Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Σιγκαπούρης: Μεγάλη νίκη Perez!

Ελλάδα 12:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Σιγκαπούρης: Μεγάλη νίκη Perez!

FORMULA 1

F1 GP Σιγκαπούρης: Μεγάλη νίκη Perez!

FORMULA 1

Ο Sergio Perez πήρε την δεύτερη φετινή του νίκη στο επεισοδιακό GP Σιγκαπούρης. Ωστόσο, βρέθηκε υπό διερεύνηση για παράβασή του, υπό καθεστώς Safety Car.

Advertisement
Advertisement

Συγκεκριμένα, ο Checo δεν τήρησε τα τουλάχιστον 10 μήκη αυτοκινήτου από το SC που θεωρούνται ως η μέγιστη επιτρεπτή απόσταση του πρωτοπόρου από εκείνο. Έπειτα από δύο ώρες, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι ο Checo όντως είχε παραβεί τον συγκεκριμένο κανονισμό σε τρεις περιπτώσεις. Η πρώτη κατά την πρώτη περίοδο SC, και οι άλλες δύο στην δεύτερη.

Τον τιμώρησαν με χρονική ποινή 5 δευτερολέπτων, 2 βαθμούς ποινής στην αγωνιστική του άδεια και μία επίπληξη. Ουσιαστικά τιμωρήθηκε μόνο η τελευταία από τις τρεις παραβάσεις. Όμως, καθώς είχε τερματίσει 7,5 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Leclerc, ο Perez κρατάει τελικά τη νίκη του. Οι ελπίδες της Ferrari και για δεύτερη ποινή 5 δευτερολέπτων διαψεύστηκαν και έτσι οι Leclerc-Sainz παραμένουν στο 2-3.

Advertisement
Advertisement

Όπως και χθες, οι οδηγοί αγωνίστηκαν σε μεικτές συνθήκες και τα λάθη ήταν αρκετά. Οι Verstappen, Hamilton, Tsunoda, Albon και Latifi υπέπεσαν όλοι σε λάθη κατά τη διάρκεια του αγώνα. Επίσης, άσχημες εντυπώσεις άφησε η καθυστέρηση μίας ώρας στην έναρξη του αγώνα λόγω βροχής.

Εκκίνηση

Αφού, λοιπόν, είχε συμπληρωθεί σχεδόν μία ώρα χωρίς βροχή, τα wets είχαν βγει από το προσκήνιο. Φυσικά, υπήρχε ακόμη αρκετό νερό στην πίστα. Σχετικά στεγνή ήταν μόνο η ευθεία εκκίνησης-τερματισμού. Το σύνολο των οδηγών επέλεξε τα ενδιάμεσα ελαστικά, ενώ ο George Russell ξεκίνησε από τα pits λόγω των νέων στοιχείων PU που επέλεξε να του περάσει η Mercedes χθες.

Advertisement

Ο Perez έκανε εξαιρετική εκκίνηση περνώντας αμέσως μπροστά από τον Leclerc. το ίδιο συνέβη και στην πιο πίσω σειρά εκκίνησης με τον Sainz να προσπερνά τον Hamilton στην στροφή 1. Καλύτερα από όλους, όμως, ξεκίνησε ο Sebastian Vettel ο οποίος μέχρι το τέλος του πρώτου γύρου είχε βρεθεί στην 8η θέση.

Αντιθέτως, η εκκίνηση του Verstappen ήταν κάκιστη. Ο Ολλανδός έχασε πέντε θέσεις στην εκκίνηση ενώ είχε και μία σύντομη αλλά επικίνδυνη μονομαχία με τον Magnussen. Μέχρι τον 5ο γύρο, όμως, θα είχε ανέβει στην 9η θέση, πίσω από τον Vettel.

Advertisement

Αυτοκίνητο ασφαλείας και 3 VSC

Στην κορυφή οι Perez και Leclerc απομακρύνονταν από τους υπόλοιπους ανταλλάζοντας ταχύτερους γύρους. Όμως, η ροή του αγώνα θα σταματούσε στον έβδομο γύρο λόγω της σύγκρουσης ανάμεσα σε Latifi και Zhou. Ο Κινέζος εγκατέλειψε επί τόπου ενώ ο Latifi θα εγκατέλειπε στα pits.

Advertisement

Το Safety Car βγήκε έναν γύρο αργότερα. Η επανεκκίνηση δόθηκε με την ολοκλήρωση του 10ου γύρου. Ο Verstappen το εκμεταλλεύτηκε προσπερνώντας αμέσως τον Vettel, ενώ στον ίδιο γύρο θα προσπερνούσε και τον Gasly ο οποίος δεν προέβαλε ιδιαίτερη αντίσταση.

Με την συμπλήρωση του ενός πέμπτου της απόστασης η σειρά ήταν: Perez, Leclerc, Sainz, Hamilton, Norris, Alonso, Verstappen, Gasly, Vettel και Tsunoda. Οι δύο πρώτοι άρχισαν και πάλι να απομακρύνονται από τον Sainz ο οποίος δεν μπορούσε να ακολουθήσει. Ταυτόχρονα, ο Verstappen είχε αρχίσει να πιέζει τον Alonso για την 6η θέση.

Με τα μονοθέσια να απομακρύνουν το νερό από την πίστα, σε πολλά σημεία το οδόστρωμα είχε αρχίσει να στεγνώνει. Το γεγονός έφθειρε πολύ τα ενδιάμεσα ελαστικά τα οποία είχαν μειωμένη πρόσφυση στα βρεγμένα σημεία του σιρκουί. Σύντομα οι ομάδες θα έπρεπε να αποφασίσουν πότε ήταν η κατάλληλη στιγμή για πέρασμα σε slicks.

Η απάντηση θα δινόταν στον 22ο γύρο με την εγκατάλειψη του Alonso -στον 350ο αγώνα της καριέρας του- από κινητήρα η οποία προκάλεσε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Russell ήταν ο πρώτος οδηγός που πέρασε στα slicks και συγκεκριμένα στην medium γόμα. Τα απανωτά γλιστρήματα της W13, όμως, μόλις βγήκε στην πίστα έδειξαν ότι μάλλον ήταν νωρίς ακόμη για ελαστικά στεγνού.

Η στιγμή της κρίσης

Θα ακολουθούσαν ακόμη δύο VSC  (λόγω Albon και Ocon) αλλά ο κάκιστος ρυθμός του Russell κρατούσε τους υπόλοιπους πιλότους στην πίστα με τα ενδιάμεσα. Στον 33ο γύρο ο Βρετανός κινήθηκε για πρώτη φορά κοντά στον ρυθμό των οδηγών με intermediates. Όμως, στον ίδιο γύρο ο Hamilton θα έκανε λάθος στην στροφή 7 χτυπώντας την εμπρός πτέρυγα της W13 στα προστατευτικά ελαστικά.

Δύο γύρους αργότερα ο Russell θα έκανε τον ταχύτερο γύρο. Η Ferrari φώναξε αμέσως τον Leclerc για αλλαγή σε medium επιστρέφοντας στην 3η θέση. Σιγά σιγά όλοι οι οδηγοί έμπαιναν στα pits για να περάσουν στα medium. Η κρίσιμη στιγμή του αγώνα, όμως, ήταν το pit-stop του Perez. Το πλήρωμα της Red Bull έκανε άψογη δουλειά, βγάζοντας τον Checo ξανά μπροστά από τον Leclerc.

Φυσικά, slick ελαστικά σε νωπή πίστα είναι ένας ιδιαίτερα επικίνδυνος συνδυασμός. Χρειάζεται προσοχή και αυτοσυγκράτηση κατά τον γύρο εξόδου. Προσοχή που δεν επέδειξε ο Tsunoda ο οποίος αμέσως μετά την δική του στάση έχασε τα φρένα στην στροφή 10.

Δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας

Όπως αναμενόταν το Safety Car βγήκε για δεύτερη φορά στην πίστα. Όλοι οι οδηγοί είχαν κάνει τις αλλαγές τους σε slicks. Πλην των Ricciardo και Bottas που επέλεξαν να ρισκάρουν με τα soft, όλοι οι υπόλοιποι πέρασαν στα medium.

Είχε αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση προς τις δύο ώρες καθώς δεν ήταν δυνατόν να συμπληρωθούν και οι 61 γύροι. Ο αγώνας ξεκίνησε και πάλι με 34 λεπτά να απομένουν. Ο Verstappen, όμως, έκανε αμέσως λάθος προσπαθώντας να προσπεράσει τον Norris. Δεν συγκρούστηκε με τις μπαριέρες αλλά κατέστρεψε τα ελαστικά του και έπρεπε να μπει για αλλαγή.

Θα έβγαινε στην πίστα τελευταίος. Τριάντα λεπτά πριν την λήξη ο Leclerc αύξησε την πίεση που ασκούσε στον Perez. Ο Μεξικανός βρισκόταν, μάλιστα, υπό διερεύνηση για παράβαση στη διάρκεια του Safety Car.

Με 27 λεπτά να απομένουν το DRS ενεργοποιήθηκε δίνοντας ένα παραπάνω πλεονέκτημα στον Leclerc. Την ίδια στιγμή παρόμοια μάχη είχαμε ανάμεσα σε Sainz και Norris για την 3η θέση και Vettel-Hamilton για την 7η.

Leclerc εναντίον Perez

Όλα τα βλέμματα, όμως, ήταν στραμμένα πάνω στην συγκλονιστική μονομαχία των Leclerc-Perez. Ο Charles δοκίμαζε τα πάντα για να ωθήσει τον Perez σε κάποιο λάθος. Όμως, ο Checo αντιστεκόταν χάρη και στην υψηλότερη τελική της RB18 η οποία τον προστάτευε από το DRS της Ferrari.

Τα λεπτά περνούσαν και ο Perez έμοιαζε να αντέχει στην πίεση του Leclerc. Δέκα λεπτά πριν το τέλος του αγώνα ο Perez είχε φέρει την διαφορά και πάλι πάνω από τα 2 δευτερόλεπτα. Παράλληλα, ο Verstappen είχε επιστρέψει και πάλι στην βαθμολογούμενη δεκάδα έχοντας πλεονέκτημα ρυθμού με τα soft ελαστικά.

Ο Leclerc δεν μπορούσε να προσπεράσει τον Perez. Έτσι, η Ferrari του έδωσε εντολή να παραμείνει σε χρονική απόσταση μικρότερη των 5 δευτερολέπτων από τον Μεξικανό. Ελπίζοντας, προφανώς, σε κάποια ποινή εις βάρος του Perez λόγω του περιστατικού με το Safety Car. Αντίστοιχα, η Red Bull παρότρυνε τον Checo να ανοίξει όσο γίνεται την διαφορά ώστε να είναι διασφαλισμένος ακόμη και σε περίπτωση τιμωρίας.

Ο Perez τα κατάφερε περίφημα και σε αυτήν την δοκιμασία. Πήρε την καρό σημαία 7,5 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Leclerc. Ο Sainz κατάφερε τελικά να πάρει την 3η θέση ενώ οι Norris και Ricciardo συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα. Ο Verstappen τερμάτισε τελικά στην 7η θέση πίσω από τον Stroll. Στην πορεία κατάφερε να προσπεράσει τους Vettel και Hamilton. Δέκατος ήταν ο Gasly.


Η τελική κατάταξη του GP Σιγκαπούρης *

* Ο Sergio Perez τιμωρήθηκε με χρονική ποινή 5 δευτερολέπτων αλλά κράτησε τη νίκη του.

Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα οδηγών

Θέση Οδηγός Αυτοκίνητο Βαθμοί
1 Max Verstappen RED BULL RACING RBPT 341
2 Charles Leclerc FERRARI 237
3 Sergio Perez RED BULL RACING RBPT 235
4 George Russell MERCEDES 203
5 Carlos Sainz FERRARI 202
6 Lewis Hamilton MERCEDES 170
7 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 100
8 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 66
9 Fernando Alonso ALPINE RENAULT 59
10 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 46

Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 RED BULL RACING RBPT 576
2 FERRARI 439
3 MERCEDES 373
4 MCLAREN MERCEDES 129
5 ALPINE RENAULT 125
6 ALFA ROMEO FERRARI 52
7 ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 37
8 HAAS FERRARI 34
9 ALPHATAURI RBPT 34
10 WILLIAMS MERCEDES 6

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
De Vries: Υπέγραψε στην AlphaTauri;
F1 GP Σιγκαπούρης: Ο Leclerc το FP3-Ανακοίνωση FIA για το cost cap
F1 GP Σιγκαπούρης: Η κατάλληλη στιγμή (+video)