Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 2025: Red Bull

Ελλάδα 4:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 2025: Red Bull

FORMULA 1

Στους πρώτους αγώνες του 2024 η Red Bull κυριάρχησε. Από το Μαϊάμι και μετά, όμως, το σενάριο άλλαξε άρδην και η αυστριακή ομάδα συνιστά ένα από τα μεγάλα ερωτηματικά του 2025.

Advertisement
Advertisement

Κοιτώντας κανείς μόνο τα στατιστικά της προηγούμενης σεζόν, θα μπορούσε πολύ εύκολα να βγάλει λάθος συμπεράσματα για την Red Bull. Οι 8 poles και οι 9 νίκες δίνουν την εντύπωση μιας πολύ ισχυρής ομάδας.

Μπορεί, βέβαια, οι παραπάνω αριθμοί να απέχουν αρκετά από τα… αστρονομικού μεγέθους επιτεύγματα του 2023. Ωστόσο ακόμη κι έτσι δεν θα ήταν λογικό να περιμένουμε από μία ομάδα να κυριαρχεί ανελλιπώς επί δύο συναπτά έτη.

Ήδη με μία δεύτερη ανάγνωση των βασικών στατιστικών στοιχείων γίνεται εμφανής η «διπολική» σεζόν που είχε η Red Bull το 2024. Οι 8 poles ήρθαν όλες στο πρώτο μισό της σεζόν, όπως και οι 7 από τις 9 νίκες. Όλες τους, μάλιστα, ήρθαν με τον Μαξ Φερστάπεν.

Advertisement
Advertisement

Η αλήθεια είναι ότι μέσα σε έναν κυκεώνα εσωτερικών αντιπαραθέσεων και αιφνίδιων αποχωρήσεων κορυφαίων στελεχών, η Red Bull έχασε τον δρόμο της στην εξέλιξη της RB20. Όχι, όμως, αρκετά ώστε να μην επιτρέψει στον καλύτερο εν ενεργεία οδηγό στο grid να πάρει το 4ο του πρωτάθλημα.

Το καλό για την Red Bull είναι ότι τα δύσκολα, φαινομενικά, έχουν περάσει. Όσοι ήταν να φύγουν. έφυγαν και η ομάδα έχει ισορροπήσει και πάλι, με νέα πρόσωπα σε πολλές κρίσιμες θέσει. Το κακό είναι ότι δεν γνωρίζουμε εάν έχουμε δει όλους τους «μετασεισμούς» στο Μίλτον Κινς. Για να σιγουρευτούμε επ’ αυτού θα πρέπει να περιμένουμε την έναρξη της νέας σεζόν.

Ταυτότητα ομάδας

  • Πλήρες όνομα: Oracle Red Bull Racing
  • Ιδιοκτησία: Red Bull GmbH (100%)
  • Εμπορική αξία 2024: 3,33 δισεκατομμύρια ευρώ (+28%)
  • Έδρα: Μίλτον Κινς στην Αγγλία.
  • Σασί: Red Bull
  • Μονάδα ισχύος: Honda

Ιστορία

  • Ιδρυτής: Ντίτριχ Μάτεσιτς (2005)
  • Πρώτος αγώνας F1: GP Αυστραλίας 2005
  • Πρώτη νίκη στην F1: Κινέζικο GP 2009 (Σεμπάστιαν Φέτελ)
  • Πρωταθλήματα κατασκευαστών: 6 (2010, 2011, 2012, 2013, 2022, 2023)
  • Πρωταθλήματα οδηγών: 8 (2010, 2011, 2012, 2013, 2021, 2022, 2023, 2024)
  • Νίκες: 122
  • Podiums: 282
  • Pole positions: 103
  • Ταχύτεροι γύροι: 99
  • Σύνολο βαθμών: 7.837

Σημαντικότερα στελέχη

  • Διευθύνων σύμβουλος (CEO): Όλιβερ Μίντσλαφ
  • Επικεφαλής: Κρίστιαν Χόρνερ
  • Σύμβουλος μηχανοκίνητου αθλητισμού: Χέλμουτ Μάρκο
  • Τεχνικοί διευθυντές: Πιέρ Ουασέ, Μπεν Χότζκινσον (μονάδα ισχύος)
  • Επικεφαλής τμημάτων: Μπεν Γουότερχαουζ (επιδόσεων), Πολ Μόναχαν (μηχανολογίας), Κρεγκ Σκίνερ (αρχισχεδιαστής), Ενρίκο Μπάλμπο (αεροδυναμικής).
  • Υπεύθυνος Στρατηγικής: Χάνα Σμιτς (2021)
  • Οδηγοί: Μαξ Φερστάπεν (#1), Λίαμ Λώσον (#30)
  • Εφεδρικοί οδηγοί: Γιούκι Τσουνόντα (Racing Bulls), Όλιβερ Γκέτε, Άρβιντ Λίντμπλαντ, Πέπε Μάρτι (F2), Αλίσα Παλμόφσκι (F1 Academy), Τιμ Τράμνιτς, Νίκολα Τσολόφ (F3).

Ο στόχος για το 2025

Οι δυσκολίες του 2024 κόστισαν στην Red Bull ένα πιθανό 7ο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ωστόσο η περσινή σεζόν μπορεί τελικά να μην ήταν και τόσο άσχημη για την αυστριακή ομάδα.

Advertisement

Από τη μία κατάφερε να βοηθήσει τον Φερστάπεν στην κατάκτηση του 4ου συνεχόμενου τίτλου του. Ένα επίτευγμα που μπορεί να ανήκει κυρίως στον Μαξ, αλλά δίνει αρκετή λάμψη και στην ομάδα.

Επιπλέον η Red Bull έδειξε ότι ολοκλήρωσε την εσωτερική της αναδιάρθρωση (όχι πλήρως ηθελημένα βέβαια) και έχει κατασταλάξει στο ποια στελέχη της θα επωμιστούν τους κρίσιμους ρόλους για τα επόμενα χρόνια.

Advertisement

Τέτοιου είδους μεγάλες αλλαγές θα μπορούσαν να οδηγήσουν ακόμη και σε κατάρρευση κάποιες άλλες ομάδες. Όχι, όμως, την Red Bull. Η τρίτη θέση στο πρωτάθλημα, της πίστωσε και περισσότερο χρόνο εξέλιξης για το 2025. Κάτι που μπορεί να αποδειχθεί κρίσιμο στην εξέλιξη της φετινής σεζόν για τους «ταύρους».

Αν το αντάλλαγμα για όλα τα παραπάνω ήταν ένα πρωτάθλημα κατασκευαστών τότε η Red Bull δεν τα πήγε καθόλου άσχημα. Υπό την αίρεση, βέβαια, ότι θα μεταφράσει τον επιπλέον χρόνο εξέλιξης σε βελτίωση επιδόσεων στην πίστα.

Έτσι η Red Bull στοχεύει και πάλι σε πρωταγωνιστικό ρόλο για το 2025. Οπωσδήποτε προτεραιότητα θα έχει ο Φερστάπεν, ο οποίος μπορεί να κάνει τη διαφορά ακόμη και όταν δεν διαθέτει το κορυφαίο μονοθέσιο.

Advertisement

Για το κατασκευαστών η Red Bull στηρίζει τις ελπίδες της στους Ουασέ και Λώσον. Ο μεν πρώτος θα πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να φτιάξει κορυφαία μονοθέσια και χωρίς τον Νιούι ενώ ο δεύτερος καλείται να επιδείξει εκτός από ταχύτητα και ωριμότητα.

Οι προκλήσεις του 2025

Δύο είναι οι προκλήσεις του 2025 για την Red Bull. Η μεγαλύτερη αφορά στο κατά πόσον τα νέα στελέχη στις ηγετικές θέσεις θα ανταποκριθούν στις απαιτήσεις. Από τους Σμιτς, Ουασέ και Λώσον, μόνο η πρώτη έχει αποδείξει στο παρελθόν ότι μπορεί να πάρει τις σωστές αποφάσεις την κρίσιμη στιγμή.

Αυτό δεν αποτελεί μομφή ως προς τις ικανότητες των Ουασέ και Λώσον. Απλώς δεν τους έχουμε δει μέχρι στιγμής να λειτουργούν επωμιζόμενοι την κύρια ευθύνη σε καταστάσεις υψηλής πίεσης.

Για τον Ουασέ η περίοδος χάριτος έχει περάσει. Ο Γάλλος έδειξε να σταθεροποιεί την RB20 στους τελευταίους αγώνες της σεζόν. Αλλά θα πρέπει πια να λάβει τις σωστές αποφάσεις ώστε η νέα Red Bull να πλησιάσει την McLaren τάχιστα.

Ταυτόχρονα θα επιβλέπει και τον σχεδιασμό του μονοθέσιου για το 2026, ώστε η Red Bull να αποφύγει την επανάληψη ενός 2014. Διόλου εύκολο εγχείρημα. Συνεπώς η φετινή, είναι χρονιά «make or break» για τον Ουασέ σε ότι αφορά το στάτους του μεταξύ των τεχνικών διευθυντών στο grid.

Αλλά κάτι παρόμοιο ισχύει σε μεγάλο βαθμό και για τον Λώσον στους οδηγούς. Ο Νεοζηλανδός γνωρίζει ότι η υπομονή του Μάρκο είναι σχεδόν ανύπαρκτη για οδηγούς της Red Bull που παίρνουν ευκαιρία στην μεγάλη ομάδα. Εάν νομίζετε ότι ο Αυστριακός θα μείνει ευχαριστημένος σε περίπτωση που ο Λώσον τα πάει απλώς καλύτερα από ότι ο Πέρεζ πέρσι, είστε γελασμένοι.

Η δεύτερη πρόκληση συνδέεται εν μέρει με την πρώτη. Έχει καταφέρει το τεχνικό επιτελείο να θέσει και πάλι σε σωστές ράγες την εξέλιξη του concept έπειτα από το πισωγύρισμα του 2024; Εάν ναι τότε θα πρέπει να περιμένουμε μία πολύ ισχυρή Red Bull από το ξεκίνημα του 2025. Ωστόσο σε αντίθετη περίπτωση -και ιδίως εάν επηρεαστεί αρνητικά και η εξέλιξη για το 2026- αναμείνατε κι άλλες ανακατατάξεις στο μέλλον. Αυτή τη φορά κοσμογονικές.