F1 2025: Τα αουτσάιντερ
FORMULA 1
Συνεχίζουμε το αφιέρωμά μας στην σεζόν του 2025 με τους εννιά οδηγούς οι οποίοι αν και φέρουν τον τίτλο του αουτσάιντερ δεν μπορούν να υποτιμηθούν σε καμία περίπτωση.
Οι λόγοι του χαρακτηρισμός ενός οδηγού ως αουτσάιντερ μπορεί να είναι πολλοί και διαφορετικοί. Κάποιοι οδηγοί δεν έχουν, απλώς, στα χέρια τους ένα ανταγωνιστικό πακέτο. Κατά συνέπεια όσο μεγάλη και εάν είναι η οδηγική τους αξία, δύσκολα θα μπορέσουν να διακριθούν χωρίς μια σημαντική δόση τύχης.
WHAT CAR
Υπάρχουν, όμως, και οι περιπτώσεις οδηγών οι οποίοι θα έχουν ανταγωνιστικά ή αρκετά ανταγωνιστικά μονοθέσια φέτος. Αλλά παράλληλα θα έχουν και έναν πολύ δυνατό teammate. Για να κερδίσουν οι οδηγοί αυτοί θα πρέπει να κάνουν κάποιου είδους υπέρβαση φέτος.

Φυσικά στην F1 ποτέ δεν μπορείς να είσαι απολύτως βέβαιος για οτιδήποτε. Έχουμε δει ανά τα χρόνια πολλές ανατροπές ακόμη και μέσα σε κορυφαίες ομάδες. Έτσι, ας εξετάσουμε τους φετινούς υποψήφιους πρωταγωνιστές τέτοιων ανατροπών.
Όσκαρ Πιάστρι
Ο Αυστραλός είχε μία πολύ δυνατή rookie season το 2023. Πολλοί περίμεναν τον Πιάστρι πέρσι να έρθει ακόμη πιο κοντά στον Νόρις σε απόδοση. Αλλά τα αποτελέσματα τους διέψευσαν. Ο Νόρις κέρδισε καθαρά τον Πιάστρι παρά την διστακτικότητα της McLaren να χρίσει τον Βρετανό και επίσημα νούμερο ένα οδηγό της.

Το κύριο πρόβλημα του Πιάστρι έναντι του Νόρις είναι η υστέρηση σε απόλυτο ρυθμό. Σε μία κορυφαία ομάδα F1 όταν ένας οδηγός χάνει -έστω και για λίγο σε ορισμένες περιπτώσεις- από τον teammate του σε ταχύτητα, δεν μπορεί να ελπίζει σε κάτι παραπάνω από μερικές νίκες μέσα στη σεζόν.

Αυτή είναι μέχρι στιγμής η κατάσταση για τον Όσκαρ. Βέβαια ο Αυστραλός διαθέτει κάποια προτερήματα που ο Νόρις δεν έχει αναπτύξει μέχρι στιγμής. Είναι πολύ πιο ικανός στις μονομαχίες ένας προς έναν, ενώ διαθέτει μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα σε εναλλασσόμενες συνθήκες αγώνων. Για φέτος, όμως, ο Πιάστρι πρέπει να κάνει την υπέρβαση και να κερδίζει πολύ πιο συχνά τον Νόρις σε ταχύτητα. Εάν θέλει να διεκδικήσει το πρωτάθλημα.
Φερνάντο Αλόνσο
Έπειτα από τα όσα είδαμε στις χειμερινές δοκιμές, το 2025 θα είναι μάλλον ένα ακόμη έτος υπομονής για τον Νάντο. Ο Ισπανός είναι αναμφισβήτητα ένας από τους μεγαλύτερους racers στην ιστορία του σπορ. Η ικανότητά του να διαβάζει τους αγώνες live είναι ασύγκριτη ενώ και ο ρυθμός που έχει σε αυτούς παραμένει κορυφαίος.

Ωστόσο η Aston Martin θα έχει μάλλον ένα διόλου ανταγωνιστικό μονοθέσιο φέτος. Τουλάχιστον στην αρχή της σεζόν. Ευτυχώς για τον Αλόνσο, ο Άντριαν Νιούι θα… γλυκάνει κάπως το χάπι του 2025. Ίσως και από τα μέσα της σεζόν ήδη!
Πιερ Γκασλί
Ο Πιερ Γκασλί ξεκινάει το 2025 ως ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης της Alpine. Έχοντας έναν άπειρο rookie ως teammate του φέτος, ο Πιερ πρέπει να σηκώσει στους ώμους του την γαλλική ομάδα. Και ο Γκασλί έχει δείξει ότι είναι αρκετά ώριμος για να το πράξει.

Η ταχύτητά του είναι αδιαμφισβήτητη. Ο Γκασλί είναι ένας από τους πέντε καλύτερους qualifyiers στο παρόν grid. Φέτος καλείται να δείξει ότι μπορεί και να κάνει το κάτι παραπάνω στους αγώνες. Και να περιμένει τα… μαγικά του Μπριατόρε να τον φέρουν σε καλύτερη θέση το συντομότερο δυνατόν.
Κάρλος Σάινθ τζούνιορ
Ο Σάινθ είχε πέρσι την πιο ώριμη χρονιά της καριέρας του. Αλλά φέτος θα έχει να αντιμετωπίσει μία διαφορετική πρόκληση στην Williams. Ο Ισπανός γνωρίζει ότι η διεκδίκηση νικών είναι εκτός προγράμματος, παρά το αρκετά ανταγωνιστικό βρετανικό μονοθέσιο που είδαμε στο Μπαχρέιν.

Ωστόσο ο Κάρλος μπορεί ακόμη και υπό αυτές τις συνθήκες να κερδίσει τις εντυπώσεις. Εφόσον συνεχίσει, φυσικά, με την ίδια ωριμότητα που επέδειξε πέρσι. Και ίσως να περιμένει για κάποιο άνοιγμα σύντομα σε μία πιο ανταγωνιστική ομάδα.
Αλεξάντερ Άλμπον
Ο Άλμπον έχει λίγο-πολύ καθιερωθεί στην συνείδηση του κόσμου ως ένας ταχύς και αξιόπιστος οδηγός. Βέβαια αυτό δεν αρκεί για να τον κατατάξει στην ελίτ των οδηγών του grid. Και πέρσι ο Άλεξ έκανε ασυνήθιστα πολλά λάθη.

Έτσι, ο Ταϊλανδός θα προσπαθήσει φέτος να έχει μία σεζόν στα πρότυπα εκείνης του 2023. Να αποφύγει τα λάθη και να πάρει -όποτε του το επιτρέψουν οι συνθήκες- και κάποιο αποτέλεσμα-έκπληξη. Φυσικά ο Σάινθ δεν θα είναι εύκολος αντίπαλος.
Εστεμπάν Οκόν
Η περίπτωση του Εστεμπάν είναι αρκετά ιδιαίτερη. Είναι σίγουρα ένας εξαιρετικός οδηγός, τα έχει πάει πολύ καλά απέναντι σε δύσκολους teammates και έχει για μάνατζερ όχι άλλον από τον Τότο Βολφ. Λογικά θα περίμενε κανείς να δει τον Γάλλο σε μία πιο μεγάλη ομάδα από την Haas.

Ωστόσο ο Γάλλος είναι αποδεδειγμένα πολύ δύσκολος συνεργάτης. Και αυτό στην F1 μετράει πάρα πολύ. Ο Οκόν θα πρέπει φέτος να δείξει ότι έχει ωριμάσει και ότι είναι άξιος εμπιστοσύνης μιας θέσης σε ένα πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο μελλοντικά. Ειδάλλως ο χρόνος θα μετράει αντίστροφα για την καριέρα του Εστεμπάν στην F1.
Γιούκι Τσουνόντα
Το τελευταίο μοιάζει να ισχύει, έτσι κι αλλιώς, για την καριέρα του Ιάπωνα της Racing Bulls. Ο Τσουνόντα μπορεί να είναι ένας από τους οδηγούς που εξελίχθηκαν σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο η βελτίωση αυτή δεν ήταν αρκετή ώστε να του δώσει το χρίσμα για την Red Bull φέτος.

Λογικά αυτή ήταν η τελευταία ευκαιρία για τον Γιούκι. Με την Honda να φεύγει για την Aston Martin του χρόνου, μάλλον και ο Τσουνόντα θα αναζητήσει την τύχη του αλλού. Ίσως κάποια θέση εφεδρικού οδηγού στην F1 να είναι πολύ πιθανή για το 2026, ενώ θα συμμετέχει παράλληλα σε κάποια άλλη σειρά αγώνων. Αν και ο Γιούκι σίγουρα πιστεύει ότι αξίζει να βρίσκεται μέσα στους 20 καλύτερους οδηγούς στον κόσμο.
Λανς Στρολ
Ο Στρολ συνεχίζει να συμμετέχει στην F1 μέσω της… οικογενειακής επιχείρησης. Με την προηγούμενη πρόταση δεν εννοούμε ότι ο Λανς δεν ξέρει να οδηγεί. Ωστόσο εάν τον έλεγαν Λανς Σμιθ ή κάτι παρόμοιο, μάλλον θα βρισκόταν εκτός F1 εδώ και καιρό.

Δεν είναι μόνο τα αρκετά συχνά λάθη που διαπράττει. Πολλές φορές ο Λανς δείχνει να μην έχει καν ενδιαφέρον για αυτό που κάνει. Λες και τον έχουν βάλει με το ζόρι στο μονοθέσιο. Και τα παραπάνω μειονεκτήματα του δεν αντισταθμίζονται, δυστυχώς, από τις αρκετές οδηγικές αναλαμπές που έχει ανά σεζόν.
Νίκο Χούλκενμπεργκ
Κλείνουμε με το μεγαλύτερο mismatch οδηγού-μονοθέσιου για φέτος. Ο Χούλκενμπεργκ έχει αποδείξει εδώ και αρκετό καιρό ότι του αξίζει μία θέση στην F1. Δυστυχώς για εκείνον η θέση αυτή είναι στην Sauber η οποία θα έχει μάλλον το λιγότερο ανταγωνιστικό μονοθέσιο φέτος.

Ο Νίκο ελπίζει ότι η επίσημη έλευση της Audi το 2026 θα τον φέρει σε καλύτερη μοίρα. Για την ώρα το τοπίο μοιάζει μάλλον θολό, αλλά ακόμη κι έτσι ο Χούλκενμπεργκ θα έχει την ευκαιρία τα συμμετέχει στην κορυφαία κατηγορία αγώνων για λίγα χρόνια ακόμη. Σίγουρα το 2025 για εκείνον, όμως, θα είναι ένα ακόμη έτος υπομονής.