Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 2026: Η νέα εποχή

Ελλάδα 20:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 2026: Η νέα εποχή

FORMULA 1

F1 2026: Η νέα εποχή

FORMULA 1

Μπορεί να βρισκόμαστε ακόμη στα μέσα της περιόδου των κανονισμών του 2022. Ωστόσο το βλέμμα των ομάδων αλλά και της FIA είναι ήδη στραμμένο προς το 2026.

Advertisement
Advertisement

Οι ομάδες των Νικόλα Τομπάζη και Πατ Σίμοντς εργάζονται πυρετωδώς ώστε να αποσαφηνίσουν όλες τις λεπτομέρειες των νέων τεχνικών κανονισμών που θα τεθούν σε ισχύ από το 2026.

Αυτοί μπορεί να αφορούν περισσότερο σε αλλαγές των μονάδων ισχύος. Είναι άλλωστε γνωστή η επιθυμία όλων για κατάργηση του ενός ηλεκτροκινητήρα (MGU-H) σε συνδυασμό με την χρήση e-fuel. Εντούτοις αυτές οι μετατροπές στις PU θα επιφέρουν και μια σειρά άλλων αλλαγών στα μονοθέσια. Αλλαγές οι οποίες ίσως εκπλήξουν αρκετούς.

Advertisement
Advertisement

Οι άνθρωποι της FIA αισιοδοξούν ότι θα δούμε για πρώτη φορά τις τελευταίες δεκαετίες το μέγεθος των μονοθέσιων αλλά και το βάρος τους να μειώνονται. Εκ πρώτης όψεως αυτό δεν φαντάζει λογικό. Το βάρος των PU θα αυξηθεί καθώς ο MGU-K θα μεγεθυνθεί για να ανταποκριθεί στον τριπλασιασμό της απαιτούμενης από εκείνον ισχύος. Το ίδιο θα συμβεί και με την μπαταρία.

Εντούτοις οι Τομπάζης και Σίμοντς πιστεύουν ότι υπάρχουν αντίμετρα για την κατά 60 κιλά περίπου αύξηση του βάρους των PU. Σε πρώτη φάση εξετάζεται η μείωση των μετατροχίων αλλά και των μεταξονίων στα μονοθέσια του 2026. Σύμφωνα με πληροφορίες το πλάτος θα μειωθεί κατά 10 εκατοστά ενώ το μήκος κατά 20 με 30.

Χωρίς όριο βάρους;

Advertisement

Μία άλλη λύση που εξετάζεται είναι η κατάργηση του ελάχιστου επιτρεπτού βάρους στα μονοθέσια. Αυτή θα ήταν μια πραγματικά ριζοσπαστική αλλαγή. Οι ομάδες θα μπορούν να επιλέγουν προς τα που θα στρέφουν την προσοχή τους κατά την εξέλιξη των μονοθέσιων τους. Μείωση βάρους ή αεροδυναμική; Το όριο μπάτζετ εγγυάται ότι ο αγώνας της εξέλιξης θα κρατηθεί σε λογικά επίπεδα.

Advertisement

Με τον τρόπο αυτό η FIA καθιστά τις ομάδες συνεργάτιδές της στο παιχνίδι της μείωσης βάρους, καθώς θα υπάρχει σημαντικό κίνητρο για εκείνες. Βέβαια η μείωση του βάρους ενέχει κινδύνους στον τομέα της ασφάλειας. Οι της FIA, όμως, πιστεύουν ότι τα stress tests της ομοσπονδίας θα μπορούν να εντοπίζουν τα οποία προβλήματα στον τομέα αυτόν έγκαιρα.

Οι παραπάνω αλλαγές θα έχουν και μία ακόμη παρενέργεια σύμφωνα με την FIA. Αυτή δεν θα είναι άλλη από την μείωση της κάθετης δύναμης -τουλάχιστον στην πρώτη χρονιά εφαρμογής των κανονισμών- κατά 40%. Εάν επαληθευτεί η συγκεκριμένη πρόβλεψη τότε θα μιλάμε για τελείως νέας φιλοσοφίας μονοθέσια από το 2026.

Advertisement

Προκύπτει εύλογα το εξής ερώτημα: Πόσο πιο αργά θα είναι τα μονοθέσια του 2026 σε σχέση με τα σημερινά; Εξάλλου μία τόσο μεγάλη μείωση της παραγόμενης κάθετης δύναμης δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη στο χρονόμετρο. Ωστόσο εάν κρίνουμε από την πρόσφατη ιστορία του σπορ, οι ομάδες θα βρουν σίγουρα ευφάνταστους τρόπους ώστε να ανακτήσουν την χαμένη κάθετη δύναμη. Ίσως, μάλιστα, τα αυτοκίνητα του 2026 να μην χάσουν καθόλου σε ταχύτητα σε σχέση με τα σημερινά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πέρεζ: Τον υπονομεύει η Red Bull;
Φερστάπεν: Πώς εξασφαλίζει το πρωτάθλημα στο Κατάρ
Andretti: Εγκρίθηκε και επίσημα από την FIA