Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Κίνας: Κυρίαρχος Πιάστρι

Ελλάδα 3:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Κίνας: Κυρίαρχος Πιάστρι

FORMULA 1

Ο Όσκαρ Πιάστρι και η McLaren κυριάρχησαν στην Κίνα και σημείωσαν μάλλον άνετα το 1-2. Τρίτος ο Ράσελ ενώ στο τέλος ο Φερστάπεν κατάφερε να πάρει την 4η θέση από τον Λεκλέρ.

Advertisement
Advertisement

Οι MCL39 ήταν και πάλι κυρίαρχες αλλά ήταν ο Πιάστρι αυτή τη φορά που είχε την πρωτοβουλία. Ο Αυστραλός ξεκίνησε ιδανικά από την pole, έλεγξε τον ρυθμό του αγώνα και πήρε την πρώτη φετινή του νίκη.

Ο Νόρις τερμάτισε δεύτερος χωρίς να μπορέσει να προβληματίσει τον teammate του. Στους τελευταίους γύρους είχε να αντιμετωπίσει, μάλιστα, πρόβλημα με το πεντάλ του φρένου του. Πολύ καλή η 3η θέση του Ράσελ ενώ οι Ferrari ήταν υποτονικές και τερμάτισαν πίσω από τον Φερστάπεν με τον Λεκλέρ μπροστά από τον Χάμιλτον. Εξαιρετικός αγώνας για τις Haas και τον Άλμπον.

UPDATE: F1 GP Κίνας: Αποκλείστηκαν Λεκλέρ, Γκασλί και Χάμιλτον!

Σύμφωνα με την Pirelli ο αγώνας θα ήταν των δύο στάσεων. Ως καλύτερος συνδυασμός προκρινόταν εκείνος της σκληρής με την μέση γόμα. Αλλά θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ενώ όλοι οι οδηγοί είχαν στην διάθεσή τους δύο σετ σκληρής (C2) γόμας, κανείς δεν την είχε χρησιμοποιήσει μέχρι στιγμής στην Σαγκάη. Κατά συνέπεια η απόδοση των σκληρών Pirelli αποτελούσε ερωτηματικό.

Advertisement
Advertisement

Επιπλέον, όπως είχαμε δει και από την Παρασκευή, η νέα άσφαλτος στην πίστα είχε ανατρέψει αρκετά από τα δεδομένα των προσομοιώσεων των ομάδων. Έτσι, καθώς, τα 19 μονοθέσια έπαιρναν την θέση τους στο grid κυρίως με τη μέση γόμα πολλά ερωτήματα παρέμεναν αναπάντητα. Ακόμη και το εάν το undercut θα ήταν το ίδιο ισχυρό στην Σαγκάη, όπως στο παρελθόν.

Πριν την εκκίνηση η F1 τίμησε τη μνήμη του Έντι Τζόρνταν με ένα μικρό αφιέρωμα στον Ιρλανδό. Ο αγώνας αυτός θα ήταν αφιερωμένος στον πληθωρικό Έντι.

Εκκίνηση

Ο Ράσελ ξεκίνησε καλύτερα από τον Πιάστρι και επιτέθηκε αμέσως στην στροφή 1. Αλλά ο οδηγός της McLaren κράτησε την πρωτοπορία κλείνοντας τον Ράσελ. Αυτή η κίνηση ευνόησε τον Νόρις ο οποίος ανέβηκε δεύτερος μετά την στροφή 2.

Advertisement

Από μία θέση, όμως, κέρδισαν και οι Ferrari οι οποίες αν και είχαν επαφή μεταξύ τους στην έξοδο της 1, προσπέρασαν τον Φερστάπεν. Ο Λεκλέρ αποκόμισε μια μικρή ζημιά στην εμπρός πτέρυγα από την επαφή. Από την άλλη ο Φερστάπεν αντιμετώπισε υπερστροφή στην κορυφή της πρώτης στροφής, πράγμα που άνοιξε την πόρτα στις Ferrari.

Έπειτα από 6 γύρους η σειρά ήταν: Πιάστρι, Νόρις, Ράσελ, Χάμιλτον, Λεκλέρ και Φερστάπεν. Ο Νόρις ήταν στο DRS του teammate του ο οποίος έκανε διαχείριση της μέσης γόμας στο πρώτο stint. Παράλληλα ο Λεκλέρ, παρά το ότι είχε χάσει κομμάτι της εμπρός πτέρυγάς του, είχε αφήσει τον Φερστάπεν εκτός DRS του. Ο Αλόνσο είχε εγκαταλείψει από τον 4ο γύρο με πρόβλημα στα φρένα.

Πέρασμα στην σκληρή γόμα

Advertisement

Μέχρι τον 10ο γύρο τα εμπρός αριστερά ελαστικά σε πολλά μονοθέσια άρχισαν να παρουσιάζουν έντονη φθορά. Ο Πιάστρι άνοιξε την διαφορά του από τον Νόρις στα 2 δευτερόλεπτα ενώ και οι Ράσελ-Χάμιλτον πιο πίσω δεν απειλούσαν ο ένας τον άλλον.

Παραδόξως ο Λεκλέρ ήταν ο μόνος από τους οδηγούς της πρώτης δεκάδας που ήταν στο DRS του προπορευόμενου μονοθέσιου. Το οποίο ήταν η Ferrari του Χάμιλτον. Ο Μονεγάσκος, μάλιστα, είχε αφήσει 5 δευτερόλεπτα πίσω τον Φερστάπεν σε εκείνο το σημείο!

Οι Alpine, ο Οκόν και ο Τσουνόντα ήταν οι πρώτοι οδηγοί που σταμάτησαν για πέρασμα στην σκληρή γόμα. Ακολούθησαν οι Χατζάρ και Αντονέλι. Ο Τσουνόντα κατάφερε να περάσει μπροστά από τον Αντονέλι, δείχνοντας ότι το undercut παρέμενε ισχυρό στην Σαγκάη.

Advertisement

Στο τέλος του 13ου γύρου ήταν η σειρά των Χάμιλτον και Φερστάπεν για τα πρώτα τους pit-stops. Έναν γύρο μετά ήταν η σειρά των Πιάστρι και Ράσελ. Οι Νόρις και Λεκλέρ θα σταματούσαν τελευταίοι από τους πρωτοπόρους. Ο Λάντο θα έχανε, μάλιστα, μια θέση από τον Ράσελ! Από την άλλη η Ferrari δεν άλλαξε πτέρυγα στον Λεκλέρ.

Ο Πιάστρι ελέγχει τον αγώνα

Στην πρωτοπορία είχε περάσει ο Άλμπον ο οποίος -όπως και ο 5ος Στρολ- δεν είχε σταματήσει ακόμη. Ο Ταϊλανδός ήταν εντυπωσιακός καθώς είχε κρατήσει την μέση γόμα περισσότερο από όλους. Ήταν ο μόνος που μπορούσε να βγάλει τον αγώνα με μία στάση.

Σύντομα ο Πιάστρι θα έπαιρνε και πάλι κεφάλι με την πιο φρέσκια σκληρή γόμα. Στον 18ο γύρο και ο Νόρις αποκατέστησε την τάξη προσπερνώντας τον Ράσελ στην στροφή 1. Εν τω μεταξύ ο Λεκλέρ ασκούσε ασφυκτική πίεση στον Χάμιλτον για την 5η θέση. Η Ferrari έδωσε εντολή στον Χάμιλτον να αφήσει τον Λεκλέρ να περάσει. Κάτι που έγινε στον 21ο γύρο στην στροφή 1.

Εν τω μεταξύ είχε σταματήσει και ο Άλμπον για την σκληρή γόμα. Ο Πιάστρι ήταν πρώτος, 4 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Νόρις. Ενάμισι δευτερόλεπτο πίσω από τον Λάντο ήταν ο Ράσελ με τους Λεκλέρ και Χάμιλτον να συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα.

Ο Λεκλέρ δεν άργησε να μπει στο DRS του Ράσελ. Ο Μονεγάσκος είχε ανώτερο ρυθμό από τον Βρετανό. Αλλά η Mercedes ήταν… πύραυλος στις ευθείες! Αυτή ήταν η μάχη για την 3η θέση. Στην κορυφή ο Πιάστρι έλεγχε πλήρως τον ρυθμό και κρατούσε άνετα πίσω του τον Νόρις.

Η McLaren κυριαρχεί

Με 20 γύρους να απομένουν η κατάσταση στην κορυφή σταθεροποιήθηκε. Ο Ράσελ άνοιξε την διαφορά του από τον Λεκλέρ ενώ είχε και πολύ καλή διαχείριση στην σκληρή γόμα.

Οι McLaren και Mercedes εξέταζαν την πιθανότητα να μην σταματήσουν ξανά. Όχι, όμως, η Ferrari η οποία φώναξε τον Χάμιλτον στον 38ο γύρο για δεύτερο σετ σκληρής γόμας. Ο Χάμιλτον έχανε χρόνο από τον 6ο Φερστάπεν σε εκείνο το σημείο.

Απέμεναν 15 γύροι. Η σειρά ήταν Πιάστρι, Νόρις, Ράσελ, Λεκλέρ, Φερστάπεν, Χάμιλτον, Οκόν, Αντονέλι, Άλμπον και Μπέρμαν. Ο Χάμιλτον ήταν ο μόνος της πρώτης δεκάδας που είχε κάνει δεύτερο pit-stop. Από την άλλη ο Μπέρμαν, έχοντας, την μέση γόμα είχε κάνει πολλά όμορφα προσπεράσματα για να ανέβει στην τελευταία βαθμολογούμενη θέση.

Όλοι οι υπόλοιποι πρωτοπόροι δεν έκαναν δεύτερη στάση. Και στον 53ο γύρο ο Φερστάπεν κατάφερε να προσπεράσει εντυπωσιακά τον Λεκλέρ από την εξωτερική των στροφών 2-3. Αυτή θα ήταν η μόνη αλλαγή θέσης μέχρι το τέλος. Οι Πιάστρι και Νόρις έκαναν άνετα το 1-2 για την McLaren με τον Ράσελ να ανεβαίνει στο τρίτο σκαλί του podium.

UPDATE: F1 GP Κίνας: Αποκλείστηκαν Λεκλέρ, Γκασλί και Χάμιλτον!