F1 2025: Mercedes
FORMULA 1![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/11/241123092447_Rus-Veg24-768x432.jpg)
Η Mercedes ξεκινάει το 2025 με θεωρητικό μειονέκτημα έπειτα από την φυγή του Χάμιλτον. Ωστόσο η πραγματικότητα μπορεί να μην αποδειχθεί τόσο… ζοφερή για την γερμανική ομάδα.
Σίγουρα η απώλεια ενός οδηγού όπως ο Λιούις Χάμιλτον θα ήταν ισχυρό πλήγμα για οποιαδήποτε ομάδα. Και δεν αναφερόμαστε καν στο brand του Χάμιλτον, το οποίο είχε προσδώσει τεράστιο μπόνους δημοτικότητας στην Mercedes.
WHAT CAR
Ο Χάμιλτον εκτός από ταχύς ή δημοφιλής είναι και απίστευτα έμπειρος. Και αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα για οποιονδήποτε οργανισμό. Είτε μιλάμε για το θέμα του σεταρίσματος είτε για την γενικότερη συνεισφορά στην εύρυθμη λειτουργία της ομάδας.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/12/241209110449_bye-bye-hamilton-see-you-soon-768x432.jpg)
Ωστόσο υπάρχει μία σημαντική λεπτομέρεια. Η Mercedes έδειχνε ότι ετοιμαζόταν ήδη από το 2023 για την μετά-Χάμιλτον εποχή. Αυτό αποδεικνύει το συμβόλαιο που είχε προσφέρει τελικά στον Βρετανό για την μόλις διετή επέκταση της συνεργασίας τους.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/01/250121093717_Wolff-768x432.jpg)
Βέβαια ο Βρετανός αποφάσισε να φέρει την εν λόγω εποχή έναν χρόνο νωρίτερα, από ότι θα περίμενε ο Τότο Βολφ. Και το γεγονός αυτό ανάγκασε τον Αυστριακό να λάβει ορισμένες αποφάσεις υψηλού ρίσκου. Μένει να φανεί το εάν τα αποτελέσματα θα δικαιώσουν το αφεντικό της Mercedes.
Ταυτότητα ομάδας
- Πλήρες όνομα: Mercedes-AMG Petronas Formula One Team
- Ιδιοκτησία: Mercedes-Benz Group (34%), INEOS (33%), Toto Wolff (33%)
- Εμπορική αξία 2024: 3,94 δισεκατομμύρια ευρώ (+4,5%)
- Έδρα: Μπράκλεϊ στην Αγγλία.
- Σασί: Mercedes
- Μονάδα ισχύος: Mercedes
Ιστορία
- Ιδρυτής: Mercedes-Benz (1954)*
- Πρώτος αγώνας F1: GP Γαλλίας 1954
- Πρώτη νίκη στην F1: GP Γαλλίας 1954 (Χουάν-Μανουέλ Φάντζιο)
- Πρωταθλήματα κατασκευαστών: 8 (2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021)
- Πρωταθλήματα οδηγών: 9 (1954, 1955, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020)
- Νίκες: 129
- Podiums: 298
- Pole positions: 141
- Ταχύτεροι γύροι: 109
- Σύνολο βαθμών: 7.690,5
- Εκτός της διετίας 1954-1955 η Mercedes δεν συμμετείχε ως εργοστασιακή ομάδα μέχρι το 2010 οπότε και εξαγόρασε την Brawn GP.
Σημαντικότερα στελέχη
- Διευθύνων σύμβουλος (CEO): Τότο Βολφ
- Γενικός διευθυντής (COO): Ρομπ Τόμας
- Επικεφαλής: Τότο Βολφ
- Τεχνικοί διευθυντές: Τζέιμς Άλισον
- Επικεφαλής τμημάτων: Χιούελ Τόμας (Μονάδα ισχύος), Τζον Όουεν (Αρχισχεδιαστής), Τζάροντ Μέρφι (Αεροδυναμικής), Ντέιβιντ Νέλσον (Επιδόσεων), Τζιάκομο Τορτόρα (Μηχανολογίας), Εμιλιάνο Τζιαντζιούλιο (σασί)
- Υπεύθυνη Στρατηγικής: Ρόζι Γουέιτ (2023)
- Οδηγοί: Τζορτζ Ράσελ (#63), Αντρέα Κίμι Αντονέλι (#12)
- Εφεδρικοί οδηγοί: Βάλτερι Μπότας, Φρεντ Βέστι (IMSA), Ντοριάν Πιν (F1 Academy), Άλεξ Πάουελ (F4), Γιάνπου Τσούι (Βρετανική F4).
Ο στόχος του 2025
Όπως γράψαμε και στις πρώτες γραμμές του άρθρου, η Mercedes μπορεί να αποτελέσει την ευχάριστη έκπληξη του 2025. Δύο είναι οι λόγοι για την εκτίμησή μας αυτή.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/11/241123182819_RusSai-Veg24-768x432.jpg)
Καταρχάς έχει ξεκαθαρισμένη ιεραρχία μεταξύ των οδηγών της, πράγμα που δεν μπορούν να πουν ούτε η McLaren αλλά ούτε και η Ferrari. Αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση που η W16 αποδειχθεί ανταγωνιστική, ο Ράσελ θα έχει την πλήρη υποστήριξη της ομάδας του.
Ο Βρετανός έχει αποδείξει ότι έχει την ταχύτητα. Φέτος πρέπει να αποδείξει και ότι μπορεί να αναλάβει τον ηγετικό ρόλο του Χάμιλτον εντός της Mercedes.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/07/240702084538_RusHam-Aus24-768x432.jpg)
Επιπλέον η 4η θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών εξασφάλισε κάποιες επιπλέον ώρες δοκιμών στην αεροδυναμική σήραγγα για την γερμανική ομάδα. Οι ώρες αυτές ίσως αποδειχθούν καθοριστικές.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/03/240316195619_Wolff-Allison-768x432.jpg)
Έτσι κι αλλιώς το μειονέκτημα των Mercedes από το 2023 ήταν κυρίως το εύρος ιδανικής λειτουργίας του μονοθέσιου. Εάν ο Τζέιμς Άλισον και η ομάδα του έχουν καταφέρει να διορθώσουν το μειονέκτημα αυτό του concept τους, τότε θα πρέπει να αναμένουμε μια ιδιαιτέρως ανταγωνιστική Mercedes φέτος.
Οι προκλήσεις για το 2025
Θεωρητικά η Mercedes έχει να καλύψει περισσότερο έδαφος από την McLaren από ότι οι άλλες δύο κορυφαίες ομάδες. Ωστόσο έχουμε δει και μεγαλύτερες ανατροπές τα τελευταία χρόνια. Η McLaren αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/08/240801125938_antonelli-mercedes-test-2-768x432.jpg)
Επιπλέον η απειρία του Αντονέλι σίγουρα θα στοιχήσει σε κάποιο βαθμό στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Το ρίσκο που πήρε ο Βολφ με τον νεαρό Ιταλό είναι μεγάλο. Ο Κίμι μπορεί να είναι υπερταχύς. Εντούτοις είναι και ιδιαίτερα άπειρος. Και θα πρέπει να περιμένουμε μερικά λάθη από εκείνον στις αρχές του πρωταθλήματος.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/11/241104104018_Rus-Bra24-768x432.jpg)
Ο μόνος οδηγός που έχει καταφέρει να κάνε ντεμπούτο σε μεγάλη ομάδα και να καθιερωθεί άμεσα ήταν εκείνος που άφησε την Mercedes για την Ferrari, φέτος. Θα έχει ο Αντονέλι, άραγε, μία rookie season εφάμιλλη εκείνης του Χάμιλτον το 2007; Μόνο σε αυτήν την περίπτωση η Mercedes θα έχει ελπίδες για το κατασκευαστών. Υπό την προϋπόθεση, φυσικά, ότι ο Άλισον έχει φτιάξει ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/04/240411123409_Wolff-Russell-768x432.jpg)
Πιο λογικός δείχνει ο στόχος του πρωταθλήματος οδηγών για τον Ράσελ. Ο Τζορτζ είναι ταχύς και θα έχει καθεστώς νούμερο 1, τουλάχιστον για φέτος. Ωστόσο κι εκείνος πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να ηγηθεί. Ο ίδιος ο Βρετανός το πιστεύει. Αλλά πρέπει να πείσει και όλους τους υπόλοιπους με τα έργα του στην πίστα.