Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Πώς επέλεξε κάθε οδηγός τον αριθμό του;

Ελλάδα 22:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

F1: Πώς επέλεξε κάθε οδηγός τον αριθμό του;

FORMULA 1

Ο Μαξ Φερστάπεν αγωνίζεται και φέτος με τον αριθμό 1 στο μονοθέσιο του, όπως δικαιούται ως παγκόσμιος πρωταθλητής. Γιατί, όμως, ο αριθμός που έχει κατοχυρώσει είναι το 33;

Advertisement
Advertisement

Εάν κοιτάξει κανείς τους αριθμούς με τους οποίους αγωνίζονται οι οδηγοί της F1 θα παρατηρήσει ότι δεν ακολουθούν κάποιο μοτίβο. Παλαιότερα η αρίθμηση των μονοθέσιων εξαρτιόταν από την κατάταξη που είχαν οι ομάδες στο πρωτάθλημα της προηγούμενης χρονιάς. Όχι πια.

Ο κάθε οδηγός επιλέγει τον αριθμό που του αρέσει. Ο αριθμός ταυτίζεται με εκείνον και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί από κάποιον άλλον ακόμη και δύο χρόνια μετά από την αποχώρηση του “ιδιοκτήτη” του. Το νούμερο 1 μπορεί να υπάρχει μόνο στο αυτοκίνητο του πρωταθλητή της προηγούμενης χρονιάς. Εάν εκείνος το επιθυμεί.

Advertisement
Advertisement

Στην περίπτωση του Φερστάπεν -ο οποίος επιβεβαίωσε ότι και του χρόνου θα έχει το 1- το 33 δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί από κάποιον άλλον. Ανήκει ακόμη και τώρα στον Max. Το ίδιο συνέβη και με τον Φέτελ το 2014. Αγωνίστηκε με το 1 αλλά είχε παράλληλα κατοχυρωμένο και το 5 το οποίο έφερε κατά τις μετέπειτα σεζόν.

Από την άλλη έχουμε και την περίπτωση του Χάμιλτον. Ο Βρετανός αγωνίζεται συνεχώς με το 44 ακόμη και τις χρονιές στις οποίες είχε το δικαίωμα να πάρει το 1 στο μονοθέσιο του. Ο άλλος πρωταθλητής της Mercedes μετά το 2014, Νίκο Ρόζμπεργκ, αποχώρησε από την ενεργό δράση μετά την κατάκτηση του τίτλου το 2016. Συνεπώς, δεν τέθηκε ζήτημα επιλογής αριθμού στην περίπτωσή του.

Η επιλογή του αριθμού

Advertisement

Το σύστημα αυτό εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 2014. Οι οδηγοί κλήθηκαν να δηλώσουν μετά το τέλος της σεζόν του 2013 τους αριθμούς που θα επιθυμούσαν να φέρουν με σειρά προτεραιότητας. Έπειτα, αναλόγως της τότε κατάταξης του πρωταθλήματος κάθε οδηγός πήρε τον αριθμό που του αναλογούσε.

Οι αριθμοί που διατέθηκαν στους οδηγούς ήταν από το 0 έως το 99, με την εξαίρεση του 1 το οποίο μπορούσε να πάει μόνο στον πρωταθλητή. Δύο χρόνια αργότερα, μετά τον τραγικό χαμό του Ζιλ Μπιανκί, ο αριθμός 17 που έφερε ο Γάλλος, αποσύρθηκε μόνιμα.

Advertisement

Αν δύο οδηγοί είχαν δηλώσει τον ίδιο αριθμό ως πρώτη τους προτίμηση, τότε εκείνος κατέληγε στον οδηγό που είχε τερματίσει ψηλότερα στο πρωτάθλημα του 2013. Κάθε νεοεισερχόμενος οδηγός μπορεί να επιλέξει έναν από τους διαθέσιμους εναπομένοντες αριθμούς. Εξαιρούνται αριθμοί που ανήκαν σε οδηγούς από την αποχώρηση των οποίων δεν έχουν κλείσει δύο χρόνια.

Έτσι, ο αριθμός 5 θα μπορεί να επιλεχθεί από κάποιον οδηγό μόνο από το 2025 και μετά. Σε περίπτωση, βέβαια, που ο Φέτελ στο μεσοδιάστημα δεν επιστρέψει στην ενεργό δράση. Έτσι συνέβη και με το 3 του Ντάνιελ Ρικιάρντο ο οποίος επέστρεψε στην F1 φέτος έπειτα από μόλις 10 αγώνες απουσίας. Για το 2023 “απελευθερώνεται” το νούμερο 26 που ανήκε στον Κβίατ.

Advertisement

Συμβολισμοί

Για τους περισσότερους οδηγούς οι αριθμοί που έχουν επιλέξει έχουν κάποια συναισθηματική αξία. Συνήθως από το αγωνιστικό τους παρελθόν στις μικρότερες κατηγορίες του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Οι Φερστάπεν και Χάμιλτον είχαν τα 33 και 44 αντίστοιχα όταν αγωνίζονταν στα καρτ.

Βέβαια, ο τυχερός αριθμός του Μαξ είναι το 3 αλλά ο Daniel Ricciardo τον είχε προλάβει. Ο δε Χάμιλτον είχε επιλέξει το 44 από τις πινακίδες στο αυτοκίνητο του πατέρα του που ξεκινούσαν με το F44. Από το 2014 δεν το έχει αλλάξει με τον αριθμό 1 εκτός από μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών στο Άμπου Ντάμπι του 2019.

Για τον Φερνάντο Αλόνσο το νούμερο 14 είναι ο αριθμός του πεπρωμένου. “Στις 14 Ιουλίου του 1995, στην ηλικία των 14 ετών κέρδισα το ισπανικό πρωτάθλημα καρτ φέροντας τον αριθμό 14. Ήξερα από τότε ότι το 14 θα ήταν το νούμερό μου” θυμάται ο Ισπανός.

Αντίστοιχες ιστορίες υπάρχουν και για τους Μάγκνουσεν, Οκόν, Στρολ και Ράσελ. Για τον Τζορτζ το 63 είναι κάτι σαν “οικογενειακός” αριθμός καθώς ο μεγαλύτερος αδερφός του αγωνιζόταν με αυτό στα καρτ. Ο Ράσελ συνέχισε με τον ίδιο αριθμό. Επιπλέον, σύμφωνα με τον ίδιο, με λίγη φαντασία το 63 μοιάζει τόσο με τα αρχικά του (GR) όσο και με τα αρχικά της Μεγάλης Βρετανίας, GB.

Εμπνεύσεις από άλλα σπορ

Όμως υπάρχουν και αρκετοί οδηγοί που επέλεξαν τους αριθμούς τους λόγω των ινδαλμάτων τους από άλλα σπορ. Ο Γκασλί έχει το 10 λόγω του Zinedine Zidane, ο Άλμπον το 23 λόγω Μάικλ Τζόρνταν και Λεμπρόν Τζέιμς και ο Ζου το 24 λόγω του Κόμπι Μπράιαντ.

Αντίστοιχη είναι η ιστορία και του 11 που έχει ο Σέρχιο Πέρεζ. Ο Τσέκο είναι μεγάλος φαν της Club America και ιδίως του Ιβάν Ζαμοράνο ο οποίος είχε αγωνιστεί εκεί από το 2001 έως το 2003. “Μου άρεσε πολύ ο τρόπος παιχνιδιού του “Bam-Bam” και η ευκολία με την οποία σκόραρε. Από τότε έχω πάντα τον αριθμό 11 στα πάντα. Από τα αγωνιστικά μου αυτοκίνητα μέχρι και το e-mail μου” παραδέχεται ο Πέρεζ.

Ο Λάντο Νόρις έχει τον αριθμό 4. Το ίνδαλμά του ήταν ο Βαλεντίνο Ρόσι ο οποίος αγωνιζόταν με το 46. Ο Βρετανός, όμως, δεν ήθελε να αντιγράψει πλήρως τον μεγάλο Ιταλό αναβάτη. Έτσι αρκέστηκε στο νούμερο 4 το οποίο ταιριάζει γάντι με το #L4ndo που χρησιμοποιεί εδώ και χρόνια.

Από την άλλη, ο ιστορικός αριθμός 27 (λόγω Gilles Villeneuve και Ferrari) που φέρει ο Χούλκενμπεργκ δεν έχει κάποια αναφορά στην F1 ή σε άλλο σπορ. Είναι απλώς το άθροισμα της ημερομηνίας γέννησης του Γερμανού, 19/8.

Και εκείνοι που δεν πρόλαβαν

Βέβαια, υπάρχουν και οι οδηγοί που ήθελαν έναν αριθμό τον οποίον είχε προλάβει κάποιος συνάδελφός τους. Την… μεγάλη ζημιά είχε κάνει ο Κίμι Ράικονεν το 2014 όταν επέλεξε το 7 επειδή -σύμφωνα με τον ίδιο- απλώς του άρεσε ο αριθμός.

Αυτό ανάγκασε τον Μπότας να στραφεί στο 77 και τον Λεκλέρ λίγα χρόνια αργότερα στο 16 (1+6=7). Ο Σάινθ ήθελε το 5 το οποίο μοιάζει με το πρώτο γράμμα του επιθέτου του, S. Όμως, λόγω Φέτελ αναγκάστηκε να διπλασιάσει τα πεντάρια και έτσι αγωνίζεται με το 55.

Ο Τσουνόντα αγωνιζόταν με το 11 στις μικρότερες κατηγορίες και ήθελε αυτόν τον αριθμό και στην F1. Κάτι που ήταν αδύνατον, λόγω του Πέρεζ. Κατέληξε στο 22 που είναι το 11 επί 2. Από τους rookies της σεζόν οι Πιάστρι και Σάρτζεντt αγωνίζονται με τα 81 και 2 αντίστοιχα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Άμπου Ντάμπι: Ένας αντιπροσωπευτικός επίλογος (+video)
Sebastian Vettel: Αυλαία σε μια σπουδαία παράσταση (+video)
Ferrari: Γιατί έχασε -ξανά- την μάχη της εξέλιξης;