Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

ACEA: Πιέζει για διετή παράταση για το CO2

Ελλάδα 16:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

ACEA: Πιέζει για διετή παράταση για το CO2

ΝΕΑ

ACEA: Πιέζει για διετή παράταση για το CO2

ΝΕΑ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) βρίσκεται αντιμέτωπη με πιέσεις από την αυτοκινητοβιομηχανία για καθυστέρηση των στόχων εκπομπών ρύπων για δύο χρόνια.

Advertisement
Advertisement

Οι υφιστάμενοι κανονισμοί απαιτούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις συνολικές εκπομπές CO2 των στόλων τους στα 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο έως το 2025 (έναντι 106,6 το 2023), σύμφωνα με στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος.

Ωστόσο, ο σύνδεσμος ACEA, προειδοποιεί ότι αυτοί οι στόχοι είναι πλέον δύσκολο να επιτευχθούν λόγω της χαμηλής ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και του αθέμιτου ανταγωνισμού από τρίτες χώρες.

Η ACEA, η οποία εκπροσωπεί τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, υποστηρίζει ότι εάν οι στόχοι αυτοί δεν καθυστερήσουν, οι κατασκευαστές θα βρεθούν αντιμέτωποι με σοβαρές συνέπειες, όπως η διακοπή παραγωγής περίπου 2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων ή η επιβολή προστίμων που θα μπορούσαν να φτάσουν τα 13 δισ. ευρώ για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα 3 δισ. ευρώ για τα φορτηγά.

Advertisement
Advertisement

Η πρόταση αυτή υποστηρίζει επίσης ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία απειλείται από την απώλεια εκατομμυρίων θέσεων εργασίας και την υποβάθμιση της ανταγωνιστικότητάς της σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ο πρόεδρος της ACEA και διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, έχει ήδη αρχίσει να εκφράζει ανησυχίες σχετικά με τα πιθανά πρόστιμα που θα αντιμετωπίσει η βιομηχανία λόγω της χαμηλής ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σε πρόσφατη συνέντευξή του σε γαλλικό ραδιόφωνο, τόνισε την ανάγκη για ευελιξία από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τους επερχόμενους στόχους.

Η ACEA δεν έχει ακόμη εκδώσει επίσημη θέση, ενώ και η Renault δεν έχει σχολιάσει το ζήτημα. Παράλληλα, η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης βρίσκεται αντιμέτωπη με πολλές προκλήσεις, όπως ο ανταγωνισμός από την Κίνα, το αυξημένο ενεργειακό κόστος και η κρίση κόστους ζωής που επηρεάζει αρνητικά τη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα.

Advertisement

Για να συμμορφωθεί η αγορά με τους νέους στόχους του 2025, το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να φτάσει το 20%-22%, τη στιγμή που βρίσκεται κάτω από 15% για τα επιβατικά και πολύ χαμηλότερα για τα φορτηγά. Σύμφωνα με την ανάλυση, οι στόχοι αυτοί είχαν τεθεί πριν από έξι χρόνια, και το πρόβλημα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη μη έγκαιρη προετοιμασία της βιομηχανίας.

Η Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, αναμένεται να είναι από τις εταιρείες που θα δυσκολευτούν περισσότερο να επιτύχουν τους στόχους. Πρόσφατα, η εταιρεία ανακοίνωσε την κατάργηση παλιών εγγυήσεων για θέσεις εργασίας στη Γερμανία και την πιθανότητα κλεισίματος εργοστασίων, λόγω της αδυναμίας συμμόρφωσης με τους κανονισμούς.

Advertisement

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι μακροπρόθεσμα, η ΕΕ σχεδιάζει να απαγορεύσει την πώληση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035, ενώ αναμένεται και αναθεώρηση των στόχων το 2026.