Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τα… golden boys του αυτοκινήτου

Ελλάδα 8:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τα… golden boys του αυτοκινήτου

ΝΕΑ

Τα… golden boys του αυτοκινήτου

ΝΕΑ

Οι αμοιβές του προέδρου της Toyota προκαλούν ίλιγγο, μολονότι δεν είναι το πιο ακριβοπληρωμένο στέλεχος αυτοκινητοβιομηχανίας.

Advertisement
Advertisement

Από την εποχή του Κάρλος Γκον, το θέμα των αποζημιώσεων που λαμβάνουν ετησίως τα υψηλόβαθμα στελέχη της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ήταν ιδιαιτέρως «τσουχτερό». Έγινε ακόμα πιο ακανθώδες, από τη στιγμή που ξέσπασε το σκάνδαλο με τις οικονομικές ατασθαλίες του πρώην ισχυρού άνδρα της Nissan και την κινηματογραφική απόδρασή του στον Λίβανο. Υπό το φόβο έντονων κοινωνικών αντιδράσεων, το ακριβές ποσό που λάμβανε ο Γκον, δεν έγινε ποτέ γνωστό, Μια δεκαετία και πλέον αργότερα, οι ευασισθησίες αυτές έχουν παρέλθει…

Πέρυσι, ο Πρόεδρος της Toyota, Ακίο Τογιόντα, εισήλθε στην επικράτεια του Γκον, μόνο σε ό,τι αφορά στο ύψος των κερδών, με τη δική του αποζημίωση ρεκόρ. Το οικονομικό έτος 2024, ο μακροχρόνιος γόνος της ιδρυτικής οικογένειας της αυτοκινητοβιομηχανίας έλαβε συνολική αποζημίωση 1,622 δισεκατομμυρίων γιεν (10,09 εκατομμύρια δολάρια), δήλωσε η Toyota στην ετήσια έκθεσή της για τίτλους της 25ης Ιουνίου. Ήταν η υψηλότερη πληρωμή σε οποιοδήποτε στέλεχος στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Φυσικά το πακέτο του επίτιμου προέδρου και master driver, για τις οδηγικές του ικανότητες, πάει… πακέτο με τις πωλήσεις και τα κέρδη ρεκόρ της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον πλανήτη.

Συγκεκριμένα, περιελάβανε 289 εκατομμύρια γιεν (1,80 εκατομμύρια δολάρια) σε πάγια αποζημίωση, μπόνους 324 εκατομμύρια γιεν (2,02 εκατομμύρια δολάρια) και αποζημίωση μετοχών αξίας 1,009 δισεκατομμυρίων γιεν (6,28 εκατομμύρια δολάρια). Το σύνολο του αυξήθηκε 62% από 999 εκατομμύρια γιεν (6,21 εκατομμύρια δολάρια) το προηγούμενο έτος, επίσης ρεκόρ εταιρείας. Το μείγμα εκείνης της χρονιάς περιελάβανε 264 εκατομμύρια γιεν (1,64 εκατομμύρια δολάρια) σε πάγια αποζημίωση και 735 εκατομμύρια γεν (4,57 εκατομμύρια δολάρια) σε απόθεμα.

Advertisement
Advertisement

Δεύτερος ιεραρχικά στην Toyota, είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος Κότζι Σάτο και τρίτος ο Αμερικανός, εικός στα λογισμικά, Τζέιμς Κάφνερ. Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί, ότι ο Τογιόντα είναι στο Νο6 του Top 30, με τους πιο ακριβοπληρωμένους μάνατζερ στην Ιαπωνία, ο Σάτο βρίσκεται ακριβώς στην 30ή θέση, ενώ μέσα στη λίστα είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan, Στέφεν Μα και ο προκάτοχός του, Ασουανί Γκούπτα.

Ακόμα μεγαλύτερα είναι τα μεγέθη για άλλα κορυφαία στελέχη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Διευθύνουσα Σύμβουλος της General Motors, Μέρι Μπάρα, για παράδειγμα, έλαβε αποζημίωση ύψους 27,8 εκατομμυρίων δολαρίων το 2023, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, σημείωσε συνολική άνοδο 56% στα 39,5 εκατομμύρια δολάρια.