Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Κίνας: Το πήρε ο Alonso!

Ελλάδα 18:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Κίνας: Το πήρε ο Alonso!

FORMULA 1

F1 GP Κίνας: Το πήρε ο Alonso!

FORMULA 1

Ο Φερνάντο Αλόνσο ήταν ο μεγάλος νικητής του συγκλονιστικού Grand Prix της Κίνας που έλαβε χώρα στη πίστα της Σαγκάης! Το βάθρο συμπλήρωσαν ο Κίμι Ράικονεν και ο Λούις Χάμιλτον που άντεξε στην πίεση του Σεμπάστιαν Φέτελ στο τέλος! Όλα κρίθηκαν στη διαχείριση των ελαστικών αλλά και στις στρατηγικές των ομάδων που ήταν τελείως διαφορετικές. Οι τρεις πρώτοι που βρίσκονται και στην πρώτη τριάδα της εκκίνησης χρησιμοποίησαν στην αρχή τη μαλακή γόμα με την οποία είχαν καταταγεί και έβαλαν τρια σετ μέσης γόμας που είχαν διατηρήσει ανέπαφα από χτες στις κατατακτήριες δοκιμές ενώ οι Φέτελ και Μπάτον που τερμάτισαν στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα εκκίνησαν από την 8η (Μπάτον) και 9η θέση με τη μέση γόμα και έβαλαν τη μαλακή για λίγους γύρους στο τέλος του αγώνα.

Advertisement
Advertisement

Ο μόνος που πιθανόν με βάση το ρυθμό του στον αγώνα να μπορούσε να πιέσει τον Αλόνσο ήταν ο Ράικονεν. Όμως ο Φινλανδός έκανε κακή εκκίνηση έχασε την 2η θέση στην πρώτη στροφή από τις Ferrari και εν συνεχεία βρέθηκε μετά την πρώτη αλλαγή ελαστικών να παλεύει στις πιο πίσω θέσεις με το Σέρτζιο Πέρεζ. Ο Μεξικάνος με την McLaren είχε εκκινήσει με τη μέση γόμα και ήταν ο τελευταίος που μπήκε στα πιτ για αλλαγή ακολουθώντας στρατηγική 2 πιτ στοπ. Στην προσπάθειά του να περάσει τη McLaren ο Ράικονεν πάτησε εκτός πίστας έχασε τον έλεγχο της Lotus και ακούμπησε στο πίσω μέρος της ΜΡ4/28. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ανοίξει μια οπή στο ρύγχος της Ε21 και να φύγουν κάποια κομμάτια από την εμπρός αεροτομή που αποδείχτηκε πολύ γερή. Τόσο ώστε να βγάλει όλο τον αγώνα χωρίς αλλαγή. Βέβαια χρειάστηκε να προσθέσουν κλίση στα πτερύγιά της στο πιτ στοπ ούτως ώστε να αντισταθμίσουν τις απώλειες της κάθετης δύναμης. Αν ο Ράικονεν δεν είχε αυτά τα θέματα πιθανόν να ήταν σε θέση να πιέσει περισσότερο τον Αλόνσο.

Ο έτερος πιλότος της Ferrari Φελίπε Μάσα που στην αρχή του αγώνα βρέθηκε 2ος πίσω από τον Αλόνσο καθότι μόλις ενεργοποιήθηκε το DRS οι δυο F138 πέρασαν το Χάμιλτον δεν μπόρεσε να κρατηθεί κοντά σε ρυθμό και λόγω των επιλογών στρατηγικής που έκανε η Ferrari. Συγκεκριμένα ο Αλόνσο μπήκε να αλλάξει λάστιχα στον 7ο γύρο και ο Μάσα ένα γύρο αργότερα. Η οριακά καταπονημένη μαλακή γόμα έχανε πολύ σε χρόνο με αποτέλεσμα ο Βραζιλιάνος βγαίνοντας να μπλέξει στο κυκλοφοριακό.

Μετά το πέσιμο της καρό σημαίας και μιλώντας πάνω στο βάθρο ο νικητής Φερνάντο Αλόνσο τόνισε: « Ήταν ένα τέλειο Σαββατοκύριακο για μας. Είμαι πολύ ικανοποιημένος από την δουλειά της ομάδας, τη στρατηγική και την απόδοση του μονοθεσίου. Είναι πολύ νωρίς ακόμη να μιλήσει κανείς για τον τίτλο. Θα περάσουμε το καλοκαίρι για να ξεκαθαρίσει η κατάσταση. Ελπίζω να βρισκόμαστε ανάμεσα στους διεκδικητές μετά το καλοκαίρι. Μακάρι να είναι και ο Μάσα ανάμεσα στους διεκδικητές γιατί αυτό θα σημαίνει πως το μονοθέσιο μας πάει καλά.

Advertisement
Advertisement

Νομίζω ότι αυτή τη στιγμή είμαστε στην ίδια θέση με Lotus, Mercedes και Red Bull. Πολλά θα κριθούν στο ρυθμό εξέλιξης αλλά και στον παράγοντα τύχη».

Από την πλευρά του ο Κίμι Ράικονεν πρόσθεσε:  «Με βάση τα όσα έγιναν στον αγώνα είμαι πολύ ευχαριστημένος που πήρα τους βαθμούς της 2ης θέσης. Έδινα μάχη με τον Πέρεζ βγήκα καλύτερα από τη στροφή 3 και περίμενα να μου δώσει χώρο αλλά με έσπρωξε εκτός πίστας. Πάτησε στο κερμπ και στο γρασίδι και σώθηκα λόγω της πρόσφυσης που είχε το κερμπ. Μου έκανε εντύπωση ότι δεν καταστράφηκε η αεροτομή παρότι τον χτύπησα δυνατά. Εγώ ήθελα να την αλλάξω αλλά η ομάδα αποφάσισε να την αφήσει. Το μονοθέσιο συνέχισε να συμπεριφέρεται ΟΚ. Μου έκανε εντύπωση ότι δεν είχαμε μεγάλα προβλήματα πέρα από περισσότερη υποστροφή που έφθειρε υπέρμετρα τα εμπρός ελαστικά».

Ο poleman Λιούις Χάμιλτον δεν μπόρεσε να κρατηθεί μπροστά μετά την εκκίνηση και στους τελευταίους γύρους του αγώνα βρέθηκε να δίνει μάχη για το βάθρο με το Φέτελ: « Είμαι ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα αλλά προφανώς θέλω περισσότερα. Δεν είμαι σίγουρος που ακριβώς χάνουμε την ταχύτητά μας. Σήμερα ο συνολικός μας ρυθμός δεν ήταν ανταγωνιστικός και υπάρχουν ένα με δυο σημεία που πρέπει να επικεντρώσουμε την προσοχή μας στην βελτίωση του μονοθεσίου. Είμαι ικανοποιημένος με την 3η θέση αν και θα ήθελα να κερδίσω».

Advertisement

Ο περσινός νικητής του αγώνα Νίκο Ρόσμπεργκ εγκατέλειψε με πρόβλημα στην ανάρτηση. Ακόμη πιο άσχημα πήγαν τα πράγματα για το Μαρκ Γουέμπερ. Ο Αυστραλός εκκίνησε από το pit lane μετά τη χθεσινή ποινή γιατί έμεινε από καύσιμο και προσπαθώντας ν’ ανέβει συγκρούστηκε με τον Ζαν Ερίκ Βερν της Toro Rosso. Μπήκε άλλαξε αεροτομή και λάστιχα αλλά το πίσω ελαστικό δεν κούμπωσε καλά. Έτσι ο Αυστραλός οδηγήθηκε σε εγκατάλειψη. Σα να μην έφτανε αυτό οι αγωνοδίκες τον θεώρησαν υπαίτιο για τη σύγκρουση και του επέβαλλαν ποινή 3 θέσεων στην εκκίνηση του επόμενου αγώνα στο Μπαχρέιν.
[nggallery id=2383]
Η τελική κατάταξη του GP Κίνας:
1.  Αλόνσο         Ferrari                    1h36:26.945
2.  Ράικονεν     Lotus-Renault              + 10.100s
3.  Χάμιλτον       Mercedes                   + 12.300s
4.  Φέτελ       Red Bull-Renault           + 12.500s
5.  Μπάτον        McLaren-Mercedes           + 35.200s
6.  Μάσα          Ferrari                    + 40.800s
7.  Ρικιάρντο      Toro Rosso-Ferrari         + 42.600s
8.  Ντι Ρέστα       Force India-Mercedes       + 51.000s
9.  Γκροζάν      Lotus-Renault              + 53.400s
10.  Χούλκενμπεργκ     Sauber-Ferrari             + 56.500s
11.  Πέρεζ          McLaren-Mercedes           + 1m03.800s
12.  Βερν       Toro Rosso-Ferrari         + 1m12.600s
13.  Μαλντονάντο      Williams-Renault           + 1m33.800s
14.  Μπότας        Williams-Renault           + 1m35.400s
15.  Μπιανκί       Marussia-Cosworth          + 1 γύρο
16.  Πικ          Caterham-Renault           + 1 γύρο
17.  Τσίλτον        Marussia-Cosworth          + 1 γύρο
18.  Φαν ντερ Γκάρντε  Caterham-Renault           + 1 γύρο