F1 2025: Σαρλ Λεκλέρ
FORMULA 1
Ο Σαρλ Λεκλέρ είναι σίγουρα ένας από τους καλύτερους οδηγούς στο grid. Η ταχύτητά του είναι δεδομένη. Διαθέτει, όμως, όλες τις υπόλοιπες αρετές που απαντώνται σε έναν πρωταθλητή;
Στην ιστορία του σπορ έχουν υπάρξει πολλοί οδηγοί οι οποίοι διέθεταν απίστευτο χάρισμα πίσω από το τιμόνι. Οδηγοί στους οποίους εάν έδινες ένα κάρο με κινητήρα F1 θα μπορούσαν να κάνουν ασύλληπτα πράγματα στις πίστες.
WHAT CAR
Ωστόσο ελάχιστοι ήταν εκείνοι οι οποίοι βρήκαν, τελικά, τον δρόμο προς το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Πολλοί θα πουν ότι η κατάκτηση του παγκοσμίου πρωταθλήματος εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το μονοθέσιο που διαθέτει ο κάθε οδηγός. Αλλά αυτό το αξίωμα δεν αρκεί για να εξηγήσει πλήρως το πώς οδηγοί όπως οι Στέρλινγκ Μος, Ρόνι Πίτερσον και Ζιλ Βιλνέβ δεν έγιναν ποτέ πρωταθλητές.

Βλέπετε, η ανταγωνιστικότητα του μονοθέσιου παίζει, όντως, ρόλο στις πιθανότητες ενός οδηγού για το πρωτάθλημα. Ωστόσο υπάρχουν δύο σημαντικές «λεπτομέρειες». Από τη μία οι καλύτερες ομάδες τείνουν να προσλαμβάνουν τους καλύτερους οδηγούς. Είναι κοινή λογική. «Έχουμε μονοθέσιο-πύραυλο άρα μας αρκεί ένας μέτριος οδηγός» είναι μια φράση που κανείς επικεφαλής ομάδας δεν έχει πει ποτέ στην ιστορία του σπορ.

Έπειτα και ο ίδιος ο οδηγός παίζει ρόλο στην εξέλιξη του μονοθέσιου του και -εν τέλει- στην ανταγωνιστικότητά του. Όταν ο οδηγός ξέρει τι κάνει τότε η ομάδα έχει μία σταθερά, ένα σημείο αναφοράς ώστε να ξέρει προς τα που να δουλέψει.
Όταν δεν ξέρεις εάν το πρόβλημα είναι ο οδηγός ή το μονοθέσιο τότε πολύ εύκολα μπορεί το τμήμα σχεδιαστών να κατηγορεί τους μηχανικούς, εκείνοι τους οδηγούς και οι οδηγοί όλους τους υπόλοιπους.

Ο Φλάβιο Μπριατόρε το είχε θέσει καλύτερα από όλους, αναφερόμενος στην έλευση Σουμάχερ στην Benetton το 1991. «Με το που ήρθε ο Μίχαελ τελείωσαν οι δικαιολογίες για όλους. Ξέραμε όλοι ότι ο οδηγός δεν ήταν το πρόβλημα και ο καθένας ανέλαβε τις ευθύνες του».
Ο οδηγός
Σε ποια κατηγορία οδηγού ανήκει, λοιπόν, ο Σαρλ Λεκλέρ; Ο Μονεγάσκος είναι στην ουσία το μεγάλο στοίχημα της Scuderia. Ένα σπάνιο ταλέντο το οποίο έχει προέλθει από τα σπλάχνα της Ferrari. Ωστόσο θα παραμείνει εσαεί ένα ταλέντο ή θα κάνει το επόμενο βήμα κερδίζοντας το πρωτάθλημα;

Ο Σαρλ έχει επιδείξει σπάνια ταχύτητα από την αρχή της καριέρας του. Δώστε του ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο και ο Λεκλέρ θα κατακτήσει την pole συχνότερα από ότι οι περισσότεροι. Ίσως μόνο ο Φερστάπεν μπορεί να τα βάλει μαζί του στον έναν γρήγορο γύρο. Οι 26 poles του Σαρλ το αποδεικνύουν. Όπως και το ότι έχει επιβληθεί έναντι όλων των teammates του ανά τα χρόνια.
Ωστόσο οι poles δεν μετράνε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Και ο Λεκλέρ έχει κερδίσει μόλις 5 φορές από την pole. Άλλες 3 νίκες έχουν έρθει με τον Σαρλ να ξεκινάει εκτός της πρώτης θέσης εκκίνησης. Πώς εξηγείται, λοιπόν, αυτό το χάσμα;

Η αλήθεια είναι ότι ο Λεκλέρ, ιδίως κατά τα πρώτα χρόνια της καριέρας του, ήταν αρκετά επιρρεπής στο λάθος. Θυμηθείτε περιστατικό όπως το Μπακού του 2019, το Μονακό του 2021 ή την Γαλλία του 2022. Όλες αυτές ήταν πιθανές νίκες για τον Μονεγάσκο.
Φυσικά υπάρχει το ελαφρυντικό του ότι ο Λεκλέρ δεν ήταν και στο ιδανικό περιβάλλον για πρωτάθλημα. Όχι ότι τα μονοθέσια της Ferrari που οδήγησε ήταν τόσο κακά. Απλώς δεν είχε ποτέ το καλύτερο πακέτο για όλη τη διάρκεια μιας σεζόν. Επιπλέον και η ίδια η Ferrari με τα λάθη στρατηγικής της, του κόστισε αρκετές φορές κάποιες νίκες.

Εδώ, όμως, μπαίνει ο παράγοντας του κατά πόσον ένας οδηγός διαμορφώνει την ομάδα του. Πολλοί μεγάλοι πρωταθλητές είχαν την ικανότητα αυτή. Ο Σαρλ δεν μας έχει δείξει κάτι τέτοιο μέχρι στιγμής. Ευτυχώς για εκείνον υπάρχει πια το σταθερό χέρι του Βασέρ στο τιμόνι.
Το 2025 για τον Λεκλέρ
Επιπλέον ο Λεκλέρ απέδειξε πέρσι ότι έχει ωριμάσει σημαντικά. Τα λάθη του ήταν ελάχιστα. Ακόμη και όταν η Ferrari είχε την αποτυχημένη αναβάθμιση στην Βαρκελώνη, ο Μονεγάσκος δεν κατέφυγε σε υπερβολές ώστε να αντισταθμίσει το έλλειμα απόδοσης.
Τα παραπάνω δείχνουν ότι από πέρσι βλέπουμε έναν διαφορετικό Σαρλ. Στο Μονακό εκτέλεσε ένα άψογο τριήμερο, ενώ στην Μόντσα έδωσε ρεσιτάλ διαχείρισης ελαστικών. Στο παρελθόν έχει δείξει κι άλλες φορές στοιχεία ενός οδηγού ικανού για το πρωτάθλημα.
Ακόμη και στις ένας προς έναν μονομαχίες, που πολλοί θεωρούν ότι υστερεί έναντι των άμεσων αντιπάλων του, έχουν υπάρξει αγώνες-ορόσημα. Αγώνες όπως η Μόντσα του 2019 ή το Μπαχρέιν του 2022.

Με λίγα λόγια ο Λεκλέρ είναι ένας οδηγός ο οποίος πρέπει να πάρει όλα τα επιμέρους στοιχεία και να τα συγκροτήσει σε ένα ενιαίο σώμα. Η συνύπαρξή του με τον Χάμιλτον, πιστεύουμε, ότι θα του κάνει καλό. Ο Σαρλ έχει την ταχύτητα και μπορεί, βλέποντας και τον Λιούις, να πάει στο επόμενο επίπεδο.
Εάν, λοιπόν, ο Μονεγάσκος συνεχίσει στην πορεία που έχει χαράξει από πέρσι, πιστεύουμε ότι έχει κάθε λόγο να ελπίζει για το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Όχι ως μακρινό αουτσάιντερ αλλά ως σοβαρός διεκδικητής. Το ερώτημα είναι εάν η Ferrari θα του δώσει το κατάλληλο μονοθέσιο για το 2025.