Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Ολλανδίας: Επίδειξη δύναμης!

Ελλάδα 19:17
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Ολλανδίας: Επίδειξη δύναμης!

FORMULA 1

F1 GP Ολλανδίας: Επίδειξη δύναμης!

FORMULA 1

Ο Λάντο Νόρις έκανε επίδειξη δύναμης μέσα στο σπίτι του Μαξ Φερστάπεν κατακτώντας την δεύτερη νίκη της καριέρας του. Και ας έχασε για άλλη μια φορά στην εκκίνηση!

Advertisement
Advertisement

Ήταν τέτοια η διαφορά της McLaren του Βρετανού από την Red Bull του Ολλανδού που ακόμη και η πολλοστή κακή εκκίνηση του πρώτου δεν ήταν ικανή να του στερήσει τη νίκη.

Ο Λάντο προσπέρασε πριν τα pit-stops τον Φερστάπεν και έπειτα… χάθηκε στον ορίζοντα! Σημείωσε, μάλιστα, και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα στο τέλος! Στο podium ο Λεκλέρ με την Ferrari να έχει πολύ καλό ρυθμό αγώνα. Οι Πιάστρι και Σάινθ ολοκλήρωσαν την πρώτη πεντάδα.

Όπως αναμενόταν ο αγώνας έγινε σε στεγνό οδόστρωμα. Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών επέλεξε την μέση γόμα για την εκκίνηση του αγώνα. Τόσο η μία στάση όσο και οι δύο στάσεις στα pits ήταν πιθανές στρατηγικές σύμφωνα με την Pirelli.

Εκκίνηση

Advertisement
Advertisement

Ο Φερστάπεν ξεκίνησε καταπληκτικά παίρνοντας έπειτα από λίγα μέτρα την πρωτοπορία του αγώνα. Δεύτερος στην Tarzan έστριψε ο Νόρις με τον Ράσελ να ακολουθεί έχοντας κερδίσει μία θέση από τον Πιάστρι. Πέμπτος ήταν ο Λεκλέρ έχοντας επίσης κερδίσει μία θέση από τον Πέρεζ.

Ο Φερστάπεν βγήκε αμέσως εκτός DRS του Νόρις και προσπάθησε να ανοίξει μία μικρή διαφορά ασφαλείας. Παράλληλα ο Ράσελ έμενε συνεχώς πίσω από τον Βρετανό, απομακρύνοντας έτσι τον Πιάστρι από την μάχη της κορυφής. Οι δύο αυτοί οδηγοί με τους Λεκλέρ και Πέρεζ είχαν σχηματίσει ένα μικρό τρένο DRS.

Έπειτα από 6 γύρους ο Φερστάπεν είχε ανοίξει τη διαφορά του από τον Νόρις κοντά στο 1,5 δευτερόλεπτο. Ο Νόρις προσπαθούσε να συντηρήσει τα ελαστικά του χωρίς να απειλείται από τους Ράσελ, Πιάστρι, Λεκλέρ και Πέρεζ που ακολουθούσαν. Οι Γκασλί, Αλόνσο, Σάινθ και Στρολ συμπλήρωναν την πρώτη δεκάδα.

Ανωτερότητα

Advertisement

Η ψυχραιμία του Νόρις δικαιώθηκε μετά το πρώτο σκέλος του αγώνα. Καθώς οι γύροι περνούσαν τα Pirelli στην MCL38 λειτουργούσαν πολύ καλύτερα από εκείνα στην RB20. Ο Λάντο ξεκίνησε να κλείνει την διαφορά του από τον Μαξ, ο οποίος δεν είχε την επιθυμητή πρόσφυση από τα ελαστικά του.

Σύντομα ο Νόρις θα έμπαινε στο DRS του Φερστάπεν. Στον 14ο γύρο θα έμπαινε για πρώτη φορά στο DRS της Red Bull. Έπειτα από μία πρώτη απόπειρα στον 17ο γύρο, ο Νόρις θα έκανε εύκολα το προσπέρασμα στον 18ο, παίρνοντας πίσω την πρωτοπορία που είχε χάσει στην εκκίνηση.

Advertisement

Η ανωτερότητα της McLaren έγινε αμέσως εμφανής. Ο Νόρις άρχισε να να ανοίγει αργά αλλά σταθερά την διαφορά του από τον δεύτερο, πλέον, Φερστάπεν. Εν τω μεταξύ ο Ράσελ είχε βγάλει από το DRS του τον Πιάστρι ο οποίος αισθανόταν την πίεση του Λεκλέρ. Ο ρυθμός αγώνα της Ferrari ήταν πολύ καλύτερος από ότι περίμεναν οι περισσότεροι.

Στρατηγική

Οι περισσότεροι οδηγοί προσπαθούσαν να βγάλουν τον αγώνα με ένα pit-stop. Ο Λεκλέρ θα έμπαινε πρώτος από τους κορυφαίους συνδυασμούς στον 25ο γύρο για αλλαγή σε σκληρή γόμα. Έναν γύρο μετά θα ακολουθούσε ο Ράσελ. Αλλά η στάση της Mercedes ήταν αργή και ο Λεκλέρ θα περνούσε τον Ράσελ κερδίζοντας μία θέση.

Η McLaren προσπάθησε να παρατείνει το πρώτο stint του Πιάστρι ώστε να του δώσει πιο φρέσκα ελαστικά στο τέλος του αγώνα. Αυτό σήμαινε ότι ο Λεκλέρ θα κέρδιζε μία ακόμη θέση από τον Αυστραλό.

Advertisement

Μέχρι τον 29ο γύρο οι Νόρις-Φερστάπεν θα είχαν ολοκληρώσει κι εκείνοι τις στάσεις τους. Ο Βρετανός βγήκε και πάλι μπροστά από τον Ολλανδό. Ο Πιάστρι μπήκε τελικά στον 33ο γύρο έχοντας εξαντλήσει τα περιθώρια της μέση γόμας.

Έπειτα από την ολοκλήρωση των στάσεων η σειρά ήταν Νόρις, Φερστάπεν, Λεκλέρ, Ράσελ, Πιάστρι, Πέρεζ, Σάινθ, Χάμιλτον, Χούλκενμπεργκ και Γκασλί.

Απόλυτος έλεγχος

Ο υπόλοιπος αγώνας ήταν μία επίδειξη δύναμης του Νόρις. Ο Λάντο άνοιξε την διαφορά του από τον Φερστάπεν σε επίπεδα που δεν θα φανταζόμασταν μέχρι πριν λίγο καιρό. Σύντομα ο Μαξ θα πετούσε λευκή πετσέτα και θα οδηγούσε για να κρατήσει την δεύτερη θέση.

Λίγο πριν το τέλος του αγώνα ο Νόρις ήταν 20 ολόκληρα δευτερόλεπτα μπροστά από τον Φερστάπεν! Ο Λεκλέρ κρατούσε με σχετική άνεση την τρίτη θέση από τον Πιάστρι. Η McLaren του Αυστραλού δεν είχε το πλεονέκτημα ρυθμού που ήλπιζαν οι άνθρωποί της με πιο φρέσκα ελαστικά.

Από την άλλη η Mercedes επέλεξε να κάνει δεύτερο pit-stop και στους δύο οδηγούς της. Αυτό ανέβασε τους Σάινθ και Πέρεζ μπροστά από τις W15 στην κατάταξη του αγώνα. Η φθορά της σκληρής γόμας στις Mercedes ήταν αρκετά σημαντική.

Αντίθετα, τέτοια προβλήματα δεν αντιμετώπισε ο Νόρις. Ο Λάντο είχε αρκετή γόμα στον τελευταίο γύρο ώστε να σημειώσει το ταχύτερο πέρασμα του αγώνα! Επισφράγισε έτσι την κυριαρχία του μέσα στην έδρα του Φερστάπεν.

Ο Μαξ θα πρέπει να είναι ευχαριστημένος από την δεύτερη θέση όπως και ο Λεκλέρ από την τρίτη. Απλώς ο Νόρις ήταν σε δική του κλάση σήμερα. Θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε το εάν η McLaren θα έχει το ίδιο πλεονέκτημα έναντι της Red Bull και στους επόμενους αγώνες.