Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Μπαχρέιν: Ο Πιάστρι κατακτά και το Σακχίρ

Ελλάδα 6:17
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Μπαχρέιν: Ο Πιάστρι κατακτά και το Σακχίρ

FORMULA 1

Ο Όσκαρ Πιάστρι ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στο GP του Μπαχρέιν και πήρε την δεύτερη φετινή του νίκη. Έτσι έκλεισε σημαντικά την διαφορά του στο πρωτάθλημα από τον τρίτο σήμερα Νόρις.

Advertisement
Advertisement

Ο Αυστραλός της McLaren δεν προβληματίστηκε σε κανένα σημείο του αγώνα από τους αντιπάλους του και πήρε πρώτος την καρό σημαία μπροστά από τον Ράσελ.

Ο Βρετανός της Mercedes κράτησε οριακά την δεύτερη θέση από τον Νόρις. Ωστόσο θα υπάρξει διερεύνηση από την FIA μετά το τέλος του αγώνα για μια σειρά από προβληματικές λειτουργίες της W16 με τον αριθμό 63. Τρίτος ο Νόρις, μπροστά από τις Ferrari των Λεκλέρ και Χάμιλτον. Αυτή ήταν η πρώτη νίκη της McLaren στον Μπαχρέιν.

Η Pirelli έδινε την στρατηγική των δύο στάσεων ως μονόδρομο. Η μόνη διαφοροποίηση στις επιλογές της ήταν το εάν οι οδηγοί θα χρησιμοποιούσαν και την μαλακή γόμα σε κάποιο από τα τρία stints. Ακριβώς αυτήν τη γόμα επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών για την εκκίνηση. Οι Ferrari, όμως, προτίμησαν τη μέση γόμα.

Εκκίνηση

Advertisement
Advertisement

Ο Πιάστρι ξεκίνησε ιδανικά κρατώντας την πρωτοπορία μετά τη στροφή 3. Πιο πίσω του, όμως, ο Ράσελ είχε ήδη προσπεράσει τον Λεκλέρ χάρη και στην πιο μαλακή γόμα που έφερε. Ο Μονεγάσκος θα έχανε μία ακόμη θέση από τον Νόρις ο οποίος είχε κερδίσει 3 θέσεις μέσα σε λίγα μόλις μέτρα!

Εν τω μεταξύ οι αγωνοδίκες είχαν επιβάλει ποινή 5 δευτερολέπτων στον Νόρις. Η McLaren του Βρετανού είχε κινηθεί πριν την εκκίνηση, βγαίνοντας εκτός του gridbox. Ο Νόρις πίεζε σε εκείνο το σημείο ασφυκτικά τον Ράσελ για την δεύτερη θέση.

Μπροστά ο Πιάστρι είχε ανοίξει διαφορά 3 δευτερολέπτων από τον Ράσελ μέχρι τον 10ο γύρο. Ο Βρετανός μαχόταν με τον Νόρις ο οποίος είχε τον Λεκλέρ 1,7 δευτερόλεπτα πίσω του. Στην 5η θέση είχε ανέβει ο Αντονέλι έχοντας προσπεράσει και τον Γκασλί.

Πρώτες στάσεις

Advertisement

Στον 11ο γύροι οι Νόρις, Γκασλί και Φερστάπεν μπήκαν μαζί στα pits. Οι δύο πρώτοι πήραν τη μέση γόμα ενώ ο Φερστάπεν την σκληρή. Αλλά για δεύτερο συνεχή αγώνα το pit-stop της Red Bull δεν ήταν καλό με την ομάδα να αργεί να απελευθερώσει τον οδηγό της από το pitbox.

Το undercut είναι αρκετά ισχυρό στο Μπαχρέιν. Ωστόσο ο Ράσελ κατάφερε να παραμείνει μπροστά από τον Νόρις όταν σταμάτησε τρεις γύρους μετά. Εν τω μεταξύ οι Τσουνόντα και Αντονέλι είχαν περάσει -όπως και ο Ράσελ- στην μέση γόμα. Ο Πιάστρι θα έκανε την δική του πρώτη στάση στον 15ο γύρο.

Advertisement

Έτσι στην κορυφή είχαν περάσει οι δύο Ferrari με την μέση γόμα. Ο Λεκλέρ ήταν 9 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Χάμιλτον. Το ερώτημα ήταν εάν η Ferrari θα επιχειρούσε να βγάλει τον αγώνα με μία στάση στα pits.

Σίγουρα ο Λεκλέρ ήθελε να δοκιμάσει αυτή τη στρατηγική. Ωστόσο η Ferrari επέλεξε να μείνει στα 2 pit-stops φωνάζοντας ταυτόχρονα τους οδηγούς της στον 17ο γύρο. Όλοι οι πρωτοπόροι θα σταματούσαν ξανά. Στον 20ο γύρο η σειρά ήταν: Πιάστρι, Ράσελ, Νόρις, Λεκλέρ και Γκασλί.

Οι Ferrari περνούν στην επίθεση

Ο Χάμιλτον θα προσπερνούσε μέσα σε δύο γύρους τόσο τον Αυστραλό όσο και τον Φερστάπεν! Η Red Bull δεν έδινε καλούς χρόνους με την σκληρή γόμα. Και ο Φερστάπεν έβλεπε τον αγώνα του να εκτροχιάζεται αργά αλλά σταθερά.

Advertisement

Στον αντίποδα ο αγώνας πήγαινε όλο και καλύτερα για την Ferrari. Χάρη στην πιο φρέσκια μέση γόμα τους, οι Λεκλέρ και Χάμιλτον είχαν περάσει στην επίθεση. Στον 25ο γύρο με τέλειο συγχρονισμό οι δύο οδηγοί προσπέρασαν τους Νόρις και Αντονέλι! Ο Μονεγάσκος είχε ανέβει τρίτος ενώ ο Βρετανός είχε ανέβει έκτος!

Στον 27ο γύρο η Red Bull θα πετούσε λευκή πετσέτα φωνάζοντας τον Φερστάπεν για την μέση γόμα. Ο Ολλανδός επέστρεψε στην πίστα όντας 20ος και τελευταίος. Έναν γύρο αργότερα ο Αντονέλι θα έκανε την δεύτερη στάση του παίρνοντας την μαλακή γόμα για το τελευταίο του stint! Στον ίδιο γύρο σταμάτησε και ο Οκόν ο οποίος είχε κάνει ένα mega πρώτο stint με την μέση.

Αυτοκίνητο ασφαλείας

Στον 32ο γύρο το race control έβγαλε το αυτοκίνητο ασφαλείας για να καθαριστεί η πίστα από θραύσματα, στην στροφή 3. Αμέσως το pitlane γέμισε με μονοθέσια τα οποία έκαναν τα τελευταία τους pit-stops.

Οι McLaren πήραν την μέση γόμα, ο Ράσελ την μαλακή και οι Ferrari την σκληρή. Μέση γόμα είχε και ο Φερστάπεν ενώ την σκληρή είχαν οι υπόλοιποι στο top-10. Πριν την επανεκκίνηση η σειρά ήταν Πιάστρι, Ράσελ, Λεκλέρ, Νόρις, Χάμιλτον, Γκασλί, Οκόν (!), Φερστάπεν, Ντούχαν και Σάινθ.

Ο Λεκλέρ έκανε λάθος στην τελευταία στροφή και βρέθηκε αμέσως υπό την πίεση του Νόρις μόλις το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στα pits. Αλλά ο Σαρλ αμύνθηκε εντυπωσιακά στην στροφή 1 και αυτό έβαλε και τον Χάμιλτον στο παιχνίδι. Ο Λιούις προσπέρασε τον Λάντο στην στροφή 1.

Ο Νόρις απάντησε στην 4 αλλά βγήκε εκτός πίστας. Εδωσε πίσω την θέση για να προσπεράσει ξανά την Ferrari στον 38ο γύρο. Εν τω μεταξύ ο Πιάστρι είχε ανοίξει διαφορά ασφαλείας από τον Ράσελ ο οποίος είχε τον Λεκλέρ στα 1,7 δευτερόλεπτα πίσω του. Ο Μονεγάσκος είχε πίσω του την απειλή του Νόρις με την μέση γόμα.

Η δεύτερη του Όσκαρ

Ο Νόρις έκανε μια πρώτη απόπειρα επί του Λεκλέρ στον 45ο γύρο. Αλλά ο Σαρλ έκλεισε σωστά την εσωτερική και ο Λάντο έχασε έδαφος. Τρεις γύρους αργότερα ο Βρετανός είχε μπει και πάλι στο DRS της Ferrari.

Στον 49ο γύρο ο Λεκλέρ και πάλι θα εφάρμοζε άμυνα για σεμινάριο στον Νόρις από την στροφή 1 έως την 4. Αλλά η θέση του Μονεγάσκου δεν ήταν εύκολη με την σκληρή γόμα. Η McLaren ήταν ταχύτερη της Ferrari ενώ έφερε και την πιο αποδοτική γόμα της Pirelli για τον αγώνα.

Ο Νόρις θα έπαιρνε τελικά την 3η θέση στον 52ο γύρο με μία πολύ όμορφη κίνηση από την εξωτερική του Λεκλέρ στην στροφή 4. Εν τω μεταξύ ο Ράσελ αντιμετώπιζε προβλήματα με την μπαταρία της W16. Το μονοθέσιο υπολειτουργούσε τόσο στα υδραυλικά όσο και στα ηλεκτρονικά του συστήματα. Και σύντομα θα είχε και το επιπλέον πρόβλημα του Νόρις στο DRS του.

Ο Ράσελ κράτησε οριακά και με εξαιρετική άμυνα την δεύτερη θέση. Για τον Νόρις η τρίτη θέση ήταν αρκετή ώστε να τον κρατήσει πρώτο στη βαθμολογία του πρωταθλήματος. Οι Ferrari τερμάτισαν πίσω από τον Βρετανό, ενώ ο Φερστάπεν κατάφερε την τελευταία στιγμή να κλέψει την 6η θέση από τον Γκασλί.

Εξαιρετική η εμφάνιση των Haas. Ο Οκόν ανέκαμψε πλήρως μετά το χθεσινό του λάθος και πήρε την 8η θέση με μία μεγάλη εμφάνιση. Πολύ ωραίο αγώνα έκανε και ο Μπέρμαν που τερμάτισε 10ος, πίσω από τον Τσουνόντα. Έπειτα από το 4ο GP της σεζόν ο Νόρις προηγείται για μόλις 3 βαθμούς του Πιάστρι στο πρωτάθλημα των οδηγών. Στους κατασκευαστές πρώτη είναι η McLaren έχοντας 58 βαθμούς διαφορά από την δεύτερη Mercedes.


Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα οδηγών

ΘέσηΟδηγόςΟμάδαΒαθμοί
1Λάντο ΝόριςMcLaren Mercedes77
2Όσκαρ ΠιάστριMcLaren Mercedes74
3Μαξ ΦερστάπενRed Bull Racing Honda RBPT69
4Τζορτζ ΡάσελMercedes63
5Σαρλ ΛεκλέρFerrari32
6Αντρέα Κίμι ΑντονέλιMercedes30
7Λιούις ΧάμιλτονFerrari25
8Αλεξάντερ ΆλμπονWilliams Mercedes18
9Εστεμπάν ΟκόνHaas Ferrari14
10Λανς ΣτρολAston Martin Aramco Mercedes10
11Νίκο ΧούλκενμπεργκKick Sauber Ferrari6
12Όλιβερ ΜπέρμανHaas Ferrari6
13Γιούκι ΤσουνόνταRed Bull Racing Honda RBPT5
14Ιζάκ ΧατζάρRacing Bulls Honda RBPT4
15Κάρλος ΣάινθWilliams Mercedes1
16Πιέρ ΓκασλίAlpine Renault0
17Φερνάντο ΑλόνσοAston Martin Aramco Mercedes0
18Λίαμ ΛόσονRacing Bulls Honda RBPT0
19Τζακ ΝτούχανAlpine Renault0
20Γκαμπριέλ ΜπορτολέτοKick Sauber Ferrari0

Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα κατασκευαστών

ΘέσηΟμάδαΒαθμοί
1McLaren Mercedes151
2Mercedes93
3Red Bull Racing Honda RBPT71
4Ferrari57
5Haas Ferrari20
6Williams Racing19
7Aston Martin Aramco Mercedes10
8Racing Bulls Honda RBPT7
9Alpine Renault6
10Kick Sauber Ferrari6