Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Γιατί η Renault διακόπτει την παραγωγή υβριδικών κινητήρων F1;

Ελλάδα 17:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γιατί η Renault διακόπτει την παραγωγή υβριδικών κινητήρων F1;

FORMULA 1

Γιατί η Renault διακόπτει την παραγωγή υβριδικών κινητήρων F1;

FORMULA 1

Η επισημοποίηση από το Renault Group ότι το εργοστάσιο στο Viry-Chatillon θα παύσει να κατασκευάζει κινητήρες F1 από το 2026 αναμενόταν πολύ καιρό. Τώρα, έχουμε και ξεκάθαρη εξήγηση.

Advertisement
Advertisement

Η φημολογία πως η Renault «τραβάει την πρίζα» στο πρότζεκτ Formula 1 από το ξεκίνημα του νέου σετ τεχνικών κανονισμών το 2026, υπάρχει από τις αρχές Ιουλίου.

Πράγμα που εξ αρχής σήμαινε ότι η Alpine F1 θα πρέπει σε δύο χρόνια από τώρα να αγωνίζεται με υβριδικούς turbo V6 άλλου κατασκευαστή, με την Mercedes-AMG να μοιάζει ως η επικράτουσα επιλογή.

Οι εξελίξεις έφεραν έντονη ταραχή στο εργοστάσιο του Viry-Chatillon και οι εργαζόμενοι κάθε άλλο παρά ψύχραιμα πήραν τα νέα, αφού δεν είχαν ενημερωθεί από κανέναν για αυτή την μεγάλη απόφαση.

Advertisement
Advertisement

Μάλιστα, προχώρησαν και σε απεργία για ορισμένα αγωνιστικά τριήμερα της F1, ενώ μερικοί ταξίδεψαν έως τη Μόντσα, για να ανατρέψουν την απόφαση.

Ωστόσο, σύντομα επισημοποιήθηκε ότι η Renault παύει να εξελίσσει και να παράγει υβριδικούς κινητήρες F1 μετά το 2025, με τους πόρους πλέον να διατίθεται στο επερχόμενο supercar της Alpine.

«Γίναμε αόρατοι στη Formula 1. Αν συνεχίζαμε για δύο έξτρα χρόνια έτσι, το πρότζεκτ θα κατέρρεε εντελώς. Έχουμε καθοδική πορεία τρεις σεζόν τώρα. Έπρεπε κάτι να αλλάξει.

Advertisement

«Υπάρχει ζημιά στα οικονομικά μας από το πρότζεκτ και οι σπόνσορες είναι λίγοι. Η Alpine πρέπει να βγάζει χρήματα και τερματίζοντας στις θέσεις 16 και 17 μοιάζουμε σαν… κλόουν» ήταν οι χαρακτηριστικές δηλώσεις και η εξήγηση του CEO του Renault Group, Luca de Meo.

Η μεγάλη αυτή απόφαση τερματίζει 50 χρόνια ιστορίας της Renault στη Formula 1, η οποία γράφτηκε με «χρυσά γράμματα», καθώς είναι ο κατασκευαστής που παρουσίασε πρώτος turbo κινητήρα στο σπορ, το 1977, ενώ την εποχή των V10 και των V8 βίωσε περιόδους κυριαρχίας και πρωταθλημάτων.

Advertisement

Υπενθυμίζουμε, ότι το 2024 όλα άλλαξαν για την Alpine F1 με την επιστροφή του δαιμόνιου Flavio Briatore ως «ειδικός σύμβουλος» της ομάδας. Έκτοτε, οι εξελίξεις ήταν ραγδαίες και όπως όλα δείχνουν, ο Ιταλός θα φροντίσει να κλείσει συμφωνία με την Mercedes-AMG ενόψει 2026, αφού η γαλλική ομάδα προς το παρόν δεν είναι προς πώληση, όπως τόνισε ο de Meo.

«Δε θα πουλήσω την ομάδα, δεν είμαι χαζός. Η παρουσία στη F1 είναι απαραίτητη για την μάρκα Alpine» δηλώνει κλείνοντας.