Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Λας Βέγκας: 1-2 της Mercedes και ο Φερστάπεν πρωταθλητής!

Ελλάδα 10:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

F1 GP Λας Βέγκας: 1-2 της Mercedes και ο Φερστάπεν πρωταθλητής!

FORMULA 1

F1 GP Λας Βέγκας: 1-2 της Mercedes και ο Φερστάπεν πρωταθλητής!

FORMULA 1

Η Mercedes διέλυσε τον ανταγωνισμό στο Βέγκας σημειώνοντας εμφατικά το 1-2 με τους Ράσελ-Χάμιλτον. Με το πέσιμο της καρό σημαίας είχαμε και την στέψη του Φερστάπεν ως τετράκις παγκόσμιου πρωταθλητή.

Advertisement
Advertisement

Ήταν ένα τριήμερο κυριαρχίας για την Mercedes από την αρχή μέχρι το τέλος. Ο Ράσελ έλεγξε απόλυτα τον αγώνα παίρνοντας την δεύτερη φετινή του νίκη. Ο Χάμιλτον έκανε έναν καταπληκτικό αγώνα, ανεβαίνοντας από 10ος-2ος για να ολοκληρώσει τον θρίαμβο της ομάδας του. Τρίτος ο Σάινθ.

Αλλά τα μεγάλα νέα αφορούσαν στον Μαξ Φερστάπεν και τον τέταρτο παγκόσμιο τίτλο του. Ο Ολλανδός οδήγησε στρατηγικά, απέφυγε τις κακοτοπιές και πήρε την πολύτιμη 5η θέση που τον βάζει στο ίδιο κλαμπ με τους Προστ και Φέτελ. Ένα μεγάλο κατόρθωμα για τον Ολλανδό, ιδίως εάν λάβουμε υπόψη την πτώση της απόδοσης των Red Bull από τα μέσα της σεζόν και μετά.

Η Pirelli έδινε ως ιδανική στρατηγική εκείνην της μίας και μοναδικής στάσης με συνδυασμό μέσης-σκληρής γόμας. Και ήταν η μέση γόμα εκείνη που προτίμησαν οι περισσότεροι οδηγοί για την εκκίνηση. Την σκληρή πήραν οι Μπότας, Πέρεζ και ο Κολαπίντο που πήρε, τελικά, εκκίνηση από το pitlane.

Εκκίνηση

Advertisement
Advertisement

Ο Λεκλέρ ήταν ο μεγάλος κερδισμένος της εκκίνησης. Εκμεταλλεύτηκε την μάχη των Σάινθ-Γκασλί για την δεύτερη θέση και προσπέρασε και τους δύο στην στροφή 1. Ο Ράσελ παρέμεινε στην πρωτοπορία αλλά σύντομα θα αισθανόταν την πίεση του Μονεγάσκου.

Ο Λεκλέρ προσπάθησε να κάνει το προσπέρασμα και στον Βρετανό στους γύρους 4 και 5, αλλά ο Ράσελ αμύνθηκε επιτυχημένα. Και η επιλογή του Μονεγάσκου να επιτεθεί νωρίς έπληξε την μέση γόμα της Pirelli στην SF-24.

Ο Σάινθ πέρασε τον teamamte του ο οποίος στον 9ο γύρο θα έμπαινε για αλλαγή ελαστικών. Το πρόβλημα φθοράς ήταν έντονο και στην άλλη Ferrari όπως και στην McLaren. Οι Σάινθ, Νόρις και Πιάστρι είχαν μπει μέχρι τον 11ο γύρο για την σκληρή γόμα. Ο τελευταίος εξέτισε και ποινή 5 δευτερολέπτων για λάθος τοποθέτηση του μονοθέσιου του στο grid στην εκκίνηση.

Η Mercedes κυριαρχεί

Advertisement

Η Mercedes είχε ξεκάθαρα τον καλύτερο ρυθμό. Αυτό πιστοποιούσε και το καταπληκτικό πρώτο stint του Χάμιλτον ο οποίος με συνεχή προσπεράσματα είχε ανέβει μέχρι την 3η θέση στον 11ο γύρο. Η οποία θα γινόταν 2η μόλις ο Φερστάπεν σταματούσε έναν γύρο αργότερα για την δική του αλλαγή. Εν τω μεταξύ ο Γκασλί εγκατέλειπε αντιμετωπίζοντας πρόβλημα με την PU της Alpine.

Ο Λιούις θα περνούσε στην πρώτη θέση στον 13ο γύρο όταν ο Ράσελ θα έκανε το δικό του pit-stop. Έναν γύρο μετά θα σταματούσε και ο Χάμιλτον, βγαίνοντας στην 9η θέση, πίσω από τον Νόρις. Ο Ράσελ πέρασε και πάλι μπροστά έχοντας τους Πέρεζ και Χούλκενμπεργκ πίσω του, οι οποίοι δεν είχαν κάνει ακόμη pit-stop.

Advertisement

Όταν αποκαταστάθηκε η τάξη, ο Ράσελ είχε 10 δευτερόλεπτα διαφορά από τον δεύτερο Φερστάπεν. Ο Ολλανδός ήταν 2,5 μπροστά από τον Σάινθ ο οποίος είχε άλλα 3 πίσω του τον Λεκλέρ. Πέμπτος ήταν ο Χάμιλτον, εντός DRS του Λεκλέρ και με την W15 να αποδίδει εξίσου εντυπωσιακά με την σκληρή γόμα.

Ο Λιούις ήταν ξεκάθαρα ταχύτερος του Σαρλ. Ωστόσο η υψηλότερη τελική της Ferrari προστάτευε τον Μονεγάσκο. Επιπλέον η Ferrari απέδιδε πολύ καλύτερα με την σκληρή γόμα. Οι άνθρωποι της Scuderia προσπαθούσαν να βγάλουν τον αγώνα με μία στάση.

Ο Ράσελ νικητής και ο Φερστάπεν πρωταθλητής

Ωστόσο σύντομα έγινε εμφανές ότι κάτι τέτοιο δεν θα ήταν δυνατόν. Η Mercedes επιχείρησε, μάλιστα, το undercut στις Ferrari και το πέτυχε. Σε αυτό βοήθησε και η Scuderia, βέβαια, η οποία ακύρωσε το προγραμματισμένο pit-stop του Σάινθ επειδή οι μηχανικοί δεν… ήταν έτοιμοι! Σύντομα όλοι οι πρωτοπόροι θα σταματούσαν ξανά.

Advertisement

Έτσι, έπειτα και από τον δεύτερο γύρο στάσεων οι Mercedes είχαν περάσει στο 1-2 με τον Ράσελ 13 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Χάμιλτον. Ο Βρετανός είχε προσπεράσει και τον Φερστάπεν νωρίτερα. Πίσω από τον Ολλανδό ήταν οι Σάινθ και Λεκλέρ.

Όπως είχαν τα πράγματα μετάι τα μέσα του αγώνα, ο Φερστάπεν έλεγχε την κατάσταση στο πρωτάθλημα. Ο Ολλανδός ήταν 3ος την στιγμή που ο Νόρις ήταν μόλις 6ος. Η McLaren δεν είχε τον ρυθμό στο Βέγκας από την αρχή του τριημέρου.

Ο Χάμιλτον τα έδινε όλα εν τω μεταξύ σημειώνοντας συναπτούς ταχύτερους γύρους. Ο Βρετανός έριχνε συνεχώς την διαφορά του από τον Ράσελ. Με 10 γύρους να απομένουν η μεταξύ τους διαφορά είχε πέσει στα 7 δευτερόλεπτα.

Παράλληλα οι Ferrari πίεζαν τον τρίτο Φερστάπεν. Οι Σάινθ και Λεκλέρ προσπαθούσαν να συγκεντρώσουν περισσότερους βαθμούς ώστε να κλείσουν την διαφορά από την McLaren στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Από την άλλη ο Φερστάπεν είχε να σκεφτεί περισσότερο το δικό του πρωτάθλημα. Ο Σάινθ θα έκανε το προσπέρασμα στον Ολλανδό στον 41ο γύρο με τον Λεκλέρ να τον μιμείται 6 γύρους αργότερα.

Η κατάσταση δεν θα άλλαζε στην κορυφή. Ο Ράσελ θα έπαιρνε πρώτος την καρό σημαία με τον Χάμιλτον δεύτερο. Ο Μαξ Φερστάπεν τερμάτισε 5ος, μία θέση μπροστά από τον Νόρις. Και αυτό του ήταν αρκετό για να στεφθεί για τέταρτη φορά στην καριέρα του παγκόσμιος πρωταθλητής!