Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Ισπανίας: Δεν χάνει ο Φερστάπεν

Ελλάδα 15:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Ισπανίας: Δεν χάνει ο Φερστάπεν

FORMULA 1

F1 GP Ισπανίας: Δεν χάνει ο Φερστάπεν

FORMULA 1

Ο πρωταθλητής βρήκε και πάλι τρόπο να κερδίσει φέτος. Το προσπέρασμα του επί του Νόρις στην εκκίνηση αποδείχτηκε καθοριστικό και τον οδήγησε στην 7η φετινή του νίκη.

Advertisement
Advertisement

Είχαμε γράψει σε προηγούμενο άρθρο ότι οι αντίπαλοι του Φερεστάπεν θα πρέπει να… υπερβούν εαυτούς εάν θέλουν να κερδίσουν τον Ολλανδό. Αλλά στην Ισπανία ήταν ο Μαξ εκείνος ο οποίος εκτέλεσε τον τέλειο αγώνα.

Προσπέρασε τον Νόρις στην εκκίνηση και παρά το ότι έστριψε δεύτερος πίσω από τον Ράσελ, έκανε τα πάντα σωστά από τον πρώτο ως τον τελευταίο γύρο. Ο Νόρις προσπάθησε πολύ ενώ και η McLaren ρίσκαρε με την στρατηγική ώστε να δώσει την ευκαιρία για νίκη στον Βρετανό. Όμως ο Φερστάπεν δεν τους άφησε περιθώρια. Τρίτος ο Χάμιλτον.

Παρά την ταχεία φθορά της μαλακής γόμας όλοι οι οδηγοί πλην του Άλμπον– επέλεξαν αυτήν για το πρώτο τους stint. Ο Ταϊλανδός της Williams προτίμησε την μέση γόμα και πήρε εκκίνηση από το pitlane λόγω υπέρβασης του αριθμού στοιχείων στην PU του.

Εκκίνηση

Advertisement
Advertisement

Και ενώ όλα τα βλέμματα ήταν στραμμένα επάνω στους Νόρις και Φερστάπεν ήταν ο Τζορτζ Ράσελ εκείνος ο οποίος έκανε την καλύτερη εκκίνηση! Ο Βρετανός έφυγε αστραπιαία από την 4η θέση και προσπέρασε από την εξωτερική της στροφής 1 τον Νόρις, καθώς ο Λάντο έχανε ακόμη μία θέση από τον Φερστάπεν.

Όμως ο Ράσελ δεν θα κρατούσε την πρώτη θέση για πολύ. Στον τρίτο γύρο ο Φερστάπεν θα τον προσπερνούσε εντυπωσιακά από την εξωτερική της πρώτης στροφής. Καταπληκτική και οριακή μάχη μεταξύ των δύο οδηγών οι οποίοι για χιλιοστά κατόρθωσαν να μην ακουμπήσουν.

Αντιθέτως επαφή θα είχαν οι δύο οδηγοί της Ferrari λίγα δευτερόλεπτα αργότερα στο ίδιο σημείο. Ο Σάινθ προσπέρασε από την εξωτερική τον Λεκλέρ αλλά ο Μονεγάσκος τον ακούμπησε εξωθώντας τον στην έξοδο διαφυγής. Ο Ισπανός επέστρεψε νόμιμα στην πίστα και κατάφερε να μείνει μπροστά από τον teammate του.

Advertisement

Με την συμπλήρωση 10 γύρων ο Φερστάπεν είχε φτιάξει μία διαφορά 2,5 δευτερολέπτων από τον Ράσελ. Πίσω από τον Βρετανό είχε σχηματιστεί ένα τρενάκι DRS με τους Νόρις, Χάμιλτον, Σάινθ και Λεκλέρ να ακολουθούν.

Πρώτες στάσεις

Οι Ράσελ και Σάινθ μπήκαν πρώτοι από τους πρωτοπόρους για αλλαγή σε μέση γόμα. Αλλά το pit-stop της Mercedes ήταν καταστροφικό και ο Ράσελ μετά βίας πρόλαβε να παραμείνει μπροστά από την Ferrari στην έξοδο του pitlane.

Advertisement

Πολύ καλύτερο ήταν το pit-stop του Χάμιλτον στον αμέσως επόμενο γύρο. Ωστόσο ο Χάμιλτον βγήκε πίσω από τους Ράσελ και Σάινθ. Από την άλλη ο Νόρις προτίμησε να παρατείνει το πρώτο του stint παρά να μπει αμέσως για αλλαγή.

Αντιθέτως η Red Bull θα φώναζε τον Φερστάπεν στον 18ο γύρο για την δική του αλλαγή. Οι Νόρις-Λεκλέρ και Πιάστρι είχαν περάσει στο 1-2-3, χρωστώντας, όμως, το πρώτο τους pit-stop. Έναν γύρο αργότερα ο Χάμιλτον θα προσπερνούσε φανταστικά τον Σάινθ στην στροφή 1, ανεβαίνοντας 6ος.

Στον 21ο γύρο ο Φερστάπεν προσπέρασε τον Πιάστρι για την 3η θέση. Ο Αυστραλός θα έμπαινε αμέσως μετά για την μέση γόμα. Δύο γύρους μετά θα ακολουθούσε ο Νόρις. Στο τέλος του 24ου γύρου θα έμπαινε και ο Λεκλέρ. Με τις πρώτες στάσεις των πρωτοπόρων να έχουν ολοκληρωθεί η σειρά ήταν: Φερστάπεν, Ράσελ, Χάμιλτον, Σάινθ, Νόρις, Γκασλί, Λεκλέρ και Οκόν.

Ο Νόρις πιέζει

Advertisement

Έχοντας πιο φρέσκια γόμα ο Νόρις δεν άργησε να προσπεράσει τον Σάινθ. Σύντομα θα έφτανε πίσω και από τις Mercedes και στον 32ο γύρο θα έκανε το προσπέρασμα επί του Χάμιλτον ανεβαίνοντας στην τρίτη θέση.

Τρεις γύρους αργότερα ο Νόρις θα έπαιρνε και την δεύτερη θέση από τον Ράσελ έπειτα από συγκλονιστική μονομαχία που κράτησε από την στροφή 1 έως και την στροφή 7! Απίστευτα οριακή και καθαρή μάχη μεταξύ των δύο Βρετανών.

Καθώς το δεύτερο stint πλησίαζε στο τέλος του ο Φερστάπεν είχε διαφορά 8 δευτερολέπτων από τον δεύτερο Νόρις. Ο Βρετανός συνέχισε να πιέζει οριακά ώστε να κλείσει κατά το δυνατόν την μεταξύ τους διαφορά πριν το κρίσιμο τελευταίο pit-stop.

Το κρίσιμο πλεονέκτημα

Με 26 γύρους να απομένουν ο Νόρις είχε ρίξει τη διαφορά του από τον Φερστάπεν στα 6,5 δευτερόλεπτα. Η McLaren ανταποκρινόταν καλύτερα στα medium της Pirelli από ότι η Red Bull. Το μεγάλο ερώτημα ήταν η γόμα επιλογής των δύο οδηγών για το τελευταίο stint.

Ο Φερστάπεν μπήκε για την τελευταία του αλλαγή στον 45ο γύρο. Πήρε την μαλακή γόμα, όπως και ο Χάμιλτον έναν γύρο νωρίτερα. Αμέσως ο Νόρις ανέβασε τον ρυθμό του προσπαθώντας να εξασφαλίσει το κρίσιμο πλεονέκτημα που θα του έδινε την ευκαιρία να διεκδικήσει τη νίκη.

Ο Λάντο μπήκε στον 48ο γύρο και παρά το αργό pit-stop της ομάδας του κατάφερε να βγει δεύτερος, μπροστά από τον Ράσελ. Απέμεναν 18 γύροι και ο Φερστάπεν έχοντας την ίδια γόμα με τον Νόρις είχε διαφορά 7,5 δευτερολέπτων από τον Βρετανό.

Η έβδομη του Μαξ

Ο Λάντο έχοντας πιο φρέσκα ελαστικά κατά 3 γύρους προσπάθησε αμέσως να πιέσει τον Φερστάπεν. Στον 49ο γύρο σημείωσε το ταχύτερο πέρασμα, σχεδόν ένα δευτερόλεπτο κατώτερο από τον αντίστοιχο χρόνο του Φερστάπεν. Στον 52ο γύρο ο Χάμιλτον θα προσπερνούσε εύκολα τον Ράσελ για την 3η θέση με την μαλακή γόμα να κερδίζει κατά κράτος την σκληρή.

Με δέκα γύρους να απομένουν ο Νόρις είχε ρίξει την διαφορά του από τον Φερστάπεν κάτω από τα 5 δευτερόλεπτα. Ωστόσο ο Φερστάπεν είχε την κατάσταση υπό έλεγχο. Όποτε χρειαζόταν ανέβαζε κατά τι τον ρυθμό του υπενθυμίζοντας στον Νόρις ότι η πρωτοβουλία ήταν δική του.

Ο Νόρις έριξε κι άλλο την διαφορά μέχρι το τέλος αλλά ο Φερστάπεν δεν απειλήθηκε ουσιαστικά ποτέ. Πήρε την 7η φετινή του νίκη μπροστά από τον Λάντο με τον Χάμιλτον τρίτο. Οι Ράσελ και Λεκλέρ συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα.