Γκασλί: Τρεις αγώνες πριν από ένα ασυνήθιστο ρεκόρ
FORMULA 1Γκασλί: Τρεις αγώνες πριν από ένα ασυνήθιστο ρεκόρ
FORMULA 1Τρεις αγώνες απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν αλλά και για την επίτευξη ενός πρωτοφανούς κατορθώματος για τον Πιέρ Γκασλί.
Με την εξαίρεση της τρίτης θέσης στο βραζιλιάνικο GP ο Πιερ Γκασλί έχει περάσει μάλλον απαρατήρητος το 2024. Και όχι με δική του ευθύνη.
WHAT CAR
Ο Γάλλος έπρεπε να υπομείνει την μη ανταγωνιστική Α524 για 21 αγωνιστικά τριήμερα μέχρι στιγμής. Και δεδομένων των συνθηκών ο Πιέρ δεν τα έχει πάει καθόλου άσχημα. Ο Γκασλί έχει έξι ακόμη τερματισμούς εντός της βαθμολογούμενης δεκάδας φέτος και είναι 12ος στην βαθμολογία του πρωταθλήματος, έχοντας τρεις πόντους παραπάνω από τον ομόσταβλο του Εστεμπάν Οκόν.
Αλλά ο Γκασλί είναι, επίσης, πολύ κοντά στην επίτευξη ενός κατορθώματος που δεν έχει γίνει ξανά στα χρονικά του σπορ. Ο Γάλλος έχει καταφέρει να μην τραυματίσει ούτε μία φορά το μονοθέσιο του φέτος! Ούτε ένα κλαταρισμένο ελαστικό, ούτε μία σπασμένη πτέρυγα με δική του ευθύνη.
Αν αποφύγει τις κακοτοπιές και στους επόμενους τρεις αγώνες, ο Γκασλί θα γίνει ο πρώτος οδηγός στην ιστορία του σπορ που θα έχει τρέξει σε μια πλήρη σεζόν χωρίς να έχει κοστίσει δολάριο ζημιάς στην ομάδα του.
Αυτό είναι κάτι ασύλληπτο αν αναλογιστούμε το ότι έχουν υπάρξει οδηγοί όπως οι Λάουντα και Προστ των οποίων η φιλοσοφία ήταν να κρατούν τα μονοθέσια τους μακριά από προβλήματα πάση θυσία. Και με πολύ λιγότερους αγώνες να σεζόν στα 70s και 80s σε σχέση με τη σημερινή εποχή.
Η ανεπιθύμητη κορυφή
Με αυτό ως δεδομένο ο Γκασλί έχει ήδη ξεπεράσει τους παραπάνω οδηγούς. Είμαστε βέβαιοι ότι οι μηχανικοί του αλλά και ο… Μπριατόρε τον αγαπούν ιδιαιτέρως γι’ αυτό! Ο Γκασλί δεν έχει κοστίσει δολάριο ζημιάς στην Alpine και ούτε λεπτό επιδιόρθωσης στα «παιδιά».
Έτσι, θα βρείτε τον Πιέρ στην τελευταία θέση της σχετικής λίστας. Αντιθέτως στην -διόλου επιθυμητή- κορυφή της, θα δείτε τον Σέρχιο Πέρεζ. Ο Μεξικανός έχει κοστίσει 4,8 εκατομμύρια δολάρια σε ζημιές μέχρι στιγμής στην Red Bull.
Ακολουθούν οι Άλμπον, Ράσελ και Σάρτζεντ. Η Williams έχει πληρώσει τα περισσότερα σε ζημιές με σχεδόν 10 εκατομμύρια δολάρια μέχρι στιγμής. Μπορεί τα παραπάνω να μην φαντάζουν πολύ σημαντικά με μία πρώτη ανάγνωση. Ωστόσο αυτό δεν είναι αληθές.
Στην εποχή του ορίου μπάτζετ, οικονομικά ζημία της τάξης των 10 εκατομμυρίων ευρώ αντιστοιχεί σε πάνω από το 7% του συνολικού προϋπολογισμού. Και αυτό είναι ένα σοβαρό πλήγμα για κάθε ομάδα.
Η Williams έπρεπε να επιστρατεύσει αρκετές… δημιουργικές λύσεις για να έχει έτοιμα ανταλλακτικά για τα δύο μονοθέσια της στο Βέγκας. Από την άλλη η Mercedes σταμάτησε τις όποιες αναβαθμίσεις απέμεναν για την W15 μετά από το ατύχημα του Ράσελ στο Μέξικο Σίτι.
Προφανώς οι άνθρωποι της Alpine δεν ανησυχούν για τέτοιου είδους περιπτώσεις. Τουλάχιστον για όσον καιρό ο Γκασλί θα οδηγεί για λογαριασμό τους.