Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Νιούι: Μία ομάδα θα κυριαρχήσει το 2026

Ελλάδα 14:06
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Νιούι: Μία ομάδα θα κυριαρχήσει το 2026

FORMULA 1

Επανάληψη του 2014 βλέπει ο Άντριαν Νιούι για το 2026. Για τον Βρετανό είναι πολύ πιθανό μία ομάδα (άγνωστο ποια) να ξεκινήσει τη νέα φόρμουλα κανονισμών με σημαντικό πλεονέκτημα.

Advertisement
Advertisement

Ο γκουρού της αεροδυναμικής πιστεύει ότι με τον τρόπο που είναι γραμμένοι οι κανονισμοί της F1 για το 2026, θα δώσουν την ευκαιρία σε μία από τις 11 ομάδες να κυριαρχήσει. Τουλάχιστον κατά τα πρώτα χρόνια της νέας εποχής.

Η ιστορία είναι γνωστή από το πρόσφατο παρελθόν. Η Mercedes είχε κατασκευάσει την καλύτερη υβριδική PU για το 2014. Το γεγονός αυτό της έδωσε συντριπτικό πλεονέκτημα για τα πρώτα 3 χρόνια έναντι των αντιπάλων της. Ωστόσο η Mercedes πάτησε πάνω σε αυτό το πλεονέκτημα μέχρι και το τέλος της περιόδου εκείνης, κατακτώντας όλα τα πρωταθλήματα στο μεσοδιάστημα εκτός από το οδηγών του 2021.

Ο Νιούι πιστεύει ότι κάτι παρόμοιο είναι πολύ πιθανό να συμβεί και το 2026 με κάποια από τις 11 ομάδες. «Δεν μπορώ να θυμηθώ άλλη περίοδο στην F1 που οι κανονισμοί σε κινητήρες και σασί άλλαξαν ταυτόχρονα» δήλωσε ο Νιούι στο Auto Motor und Sport.

Advertisement
Advertisement

«Οι κανονισμοί για τα σασί άλλαξαν ώστε να αντισταθμίσουν τις απώλειες από τις αλλαγές στις PU. Οπότε έχουμε μία επιπλέον παράμετρο που πρέπει να λάβουμε υπόψη για το 2026. Πιστεύω, όμως, ότι τα πρώτα χρόνια θα είναι οι κινητήρες που θα καθορίσουν την ισορροπία δυνάμεων στο grid» συμπλήρωσε.

«Υπάρχει ισχυρή πιθανότητα ένας από τους κατασκευαστές να ξεκινήσει με σημαντικό πλεονέκτημα στις αρχές. Πιστεύω, όμως, ότι όλοι οι κατασκευαστές έχουν πάρει τα μαθήματά τους από το 2014 και την έλλειψη προετοιμασίας τους τότε σε σχέση με την Mercedes» υπογράμμισε.

Ποιος θα φτιάξει τον καλύτερο κινητήρα;

Για τον Νιούι μεγάλη θα είναι η σημασία του κινητήρα εσωτερικής καύσεως σε ότι αφορά τις νέες PU. Βλέπετε από το 2026 η MGU-H καταργείται και οι PU θα αποτελούνται ουσιαστικά από τον κινητήρα εσωτερικής και την MGU-K.

Advertisement

Για τον Νιούι ένα πλεονέκτημα στην πλευρά του ICE (εσωτερικής καύσης) μπορεί να διαρκέσει για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ότι ένα πλεονέκτημα στο ERS (υβριδικό σύστημα). Έτσι, το μεγάλο στοίχημα στις PU θα είναι για το ποιος εκ των Mercedes, Ferrari, Honda και RBPowertrains θα κατασκευάσει τον καλύτερο ICE.

«Είναι εξαιρετικά πιθανό -εάν κάποιος βρει κάτι ριζοσπαστικό στην πλευρά του ICE- να απολαύσει σημαντικό πλεονέκτημα μέχρι και το τέλος της φόρμουλας αυτής. Με τον τρόπο που είναι γραμμένοι οι κανονισμοί, δεν σου δίνουν την ευκαιρία να ανακάμψεις γρήγορα. Πιο εύκολα θα είναι τα πράγματα εάν το πλεονέκτημα είναι στο ηλεκτρικό σύστημα» πιστεύει ο Νιούι.

Advertisement

Ο Νιούι αναγνωρίζει και την σημασία που θα έχουν και τα νέα καύσιμα. «Για την ώρα υπάρχει ευελιξία. Αλλά με όλους τους περιορισμούς που θα έρθουν, πρέπει οι κατασκευαστές να είναι προετοιμασμένοι. Δεν μπορείς απλώς να βάλεις άλλον τύπο καυσίμου σε έναν κινητήρα που έχει βελτιστοποιηθεί για διαφορετικό καύσιμο» σημείωσε.