχει οδηγήσει σε ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια και την αξιοπιστία του FSD της Tesla, ειδικά σε σύγκριση με τα πιο προηγμένα συστήματα των ανταγωνιστών.

Η Waymo και η Cruise έχουν ήδη αναπτύξει πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα σε πολλές πόλεις, με τη Waymo να διαθέτει έναν στόλο 700 αυτοκινήτων που παρέχουν πάνω από 100.000 εβδομαδιαίες πληρωμένες διαδρομές.

Advertisement

Οι εταιρείες αυτές χρησιμοποιούν έναν συνδυασμό καμερών, ραντάρ και lidar, τα οποία προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις σε διάφορες συνθήκες.

Αντίθετα, η εξάρτηση της Tesla αποκλειστικά από κάμερες έχει θεωρείται περιοριστικός παράγοντας, ιδίως σε δύσκολα περιβάλλοντα όπως η βροχή ή η ομίχλη.

Advertisement

Παρόλο που η προσέγγιση της Tesla που βασίζεται μόνο στην όραση μπορεί να επιτρέψει την ταχύτερη εξάπλωση λόγω χαμηλότερου κόστους, η εταιρεία απέχει ακόμη πολύ από την επίτευξη του επιπέδου ασφάλειας και αξιοπιστίας που απαιτείται για μια επιτυχημένη υπηρεσία ρομποταξί.

Ακόμη και το επερχόμενο FSD V13, το οποίο υπόσχεται σημαντικές βελτιώσεις, είναι απίθανο να φτάσει στο επίπεδο αυτονομίας που απαιτείται για μια ασφαλή και αξιόπιστη υπηρεσία ρομποταξί μέχρι την παρουσίαση στις 10 Οκτωβρίου.

Επιπλέον, ο ανταγωνισμός δεν μένει στάσιμος. Η προσέγγιση της Waymo με βάση τα δεδομένα κίνησης, η διαφάνεια και το εντυπωσιακό ιστορικό ασφάλειας έχουν θέσει έναν υψηλό πήχη για την Tesla.

Advertisement

Με τη Waymo να έχει ήδη αποδείξει ότι τα αυτόνομα αυτοκίνητα μπορούν να λειτουργούν με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα σε αστικό περιβάλλον, η Tesla θα πρέπει να δείξει κάτι πραγματικά καινοτόμο για να ανταγωνιστεί.

Στην εκδήλωση της 10ης Οκτωβρίου μπορεί να παρουσιαστούν κάποια συναρπαστικά χαρακτηριστικά, όπως η ασύρματη φόρτιση ή η αλληλεπίδραση με τα ρομπότ Optimus της Tesla, αλλά το βασικό ζήτημα παραμένει το κατά πόσον το FSD της Tesla είναι έτοιμο για την πλήρως αυτόνομη οδήγηση.