F1 GP Αυστραλίας: Δήλωση αποστολής (+video)
FORMULA 1
Η βροχή στον αυριανό αγώνα θεωρείται μάλλον δεδομένη και συνεπώς τα πάντα παραμένουν ανοιχτά. Ακόμη κι έτσι, όμως, η McLaren έκανε σήμερα την δική της δήλωση αποστολής για το 2025.
Ποια είναι αυτή; Μα η κατάκτηση του νταμπλ φέτος, φυσικά! Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορούμε να βγάλουμε αβίαστα από τα όσα είδαμε σήμερα στην Μελβούρνη.
WHAT CAR
Η McLaren όπως αναμενόταν ξεκίνησε τη χρονιά με σημαντικό προβάδισμα. Και οι υπόλοιποι πρέπει να… τρέξουν για να την φτάσουν. Φυσικά δεν εννοούμε ότι οι Νόρις και Πιάστρι θα κερδίσουν δια περιπάτου και τα 24 φετινά GP. Ωστόσο η MCL39 δείχνει να είναι αρκετά καλή ώστε να τους δώσει σημαντικές πιθανότητες για τη νίκη σε όλους τους αγώνες.

Στην Μελβούρνη η McLaren προσανατολίστηκε από την αρχή του τριημέρου σε ένα set-up υψηλότερης κάθετης δύναμης σε σχέση με τις περισσότερες άλλες ομάδες. Δύο ήταν οι λόγοι για την επιλογή αυτή της βρετανικής ομάδας.
Ο βασικός είχε να κάνει με την προστασία των πίσω ελαστικών. Βλέπετε, στην λεία άσφαλτο της Μελβούρνης το μεγάλο πρόβλημα είναι η καταπόνησή τους, κυρίως κατά τις επιταχύνσεις από τις αργές στροφές του τρίτου τομέα. Ιδιαίτερα στον έναν γρήγορο γύρο με την C5 γόμα η οποία είναι η δεύτερη πιο μαλακιά στο φάσμα της Pirelli.
the onboard for Lando Norris’ first pole of the season in Australia pic.twitter.com/QTzQzQMBzu
— . (@landoscult) March 15, 2025
Προσθέτοντας μονάδες κάθετης δύναμης στο μονοθέσιο η McLaren διασφάλισε το ότι οι Νόρις και Πιάστρι θα είχαν αρκετό ελαστικό βγαίνοντας από την κολασμένη -για τα Pirelli- αλλαγή διεύθυνσης των στροφών 9-10. Ένα το κρατούμενο.

Αυτό φυσικά σήμαινε ότι οι δύο οδηγοί θα είχαν χαμηλότερες τελικές ταχύτητες από ότι ο ανταγωνισμός. Εδώ, όμως, ήρθε να βοηθήσει η αναθεωρημένη γεωμετρία στην εμπρός ανάρτηση της MCL39. Χάρη σε αυτήν οι McLaren έφερναν σε καλή θερμοκρασία τα εμπρός ελαστικά πριν την αρχή του γύρου χωρίς να υπερθερμαίνουν τα πίσω.
Νόρις εναντίον Πιάστρι
Το αποτέλεσμα ήταν οι Νόρις και Πιάστρι να έχουν ανταγωνιστικούς χρόνους στους δύο πρώτους τομείς, παρά τις χαμηλότερες τελικές τους. Πόσο ανταγωνιστικούς; Τους καλύτερους στο grid εξαιρώντας τον Φερστάπεν ο οποίος μέχρι την είσοδο της στροφής 11 τους είχε ρίξει δύο δέκατα.
Αλλά στο σημείο εκείνο ξεκινούσε να αποδίδει καρπούς η προσέγγιση της McLaren. Ενώ τα ελαστικά στην RB21 του Μαξ είχαν τελειώσει, οι Νόρις και Πιάστρι είχαν αρκετή πρόσφυση ώστε να… φιλοδωρήσουν με 6 δέκατα τον Ολλανδό μέχρι το τέλος του γύρου.
Ο Φερστάπεν οδήγησε εξαίσια, φυσικά, και αποτέλεσε την μόνη ρεαλιστική απειλή για τις McLaren. Από την άλλη η Ferrari έδειξε να φθείρει πολύ τα ελαστικά της. Περισσότερο από ότι η Mercedes που ήταν αρκετά καλή ώστε να δώσει την 4η θέση στον Ράσελ σήμερα.

Που κρίθηκε, λοιπόν, η σημερινή pole για τους δύο οδηγούς της McLaren. Στο μεγαλύτερο μέρος του γύρου οι Νόρις και Πιάστρι αντάλλαζαν χτυπήματα. Αλλά δύο ήταν τα κρίσιμα σημεία υπεροχής που έγειραν την πλάστιγγα υπέρ του Λάντο.
Το πρώτο ήταν η καλύτερη προετοιμασία των εμπρός ελαστικών πριν τον γρήγορο γύρο. Ο Νόρις ξεκίνησε πιο δυνατά από ότι ο Πιάστρι την κρίσιμη τελευταία προσπάθειά του, όπως μαρτυρά και η τηλεμετρία των δύο οδηγών στον πρώτο τομέα.

Στη συνέχεια ο Όσκαρ επικράτησε του Λάντο στις στροφές 6 και 9-10. Αλλά ο Λάντο παρέμενε κοντά. Και καταφέρνοντας να έχει καλύτερη έξοδο από την 13 και προς την 14, ο Βρετανός σφράγισε την πρώτη φετινή του pole για λιγότερο από ένα δέκατο του δευτερολέπτου!
Ο ανταγωνισμός
Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η F1 είναι ένα παιχνίδι που παίζεται στα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Και μπορεί ένα μικρό λάθος εδώ ή εκεί να ανατρέψει πλήρως την εικόνα ενός αγώνα.
Αυτό σίγουρα το γνωρίζουν καλά στην McLaren, καθώς λίγο έλειψε να έχουν ένα καταστροφικό Q3. Οι Πιάστρι και Νόρις έκαναν λάθη στις πρώτες τους προσπάθειες και αυτό είχε φέρει προσωρινά τον Φερστάπεν στην κορυφή.
Εν τέλει η ανώτερη πρόσφυση της MCL39 και η ψυχραιμία των οδηγών, έδωσαν το… σωστό αποτέλεσμα στην McLaren. Δεν ήθελε και πολύ, όμως, για να έχουμε τα ταχύτερα μονοθέσια στο grid να ξεκινούν αύριο από την δεύτερη σειρά και πίσω. Και σε έναν αγώνα ο οποίος είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα γίνει σε βρεγμένο οδόστρωμα, όλοι γνωρίζουν την σημασία που έχει η θέση εκκίνησης.

Επειδή μπορεί η McLaren να είναι ισχυρή, αλλά αυτό δεν θα της δώσει αυτόματα νίκες ή πρωταθλήματα. Όταν ο ανταγωνισμός σου είναι ο Μαξ Φερστάπεν τότε ένα είναι βέβαιο: πρέπει πάντα να αποδίδεις στο 100% του δυναμικού σου. Ο Μαξ σίγουρα θα το πράξει από την αρχή μέχρι το τέλος της σεζόν.
Η Mercedes από την άλλη είναι μεν γρήγορη αλλά όχι αρκετά ώστε να απειλήσει την McLaren στον έναν γρήγορο γύρο. Πάντως η W16 δείχνει ότι θα είναι πολύ πιο ανταγωνιστική με τις σκληρές γόμες της Pirelli. Και σε στεγνούς αγώνες ο Ράσελ θα μπορούσε να μπει και εκείνος στη μάχη των McLaren με τον Φερστάπεν.
Ποιοι εντυπωσίασαν και ποιοι απογοήτευσαν
Για την ώρα δεν μπορούμε να πούμε κάτι τέτοιο και για την Ferrari. Η πρωτιά του Λεκλέρ στο FP2 είχε δώσει αρκετές υποσχέσεις στους tifosi για την συνέχεια του τριημέρου. Ωστόσο οι Λεκλέρ και Χάμιλτον δεν μπόρεσαν να μείνουν κοντά στην κορυφή όσο πλησιάζαμε προς το Q3.
Δεν γνωρίζουμε εάν η Ferrari έχει ποντάρει σε set-up για βρεγμένο αγώνα περισσότερο από ότι οι υπόλοιπες ομάδες. Ίσως η αρκετά χαμηλή τελική του Λεκλέρ -χαμηλότερη και από των McLaren- να είναι μία τέτοια ένδειξη. Ακόμη κι έτσι, όμως, θα περιμέναμε τις Ferrari να πάρουν κατάταξη μπροστά από τον Τσουνόντα ή τον Άλμπον.
Αυτό φυσικά δεν αφαιρεί το παραμικρό από τα επιτεύγματα των δύο παραπάνω οδηγών. Ο Γιούκι ήταν και πάλι εξαιρετικός ενώ τον βοήθησε και το γεγονός ότι σημείωσε τελευταίος χρόνο στο Q3. Εξίσου εντυπωσιακό ήταν και ο Άλμπον ο οποίος την ύστατη ώρα ξεπέρασε τον Σάινθ και έφερε την Williams στην τρίτη σειρά εκκίνησης.
Το αποτέλεσμα αυτό πιστοποιεί το ότι η εικόνα των Williams στο Μπαχρέιν δεν ήταν… μαγική! Σε ότι αφορά τους rookies είχαμε πολύ ενδιαφέρουσες επιδόσεις. Οι Ντούχαν, Χατζάρ και Μπορτολέτο εντυπωσίασαν ενώ οι Αντονέλι, Λώσον και Μπέρμαν απογοήτευσαν.

Φυσικά υπάρχει πολύ δρόμος ακόμη τόσο για το τρέχον τριήμερο όσο και για την σεζόν γενικότερα. Αύριο, πάντως, όλα τα βλέμματα θα είναι στραμμένα στους τρεις πρώτους της εκκίνησης. Σε περίπτωση στεγνού αγώνα η μάχη θα είναι μεταξύ των δύο McLaren. Στο βρεγμένο, όμως, όλα τα προγνωστικά πηγαίνουν περίπατο. Βέβαια τα όσα είδαμε πέρσι στην Βραζιλία είναι ακόμη νωπά στη μνήμη μας.