Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Η αναπάντεχη σεζόν

Ελλάδα 0:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1: Η αναπάντεχη σεζόν

FORMULA 1

F1: Η αναπάντεχη σεζόν

FORMULA 1

Το 2024 ξεκίνησε όπως είχε τελειώσει και το 2023. Με απόλυτη κυριαρχία των Φερστάπεν και Red Bull. Ωστόσο από το GP του Μαϊάμι και μετά παρακολουθούμε μία διαφορετική, αναπάντεχη σεζόν.

Advertisement
Advertisement

Μία σεζόν στην οποίαν είχαμε επτά διαφορετικούς νικητές μέχρι στιγμής. Ποιος θα το περίμενε αυτό, άραγε, μετά το Grand Prix της Κίνας;

Μπορεί μέχρι τότε ο Φερστάπεν να είχε χάσει στην Αυστραλία από τον Σάινθ. Εντούτοις εκείνο το 1-2 της Ferrari οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στο πρόβλημα αξιοπιστίας που είχε αντιμετωπίσει η RB20 του Ολλανδού. Από το Μαϊάμι και μετά, όταν και άρχισαν να φτάνουν τα πρώτα μεγάλα πακέτα αναβαθμίσεων, η εικόνα άρχισε να αλλάζει σταδιακά.

Όλο και πιο συχνά η Red Bull αντιμετώπιζε πολύ εντονότερο ανταγωνισμό από τις αντιπάλους της. Πρωτίστως από την McLaren και δευτερευόντως από την Mercedes. Ας δούμε, όμως, την περίπτωση κάθε μίας από τις πέντε πρώτες ομάδες ξεχωριστά.

Red Bull

Advertisement
Advertisement

Η πρωταθλήτρια των τελευταίων ετών ξεκίνησε πολύ δυνατά, πράγμα που πιστοποιούν και οι εξαιρετικοί πρώτοι αγώνες του Πέρεζ. Μόλις, όμως, ξεκίνησαν οι αναβαθμίσεις των μονοθέσιων, η RB20 άρχισε να φαντάζει ευάλωτη.

Αυτό δεν σημαίνει ότι το φετινό μονοθέσιο της Red Bull έχασε σε απόδοση. Απλώς οι MCL38 και W15 βελτιώθηκαν περισσότερο σε σχέση με την RB20. Έτσι, κάποια ζητήματα που αντιμετώπιζαν παραδοσιακά τα μονοθέσια της Red Bull (όπως το πέρασμα από τα κερμπ) μετατράπηκαν από απλές ενοχλήσεις σε σοβαρά προβλήματα.

Ο Φερστάπεν, βέβαια συνεχίζει να οδηγεί στο ανώτατο δυνατό επίπεδο. Δεν θα μπορούσαμε να πούμε, όμως, το ίδιο και για τον Πέρεζ. Η Red Bull αποφάσισε να διατηρήσει τον Τσέκο για το υπόλοιπο της σεζόν. Μία απόφαση που ίσως της στοιχήσει στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

McLaren

Advertisement

Ένα πρωτάθλημα κατασκευαστών το οποίο δείχνει όλο και πιο εφικτό για την McLaren. Η βρετανική ομάδα κατάφερε να εξελίξει πολύ επιτυχημένα την ήδη ανταγωνιστική MCL38. Και από την αρχή της Ευρωπαϊκής σεζόν και μετά η MCL38 είναι συνήθως το καλύτερο μονοθέσιο στα περισσότερα Grand Prix.

Φυσικά, αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στα δύο μεγάλα ταλέντα που την οδηγούν. Οι Νόρις και Πιάστρι τα έχουν πάει περίφημα, με τον πρώτο να κερδίζει μέχρι στιγμής την εσωτερική μάχη. Ωστόσο ο Λάντο δεν έχει κερδίσει όσους αγώνες θα μπορούσε φέτος. Πρέπει ακόμη να διορθώσει κάποιες λεπτομέρειες, με τις εκκινήσεις του να είναι στην κορυφή αυτής της λίστας.

Advertisement

Το ίδιο ισχύει, προφανώς, και για την McLaren συνολικά. Η βρετανική ομάδα έχει επίσης πολλά ζητήματα να διορθώσει κυρίως στον τομέα της στρατηγικής. Αλλά ακόμη κι έτσι -και λαμβάνοντας υπόψη τη φόρμα των τελευταίων αγώνων- μπορεί να κερδίσει την Red Bull στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Ferrari

Η πορεία της Ferrari στο φετινό πρωτάθλημα έχει κάποια κοινά σημεία με εκείνη της Red Bull. Η Scuderia ξεκίνησε δυνατά, διαθέτοντας το δεύτερο καλύτερο μονοθέσιο στο grid. Η κορύφωση της σεζόν για την Ferrari ήρθε με την συναισθηματική νίκη του Λεκλέρ στο Μονακό.

Και μετά… τίποτε. Οι αναβαθμίσεις της SF-24 δεν ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένες και η ομάδα έδειξε αβέβαιη για τον ποια κατεύθυνση θα έπρεπε να ακολουθήσει. Μετά το Μονακό οι Λεκλέρ-Σάινθ έχουν να επιδείξουν μόλις από ένα podium. Με τον Ισπανό να κλέβει τις εντυπώσεις από τον Μονεγάσκο.

Advertisement

Οι άνθρωποι της Ferrari πιστεύουν ότι θα ανατρέψουν την εικόνα μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα. Ωστόσο πιστεύουμε ότι δύσκολα οι SF-24 θα ανταγωνιστούν τις RB20 και MCL38 μέχρι το τέλος της σεζόν.

Mercedes

Αντιθέτως οι W15 δείχνουν πολύ πιο ικανές για κάτι τέτοιο. Σίγουρα οι τρεις νίκες των Mercedes στους τελευταίους τέσσερις αγώνες δεν ήρθαν «υπό κανονικές συνθήκες». Αυτό, όμως, δεν αναιρεί το ότι η W15 έχει ξεπεράσει εμφανώς την SF-24, ενώ σε πολλούς αγώνες ο ρυθμός της ήταν συγκρίσιμος με των RB20 και MCL38.

Το γερμανικό μονοθέσιο διατηρεί ακόμη κάποιες από τις… ιδιοτροπίες των προκατόχων του. Εντούτοις δείχνει να διαθέτει πολύ μεγαλύτερο δυναμικό εξέλιξης και λογικά θα διεκδικήσει και άλλες νίκες μέχρι το τέλος του 2024.

Αξίζει να σημειώσουμε, βέβαια, ότι η Mercedes κέρδισε στο Βέλγιο έχοντας αποσύρει το καινούργιο της πάτωμα. Αυτή είναι, ίσως, μια λεπτομέρεια που θα πρέπει να κρατήσουμε για το κατά πόσον η W15 θα συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό την ανοδική της πορεία.

Aston Martin

Μετά το Βέλγιο ο Φερνάντο Αλόνσο δήλωνε απογοητευμένος από την εξέλιξη της σεζόν για την ομάδα του. Και όχι άδικα. Η Aston Martin έδειξε να ανακάμπτει στην αρχή της σεζόν έπειτα από ένα δύσκολο δεύτερο μισό του 2023.

Ωστόσο, όπως και η Ferrari, δεν μπόρεσε να εξελίξει επιτυχημένα την AMR24. Τα προβλήματα που αντιμετώπιζε το βρετανικό μονοθέσιο ήταν τόσο σοβαρά ώστε η είσοδος στο Q3 να θεωρείται επίτευγμα!

Και σε αυτήν την περίπτωση, η ομάδα δεν δείχνει ικανή να κάνει το come-back για φέτος. Το πιθανότερο είναι ότι η Aston Martin θα επικεντρωθεί από νωρίς στην επόμενη σεζόν. Ευελπιστώντας, ίσως, σε μία χείρα βοηθείας από κάποιο πρώην μέλος της Red Bull!