Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Αυστρίας: Ανατροπή με τον Ράσελ νικητή!

Ελλάδα 16:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Αυστρίας: Ανατροπή με τον Ράσελ νικητή!

FORMULA 1

F1 GP Αυστρίας: Ανατροπή με τον Ράσελ νικητή!

FORMULA 1

Οι Μαξ Φερστάπεν και Λάντο Νόρις μονομάχησαν σκληρά για τη νίκη στην Αυστρία. Ωστόσο ήταν ο Τζορτζ Ράσελ εκείνος ο οποίος χαμογέλασε στο τέλος!

Advertisement
Advertisement

Ο Βρετανός εκμεταλλεύτηκε την επαφή των δύο αντιπάλων του λίγους γύρους πριν το τέλος, για να πάρει την πρώτη φετινή νίκη για λογαριασμό της Mercedes και δεύτερη στην καριέρα του.

Δεύτερος τερμάτισε ο Πιάστρι ο οποίος κατόρθωσε να προσπεράσει εκπληκτικά λίγο πριν το τέλος τον Σάινθ. Οι Χάμιλτον και Φερστάπεν συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα. Όμως το γεγονός που σημάδεψε τον αγώνα ήταν η επαφή των Φερστάπεν και Νόρις στον 64ο γύρο. Η ευθύνη θα λέγαμε ότι βαραίνει τον Μαξ ο οποίος ήταν υπέρ το δέον επιθετικός και κινήθηκε προς τη μεριά του Νόρις ενώ τα μονοθέσια βρίσκονταν σε ζώνη φρεναρίσματος.

Όλοι οι οδηγοί πλην του Ζου -ο οποίος πήρε εκκίνηση από τα pits- επέλεξαν τη μέση γόμα για το πρώτο σκέλος του αγώνα. Ο Κινέζος της Stake F1 προτίμησε την σκληρή. Ο αγώνας, σύμφωνα με την Pirelli, ήταν των δύο στάσεων με συνδυασμό μέσης και σκληρής γόμας.

Εκκίνηση

Advertisement
Advertisement

Όπως και χθες έτσι και σήμερα ο Φερστάπεν ξεκίνησε ιδανικά και έστριψε άνετα πρωτοπόρος. Οι Νόρις-Ράσελ κράτησαν τις θέσεις τους τη στιγμή που ο Χάμιλτον προσπερνούσε τον Σάινθ. Αλλά το προσπέρασμα έγινε εκτός πίστας και ο Χάμιλτον θα έδινε την θέση πίσω στον Σάινθ λίγους γύρους αργότερα.

Στην 1η στροφή, όμως, οι Πιάστρι και Λεκλέρ θα είχαν επαφή. Ο Μονεγάσκος θα αποκόμιζε από αυτήν ζημιά στην εμπρός αεροτομή και θα έμπαινε στα pits πριν συμπληρωθεί ο πρώτος γύρος. Ήταν το… κερασάκι στην τούρτα ενός εφιαλτικού τριημέρου για τον Σαρλ.

Τα πράγματα δεν θα πήγαιναν καλύτερα και για τον Πιάστρι, όμως. Στην στροφή 4 ο Πέρεζ θα τον προσπερνούσε εξωθώντας τον και εκτός πίστας. Ο Τσέκο σε εκείνο το σημείο είχε κερδίσει δύο θέσεις. Έπειτα από τις πρώτες αψιμαχίες η κατάταξη θα σταθεροποιούταν με τον Φερστάπεν να ανοίγει άνετα τη διαφορά του από τον Νόρις.

Μέση και σκληρή γόμα

Advertisement

Η Red Bull του Φερστάπεν ήταν ξεκάθαρα ταχύτερη από την McLaren του Νόρις. Το μόνο θετικό για τον Λάντο ήταν ότι είχε στη διάθεσή του ένα φρέσκο σετ μέσης γόμας σε αντίθεση με τον Φερστάπεν. Ωστόσο για να το εκμεταλλευτεί αυτό ο Λάντο θα έπρεπε να είναι πιο κοντά στον Μαξ.

Έπειτα από τις πρώτες στάσεις -οι οποίες είχαν ολοκληρωθεί μέχρι τον 27ο γύρο- η κατάταξη δεν είχε αλλάξει. Ο Φερστάπεν ήταν και πάλι άνετα μπροστά από τον Νόρις. Τρίτος ήταν ο Νόρις ο οποίος είχε πάρει ξανά την μέση γόμα -οι υπόλοιποι είχαν περάσει στη σκληρή- ενώ οι Σάινθ, Χάμιλτον, Πιάστρι και Πέρεζ ακολουθούσαν. Οι Χούλκενμπεργκ, Μάγκνουσεν και Ρικιάρντο συμπλήρωναν την πρώτη δεκάδα.

Advertisement

Μέχρι το σημείο εκείνο είχαμε και δύο ποινές στους δύο μεγαλύτερους ηλικιακά οδηγούς του πρωταθλήματος. Ποινή 10 δευτερολέπτων στον Αλόνσο για την άγαρμπη επαφή που είχε με τον Ζου και 5 στον Χάμιλτον ο οποίος είχε υπερβεί τη λευκή γραμμή της εισόδου των pits κατά την είσοδό του. Ποινή 5 δευτερολέπτων θα έπαιρνε, όμως, και ο Πέρεζ λόγω υπέρβασης του ορίου ταχύτητας στο pitlane.

Το δεύτερο Sprint

Κατά το δεύτερο σκέλος του αγώνα -το οποίο για τους περισσότερους οδηγούς έγινε με την σκληρή γόμα- ο Φερστάπεν διατηρήθηκε μπροστά από τον Νόρις. Προς το τέλος του stint ο Λάντο μάζεψε λίγο τη διαφορά. Όχι, όμως, αρκετά ώστε να έρθει σε απόσταση βολής για το undercut.

Στον 47ο γύρο ο Ράσελ πυροδότησε τον δεύτερο γύρο των pit-stops, παίρνοντας την σκληρή γόμα. Αμέσως ξεκίνησε να σημειώνει ταχύτερους γύρους. Από την άλλη ο Σάινθ είχε περάσει στη μέση. Ο Ισπανός βγήκε 5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ράσελ.

Advertisement

Από την άλλη οι Φερστάπεν και Νόρις μπήκαν μαζί για τις τελευταίες τους αλλαγές. Αλλά λόγω της μεταξύ τους απόστασης -αλλά και της καθυστερημένης αλλαγής του πίσω αριστερά ελαστικού- το πλήρωμα της Red Bull έπρεπε να περιμένει την McLaren του Νόρις πριν απελευθερώσει τον Φερστάπεν.

Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με ένα μικρό λάθος του Μαξ στην στροφή 4 εκμηδένισε την μεταξύ τους διαφορά. Στον 54ο γύρο ο Νόρις ήταν στο DRS του Φερστάπεν έχοντας πιο φρέσκα ελαστικά από τον Φερστάπεν.

Αυτό ήταν το ριμέικ του χθεσινού Sprint. Ο Λάντο επιχείρησε το προσπέρασμα στο ίδιο σημείο που το έπραξε και χθες στον 6ο γύρο. Όμως ο Φερστάπεν κάλυψε -μάλλον καθυστερημένα- την είσοδο της στροφής 3. Για έναν γύρο ο Ολλανδός είχε βγάλει τον Νόρις από το DRS του.

Ωστόσο από τον 56ο γύρο ο Λάντο ήταν και πάλι σε απόσταση βολής. Εν τω μεταξύ η διεύθυνση αγώνα είχε δείξει την μαυρόασπρη σημαία στον Νόρις. Ο Βρετανός δεν έπρεπε να παραβεί ξανά τα όρια της πίστας.

Η ανατροπή

Στον 59ο γύρο ο Νόρις προσπάθησε και πάλι στη στροφή 3. Ωστόσο για να περάσει μπροστά βγήκε εκτός πίστας και έπρεπε να δώσει τη θέση πίσω στον Φερστάπεν. Η συγκλονιστική μάχη των δύο οδηγών θα συνεχιζόταν και στον 63ο γύρο ο Βρετανός θα προσπερνούσε εντυπωσιακά με τον Φερστάπεν να βγαίνει εκτός πίστας, κρατώντας την θέση του.

Στον 64ο γύρο ο Λάντο προσπάθησε ξανά από την εξωτερική της 3. Ο Φερστάπεν τον στρίμωξε όσο μπορούσε και οι τροχοί τους ακούμπησαν, προκαλώντας κλαταρίσματα και στους δύο! Ο Νόρις εγκατέλειψε -λίγο τον ενδιέφερε η ποινή 5 δευτερολέπτων- ενώ ο Μαξ κατάφερε να αλλάξει σε μαλακή γόμα. Ο Ολλανδός τιμωρήθηκε με ποινή 10 δευτερολέπτων επίσης.

Απέμεναν 5 γύροι και ο Ράσελ είχε περάσει μπροστά ενώ λίγο πριν ο αγώνας τεθεί σε καθεστώς VSC ο Πιάστρι είχε προλάβει να προσπεράσει εκπληκτικά τον Σάινθ από την εξωτερική της 6 για την 2η θέση! Το αποτέλεσμα του αγώνα είχε ανατραπεί πλήρως!

Ο Ράσελ θα κρατούσε την πρώτη θέση μέχρι την καρό σημαία. Πήρε μία ανέλπιστη νίκη μέσα στην έδρα της Red Bull η οποία ήταν και η πρώτη της Mercedes έπειτα από το Ιντερλάγκος του 2022. Οι Πιάστρι και Σάινθ συμπλήρωσαν το podium. Τέλος, εκπληκτικός ο διπλός τερματισμός των Haas εντός της δεκάδας.