Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Ουγγαρίας: Πύρρειος νίκη McLaren

Ελλάδα 19:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Ουγγαρίας: Πύρρειος νίκη McLaren

FORMULA 1

F1 GP Ουγγαρίας: Πύρρειος νίκη McLaren

FORMULA 1

Οι McLaren ήταν σε δική τους κλάση στην Ουγγαρία. Ωστόσο η ακαταλαβίστικη στρατηγική της ομάδας μετέτρεψε το 1-2 των Πιάστρι-Νόρις σε επικοινωνιακό εφιάλτη!

Advertisement
Advertisement

Οι Πιάστρι και Νόρις είχαν από την αρχή τον έλεγχο του αγώνα. Αλλά η McLaren ανεξήγητα άλλαξε την λογική σειρά για τις τελευταίες στάσεις του αγώνα και αυτό οδήγησε σε… δραματικές στιγμές μεταξύ του pitwall της ομάδα και του Νόρις.

Η Mclaren παρακαλούσε κυριολεκτικά για ώρα τον Νόρις να δώσει την πρωτοπορία και πάλι στον Πιάστρι. Ο Λάντο τελικά το έπραξε και ο Πιάστρι πήρε την πρώτη νίκη της καριέρας του σε Grand Prix. Τρίτος ο Χάμιλτον, κακός αγώνας για τον Φερστάπεν.

Ο Νόρις οδήγησε εξαιρετικά ενώ στο τέλος δεν αδίκησε τον teammate του ενώ κάποιος άλλος ίσως το είχε πράξει. Φυσικά η ευθύνη για το επικοινωνιακό, αυτό, αλαλούμ βαραίνει αποκλειστικά την McLaren.

Καθώς ο Νόρις πήγαινε να πάρει τη θέση του στο grid το πεντάλ του γκαζιού στην MCL38 του παρουσίασε πρόβλημα. Η McLaren διόρθωσε το πρόβλημα -υπό την επίβλεψη της FIA- εγκαίρως πριν τον γύρο σχηματισμού.

Advertisement
Advertisement

Η Pirelli έδινε τα δύο pit-stops ως ιδανική στρατηγική με συνδυασμό μέσης και σκληρής γόμας. Η πλειονότητα των οδηγών στην πρώτη δεκάδα επέλεξε την μέση γόμα για το πρώτο stint. Μόνο οι δύο Aston Martin προτίμησαν την μαλακή.

Εκκίνηση

Ο Πιάστρι ξεκίνησε καλύτερα από τον Νόρις και πήρε αμέσως την εσωτερική του teammate του πριν την πρώτη στροφή. Ο Νόρις έπρεπε να αντιμετωπίσει και τον Φερστάπεν από την εξωτερική. Καθώς τα τρία μονοθέσια έστριβαν μαζί, ο Φερστάπεν βγήκε εκτός πίστας.

Ο Πιάστρι κέρδισε την εκκίνηση από τον Νόρις και έκανε ένα πρώτο stint για σεμινάριο.

Ο Ολλανδός επανήλθε μπροστά από τον Νόρις πριν την στροφή δύο. Λίγα μέτρα αργότερα θα έκλεινε και τον Χάμιλτον -ο οποίος είχε επίσης ξεκινήσει εξαιρετικά- στην εξωτερική της 2, κρατώντας προσωρινά την δεύτερη θέση. το γεγονός εκμεταλλεύτηκε ο Νόρις για να πάρει την τρίτη θέση από την Mercedes.

Advertisement

Το περιστατικό της στροφή 1 τέθηκε υπό διερεύνηση από την διεύθυνση αγώνα. Η Red Bull έδρασε προληπτικά και έδωσε οδηγία στον Φερστάπεν να επιστρέψει την 2η θέση στον Νόρις. Ο Μαξ το έπραξε στον 4ο γύρο. Έτσι, μετά από 5 γύρους η σειρά ήταν Πιάστρι, Νόρις, Φερστάπεν, Χάμιλτον, Λεκλέρ και Σάινθ, με τον Ισπανό να έχει κάνει πολύ κακή εκκίνηση.

Ο Πιάστρι παίρνει τον έλεγχο

Ο Πιάστρι οδήγησε έξοχα στο πρώτο stint εξασφαλίζοντας διαφορά άνω των τριών δευτερολέπτων από τον Νόρις. Έτσι, όταν η Mercedes με τον Χάμιλτον πυροδότησε τα πρώτα pit-stops στην κορυφή, η McLaren ήταν έτοιμη.

Ο Χάμιλτον ήταν ο πρώτος από τους πρωτοπόρους που πέρασε στην σκληρή γόμα. Η επιλογή αυτή της Mercedes θα χάριζε τελικά την 3η θέση στον Βρετανό.
Advertisement

Φώναξε πρώτα τον Νόρις και έναν γύρο αργότερα τον Πιάστρι ώστε να καλύψει τον Χάμιλτον. Οι δύο οδηγοί της McLaren βγήκαν μπροστά από την Mercedes ενώ οι Φερστάπεν και Λεκλέρ επέλεγαν να παρατείνουν το πρώτο τους stint. Οι δύο οδηγοί μπήκαν 5 και 9 γύρους αντίστοιχα μετά από τον Χάμιλτον, ποντάροντας σε γρηγορότερο τελευταίο stint.

Ο Πιάστρι έκανε ένα υποδειγματικό πρώτο stint. Ωστόσο το λάθος του στον 33ο γύρο έβαλε και πάλι τον Νόρις στο παιχνίδι

Έπειτα από τις πρώτες στάσεις ο Πιάστρι είχε τον έλεγχο του αγώνα, με τον Νόρις πίσω του. Ο Χάμιλτον είχε ανέβει τρίτος, περνώντας τον Φερστάπεν στα pits. Οι Λεκλέρ και Σάινθ ακολουθούσαν στις θέσεις 5 και 6.

Ο Νόρις ξαναμπαίνει στο παιχνίδι

Ο Πιάστρι είχε κάνει τα πάντα ιδανικά μέχρι τον 33ο γύρο. Είχε ανοίξει την διαφορά του από τον Νόρις μέχρι και τα 4,5 δευτερόλεπτα. Τότε, όμως, έκανε λάθος στην στροφή 11 η οποία του κόστισε πολύ σε χρόνο.

Οι Χάμιλτον και Φερστάπεν είχαν μία μάχη από… τα παλιά στο δεύτερο stint τους. Τελικά ο Βρετανός κρατήθηκε μπροστά μέχρι να κάνει το δεύτερο του pit-stop.
Advertisement

Αργά αλλά σταθερά ο Νόρις έκλεινε την μεταξύ τους διαφορά. Στον 41ο γύρο -και ενώ οι Χάμιλτον και Λεκλέρ είχαν κάνει τις δεύτερες στάσεις τους- ο Λάντο απείχε 1,5 δευτερόλεπτο από τον teammate του.

Εν τω μεταξύ τα εσπευσμένα pit-stops των Χάμιλτον και Λεκλέρ είχαν αιφνιδιάσει την Red Bull. Ο Φερστάπεν ήταν τρίτος πίσω από τις McLaren. Ωστόσο κινδύνευε σοβαρά από το undercut των Mercedes και Ferrari. Και δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος.

Η McLaren έκανε το undercut εσωτερικά χωρίς να υπάρχει προφανής λόγος.

Οι McLaren, από την άλλη, είχαν διαφορά ασφαλείας ακόμη από τους διώκτες τους. Η βρετανική ομάδα φώναξε πρώτο τον Νόρις τελικά στον 45ο γύρο. Επιπλέον κράτησε τον Πιάστρι έξω για δύο γύρους παραπάνω. Αυτή η επιλογή έδωσε την πρωτοπορία στον Νόρις μετά τις τελευταίες στάσεις. Τρεις γύρους αργότερα ο Φερστάπεν θα σταματούσε κι εκείνος, βγαίνοντας πέμπτος, πίσω από τους Χάμιλτον και Λεκλέρ.

Ερωτήματα

Η στρατηγική επιλογή της McLaren προκάλεσε πολλά ερωτήματα. Ο Νόρις δεν απειλούταν σε εκείνο το σημείο από undercut του Χάμιλτον. Η McLaren μπορούσε άνετα να φωνάξει πρώτα τον Πιάστρι και έπειτα τον Νόρις για αλλαγή και να κρατήσει την κατάταξη στην κορυφή ως είχε.

Μπορεί η ομάδα να ζήτησε από τον Νόρις να αφήσει τον Πιάστρι να περάσει. Ωστόσο ήταν στο έλεος της καλής θέλησης του Νόρις. Ο οποίος Νόρις δεν έδινε μία σαφή απάντηση για το εάν θα άφηνε τον teammate του να τον περάσει. Μάλιστα, ο Βρετανός αύξανε συνεχώς την διαφορά του από την δεύτερη McLaren.

Μαινόμενος… ταύρος ήταν ο Φερστάπεν στο τελευταίο του stint. Τα νεύρα του κόστισαν, ίσως, το τρίτο σκαλί του podium.

Ο μηχανικός του Νόρις έβγαινε συνεχώς στην ενδοεπικοινωνία λέγοντας του να κάνει οικονομία στα ελαστικά. Σε ελεύθερη μετάφραση του ζητούσε μία επιβεβαίωση για το ότι θα άφηνε τον Πιάστρι να περάσει. Αλλά ο Λάντο δεν απαντούσε. Η McLaren είχε καταφέρει να μετατρέψει ένα ονειρικό αποτέλεσμα σε έναν επικοινωνιακό εφιάλτη.

Αναμνήσεις 2021

Εν τω μεταξύ ο Φερστάπεν είχε προσπεράσει τον Λεκλέρ και πίεζε τον Χάμιλτον για την 3η θέση. Ο Ολλανδός δεν παρέλειπε ενδιαμέσως να τα… ψάλλει στην ομάδα του για την στρατηγική της. Ήταν τόσο εκνευρισμένο ο Ολλανδός που επιχείρησε ένα… κουφό προσπέρασμα στον Χάμιλτον στον 63ο γύρο. Τα δύο μονοθέσια ακούμπησαν και η RB20 του Φερστάπεν έπεσε και πάλι 5η, πίσω από την Ferrari του Λεκλέρ.

Λάντο εναντίον Όσκαρ εναντίον… McLaren

Οι… γραφικότητες μεταξύ pitwall McLaren και Νόρις συνεχίστηκαν μέχρι και 3 γύρους πριν το τέλος. Τότε ο Νόρις αποφάσισε, επιτέλους, να δώσει την πρώτη θέση στον teammate του. Πιο πριν είχε φροντίσει να ανοίξει τη μεταξύ τους διαφορά μέχρι και τα 6 δευτερόλεπτα!

Ο Χάμιλτον πήρε τελικά την τρίτη θέση, ενώ ο Λεκλέρ τερμάτισε τέταρτος. Πίσω από τον Μονεγάσκο πήραν κατάταξη οι Φερστάπεν και Σάινθ. Οι Πέρεζ, Ράσελ, Τσουνόντα και Στρολ συμπλήρωσαν την βαθμολογούμενη δεκάδα.

Παρθενική νίκη σε GP για τον Πιάστρι και 200ο podium καριέρας για τον Χάμιλτον.

Η McLaren σημείωσε το πρώτο της 1-2 από το ιταλικό GP του 2021. Ωστόσο είναι σίγουρο ότι θα υπάρξουν πολλές εσωτερικές συζητήσεις για τα όσα συνέβησαν στην διάρκεια του αγώνα. Ο Πιάστρι πήρε την παρθενική του νίκη ενώ έγινε και ο 7ος οδηγός φέτος που ανεβαίνει στο υψηλότερο σκαλί του podium.