Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αυτό ίσως να είναι το νέο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα για τη Σελήνη

Ελλάδα 6:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αυτό ίσως να είναι το νέο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα για τη Σελήνη

ΝΕΑ

Η ομάδα των ανθρώπων της Lunar Dawn, θυγατρική της Lunar Outpost, δημιούργησαν το Eagle για τους αστροναύτες που θα κινούνται στο φεγγάρι μας.

Advertisement
Advertisement

Η NASA προκήρυξε διαγωνισμό για τη δημιουργία ενός σεληνιακού οχήματος το οποίο θα χρησιμοποιηθεί σε μελλοντικές αποστολές της στη Σελήνη -και όχι μόνο.

Τα μέλη της Εθνικής Υπηρεσίας Αεροναυπηγικής και Διαστήματος (NASA) πρόκριναν τρία σχέδια ισάριθμων εταιρειών εκ των οποίων θα αποφασίσουν για τον τελικό νικητή και αυτόν που θα αναλάβει να κατασκευάσει το όχημα που θα χρησιμοποιηθεί μελλοντικά από αυτή.

Το πιο καινοτόμο και εξελιγμένο σχέδιο είναι το Eagle το οποίο δημιούργησαν οι άνθρωποι της Lunar Dawn. Το πρωτότυπο παρουσιάστηκε στην έκθεση «Space Symposium 2025» που έγινε στο Colorado Springs.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με την εταιρεία, το σεληνιακό όχημά τους έχει σχεδιαστεί ώστε «να επεκτείνει την εμβέλεια στην οποία μπορούν να κινηθούν τόσο οι αστροναύτες του προγράμματος ”Artemis” όσο και τα εμπορικά φορτία, από τους τόπους προσσελήνωσής τους στις αντίστοιχες αποθήκες».

Το ρόβερ διαθέτει την μπαταρία «Ultium» που έχει δημιουργήσει η General Motors για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της. Επιπλέον, το Eagle έχει κατασκευαστεί ώστε να κινείται άνετα στην επιφάνεια του φεγγαριού, ενώ μεταφέρει φορτία, περιλαμβανομένων και δύο πλήρως εξοπλισμένων αστροναυτών. Το συνολικό ωφέλιμο βάρος που μπορεί να δεχτεί είναι έως 500 κιλά.

Το σχέδιο των ανθρώπων της Lunar Dawn προβλέπει μια διαμορφώσιμη πλατφόρμα φόρτωσης, με έναν ρομποτικό βραχίονα για τη διαχείριση του φορτίου και δύο χώρους αποθήκευσης.

Advertisement

Στο εμπρός μέρος του πρωτοτύπου έχει διαμορφωθεί μια καμπίνα που επιτρέπει απρόσκοπτη ορατότητα περιμετρικά, για να διευκολύνεται ο οδηγός κατά τη μετακίνησή του στην επιφάνεια του φεγγαριού μας.

Για τον λόγο αυτό το Eagle διαθέτει μεγάλης διάστασης ελαστικά της Goodyear. Το όχημα θα έχει τη δυνατότητα να κινείται είτε διαθέτοντας οδηγό, είτε με τηλεχειρισμό είτε ακόμα και αυτόνομα, με το αντίστοιχο σύστημα που θα διαθέτει.

Advertisement

Το τελικό σχέδιο για τη δημιουργία του περιλαμβάνει πληθώρα καμερών, αισθητήρων και φώτων που θα υπάρχουν περιμετρικά του οχήματος. Αυτά θα πρέπει να αντέχουν και να λειτουργούν αποτελεσματικά στις χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν στον φυσικό δορυφόρο της Γης και φτάνουν ως και τους -173 Κελσίου.