Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Τι ισχύει τελικά με τις εύκαμπτες πτέρυγες;

Ελλάδα 6:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1: Τι ισχύει τελικά με τις εύκαμπτες πτέρυγες;

FORMULA 1

Η FIA ανακοίνωσε ότι θα εντείνει τους ελέγχους της σχετικά με την ευκαμψία των πτερύγων στα μονοθέσια του grid. Ωστόσο κάτι τέτοιο θα συμβεί πλήρως πριν από το ισπανικό GP και μετά.

Advertisement
Advertisement

Ένα ατελείωτο μπέρδεμα. Η FIA είχε δηλώσει αρχικά ότι δεν θα άλλαζε τον τρόπο ελέγχου ευκαμψίας των πτερυγίων. Αυτός διεξάγεται εδώ και χρόνια με την τοποθέτηση έρματος ενώ το μονοθέσιο είναι σε στάση.

Ωστόσο ορισμένες ομάδες -της McLaren προεξάρχουσας- βρήκαν τρόπο ώστε οι πτέρυγες τους να περνούν τους ελέγχους, ενώ όταν τις ασκούνται μεγάλα φορτία εν κινήσει εκείνες να αλλάζουν κλίση με τρόπο συμφέροντα προς τις επιδόσεις των μονοθέσιων τους. Ήτοι μικρότερη κλίση στις ευθείες και μεγαλύτερη στις στροφές, όταν και η κάθετη δύναμη είναι απαραίτητη.

Το θέμα πήρε πολύ μεγάλες διαστάσεις έπειτα από τη νίκη του Πιάστρι στο Μπακού. Κυρίως λόγω της ευκαμψίας στην πίσω πτέρυγα της MCL38. Ομάδες όπως η Ferrari και Red Bull χαρακτήρισαν τις πτέρυγες της McLaren -και της Mercedes η οποία ακολούθησε την ίδια πρακτική- ως κινητά αεροδυναμικά βοηθήματα. Πράγμα που οι κανονισμοί απαγορεύουν ρητά.

Advertisement
Advertisement

Εν τέλει και η Ferrari μπήκε στο χορό των flexi-wings με την αναβάθμιση του Όστιν. Η Red Bull ήταν η μόνη που δεν διερεύνησε την προοπτική αυτή μέσα στο 2024. Ωστόσο είναι εξαιρετικά πιθανό να το έπραξε για το μονοθέσιο του 2025, λόγω της τάσης που τήρησε η FIA στο θέμα.

Ατελείωτο παρασκήνιο

Βλέπετε, παρά την δήλωση Τομπάζη μετά το τέλος της σεζόν ότι δεν θα υπάρξει αλλαγή στον τρόπο ελέγχου για το 2025, η FIA υπαναχώρησε. Αρχικά ανακοίνωσε αλλαγές που θα ίσχυαν από το πρώτο GP της χρονιάς στην Μελβούρνη.

Αλλά λίγες ημέρες μετά -και έπειτα από έντονο παρασκηνιακό παιχνίδι- η ομοσπονδία έκανε και πάλι στροφή στην προσέγγισή της. Τελικά οι νέοι έλεγχοι για τις πίσω πτέρυγες θα έρθουν κανονικά στην Μελβούρνη. Αλλά οι εμπρός πτέρυγες θα περάσουν από τα νέα τεστ μόνο από το ισπανικό GP και μετά, την 1η Ιουνίου.

Advertisement

Η FIA ανακοίνωσε ότι κάτι τέτοιο θα συμβεί για λόγους ασφαλείας και επειδή η ομοσπονδία θέλει να τελειοποιήσει τις νέες μεθόδους ελέγχου. Ωστόσο το χρονικό σημείο είναι τουλάχιστον ύποπτο.

Στην Βαρκελώνη οι ομάδες φέρνουν -παραδοσιακά- τα πρώτα μεγάλα πακέτα αναβαθμίσεων στα μονοθέσια. Και δεν θα ήταν υπερβολική η εξής υπόθεση: Κάποιες ομάδες δεν έχουν χρόνο για να προσαρμόσουν τα μονοθέσια τους στις νέες απαιτήσεις της FIA από την Μελβούρνη. Έτσι πήραν διορία να εντάξουν τις αλλαγές στις πτέρυγές τους μέχρι τις πρώτες αναβαθμίσεις τους.

Advertisement

Αλλά αυτό προκαλεί δύο εύλογα ερωτήματα. Το πρώτο αφορά στο ποια (ή ποιες ομάδες) πίεσαν για τις αυστηροποιήσεις των τεχνικών ελέγχων. Ήταν η Red Bull η οποία είχε μείνει πίσω στο θέμα. Ή μήπως κάποια από τις McLaren, Mercedes και Ferrari έχει βρει κάτι καινούργιο και θέλει να θέσει σε μειονεκτική θέση τον ανταγωνισμό που έχει επενδύσει στις εύκαμπτες πτέρυγες;

Το δεύτερο ερώτημα έχει να κάνει με το κατά πόσον η καθυστερημένη επιβολή των νέων ελέγχων θα επηρεάσει την εξέλιξη του φετινού πρωταθλήματος. Θα είναι οι πρώτοι 8 αγώνες ώστε κάποια ομάδα να πάρει διαφορά ασφαλείας στο πρωτάθλημα εκμεταλλευόμενη το παραθυράκι αυτό; Ένα είναι σίγουρο. Το 2025 δεν θα είναι φτωχό παρασκηνίου από την αρχή μέχρι το τέλος του.