F1: Τι μάθαμε από τις δοκιμές της Pirelli
FORMULA 1![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250207091811_Lec-Pir25-768x432.jpg)
Στην Βαρκελώνη οι McLaren και Ferrari δοκίμασαν τα νέα ελαστικά της Pirelli για το 2026. Και η ιταλική εταιρία δηλώνει ικανοποιημένη από τα πρώτα αποτελέσματα.
Τα ελαστικά του 2026 θα είναι στενότερα κατά 30 χιλιοστά σε σχέση με αυτά που χρησιμοποιούνται φέτος. Η αλλαγή αυτή υπακούει στην γενικότερη τάση του 2026 που θέλει πιο μικροκαμωμένα και ελαφρύτερα τα νέα μονοθέσια.
WHAT CAR
Ωστόσο τα μονοθέσια του 2026 θα έχουν και αρκετά μειωμένη παραγωγή κάθετης δύναμης. Τουλάχιστον στα πρώτα χρόνια εφαρμογής της νέας φόρμουλας. Κατά συνέπεια ο ρόλος των ελαστικών αλλά και γενικότερα της μηχανικής ευστάθειας των μονοθέσιων του χρόνου θα βγει στο προσκήνιο.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250207091813_Nor-Pir25-768x432.jpg)
Για τον λόγο αυτό η Pirelli διενέργησε μεταξύ της 4ης και της 5ης του μηνός ένα ακόμη σκέλος δοκιμών για τα νέα ελαστικά. Ήδη από πέρσι οι Ιταλοί είχαν κάνει τα πρώτα τεστ σε Βαρκελώνη και Μουτζέλο.
Αυτή τη φορά οι ομάδες που συμμετείχαν ήταν οι McLaren και Ferrari. Η μεν πρώτη με την MCL60 του 2023 και η δεύτερη με την περσινή SF-24. Και τα δύο μονοθέσια είχαν τροποποιήσεις ώστε να ταιριάζουν με τα ελαστικά του 2026. Επιπλέον οι μηχανικοί τα σέταραν σε ρυθμίσεις Μόντσα για να προσομοιώσουν τη μειωμένη αεροδυναμική απόδοση των μονοθέσιων νέας γενιάς.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250207091808_Ham-Pir25-768x432.jpg)
Οι γόμες που δοκίμασε η Pirelli στη Βαρκελώνη ήταν οι C1, C2 και C3. Οι πιο σκληρές αλλά και οι πιο σημαντικές του φάσματος. Αυτές οι γόμες θα χρησιμοποιηθούν στους περισσότερους αγώνες το 2026. Ο επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Pirelli, Μάριο Ίζολα δήλωσε ικανοποιημένος από τα μέχρι τώρα στοιχεία που συνέλλεξε η εταιρία στην Βαρκελώνη.
Αναπόφευκτες συγκρίσεις
Αλλά όπως θα ανέμενε κανείς δεν έλειψαν και οι απόπειρες σύγκρισης των επιδόσεων που είχαν οι οδηγοί των McLaren και Ferrari στην Βαρκελώνη. Φυσικά κάτι τέτοιο δεν είναι και πολύ εύκολο να οδηγήσει σε ασφαλή συμπεράσματα.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/02/250207091814_Pia-Pir25-768x432.jpg)
Σίγουρα ήταν αδύνατον σε ότι αφορά τους Νόρις και Πιάστρι. Η McLaren μοίρασε τις ημέρες στους δύο οδηγούς της. Ο Νόρις δοκίμασε την Τρίτη σημειώνοντας τον καλύτερο χρόνο της ημέρας. Την Τετάρτη ανέλαβε ο Πιάστρι.
Αντιθέτως η Ferrari συμμετείχε με τους Λεκλέρ-Χάμιλτον και στις δύο ημέρες του τεστ. Την πρώτη ημέρα ο Χάμιλτον σημείωσε χρόνο κατά 130 χιλιοστά του δευτερολέπτου κατώτερο από εκείνον του Λεκλέρ. Την επομένη ο Μονεγάσκος απάντησε όντας σχεδόν 2 δευτερόλεπτα ταχύτερος του Βρετανού.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/01/250123135115_Lewis-Hamilton-Ferrari-Fiorano-768x432.jpg)
Φυσικά δεν γνωρίζουμε τα φορτία καυσίμου ή τις γόμες που έφεραν τα μονοθέσια όταν σημείωναν τους καλύτερούς τους χρόνους. Κατά συνέπεια δεν μπορούμε να κάνουμε και άμεση σύγκριση μεταξύ των οδηγών. Για αυτήν θα περιμένουμε μέχρι την έναρξη των χειμερινών δοκιμών του Μπαχρέιν στις 26 του μηνός.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/03/240302080106_Lec-Bah24-Q-768x432.jpg)
Μέχρι τότε η Pirelli θα έχει κάνει ακόμη δύο περιόδους δοκιμών για τα ελαστικά του 2026. Η επόμενη είναι στις 13 και 14 του μηνός στην Χερεθ. Εκεί θα συμμετάσχουν οι McLaren, Mercedes και Alpine. Η γαλλική ομάδα θα είναι και στο τελευταίο τεστ της Pirelli από 2 έως 3 Μαρτίου, στο Μπαχρέιν. Μαζί της και η Williams.