F1 2025: Μαξ Φερστάπεν
FORMULA 1![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/11/241125083426_Ver-champ-Veg24-768x432.jpg)
Η φετινή θα είναι η τέταρτη συνεχής σεζόν στην οποίαν ο Μαξ θα υπερασπιστεί τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή. Ωστόσο το έργο του φέτος, ίσως, να είναι πιο δύσκολο από ποτέ.
Ο Μαξ Φερστάπεν είναι ο ιδανικός οδηγός της νέας εποχής για την F1. Αφήνοντας εκτός τα διάφορα δημοσιοσχετίστικα κόλπα, τις -κακόγουστες, είναι η αλήθεια- «χαριτωμενιές» των social media και εξετάζοντας αποκλειστικά τα όσα συμβαίνουν μέσα στις πίστες, κανείς δεν είναι στο επίπεδο του Ολλανδού.
WHAT CAR
Κάποιοι οδηγοί «πουλάνε» περισσότεροι. Άλλοι μπορεί να προσελκύουν πιο εύκολα τους έφηβους φίλους του σπορ. Ορισμένοι θεωρούν ότι πρέπει να αφυπνίσουν το κοινό από κάποιον κοινωνικό ή πολιτικό «λήθαργο». Ο Μαξ δεν ανήκει, ευτυχώς, σε κάποια από αυτές τις κατηγορίες. Το μόνο που ενδιαφέρει τον Φερστάπεν είναι η απόδοσή του μέσα στην πίστα.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/11/241130210532_Ver-Q-Qat24-768x432.jpg)
Κατά την άποψή μας έτσι θα έπρεπε να είναι ένας οδηγός αγώνων, ιδίως στην Formula 1. Έτσι ήταν οδηγοί όπως οι Λάουντα, Χαντ, Προστ, Μάνσελ, Σουμάχερ, Χάκινεν, Ράικονεν και Αλόνσο. Απλοί στους τρόπους τους, λιτοί αλλά και ευθείς. Όχι αποστειρωμένοι και πολιτικά ορθοί.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/11/241105075246_Ver-win-Bra24-768x432.jpg)
Στην τελική ένας οδηγός αγώνων δεν είναι ούτε πολιτικός, ούτε φιλόσοφος, ούτε μαρκετίστας. Είναι ένας άνθρωπος με ένα σπάνιο ταλέντο το οποίο μπορεί να μετουσιώνει σε αποτέλεσμα όταν πρέπει. Είναι ένας σταρ για τον οποίον εκατομμύρια άνθρωποι στήνονται μπροστά από τις οθόνες τους. Δεν αποζητά την προσοχή. Η ύπαρξή του και μόνο μέσα σε ένα μονοθέσιο αρκεί.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/11/241105075247_VerOco-Bra24-768x432.jpg)
Αυτό, δυστυχώς, δεν το καταλαβαίνουν όλοι σήμερα. Ευτυχώς, όμως, υπάρχουν ορισμένες λαμπρές εξαιρέσεις. Ο Φερστάπεν είναι μία τέτοια εξαίρεση. Και όσο οι υπόλοιποι κοιτούν το πώς θα γίνουν πιο αρεστοί ή πώς θα αποκτήσουν περισσότερους ακολούθους στα social, εκείνος θα συνεχίζει να κυριαρχεί.
Ο οδηγός
Πολλοί κάνουν λόγο για το οδηγικό στιλ του ενός ή του άλλου οδηγού. Έχουμε γράψει και στο παρελθόν ότι κάθε οδηγός έχει τις δικές του τάσεις ή συνήθειες υπό ορισμένες συνθήκες. Αλλά «οδηγικό στιλ» με την έννοια που το θέτουν ορισμένοι δεν υπάρχει.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/11/241127090046_world-champion-max-verstappen-768x432.jpg)
Ο Μαξ Φερστάπεν είναι ένα χαρακτηριστικό τέτοιο παράδειγμα. Κάποιοι τον εντάσσουν στους «υπερστροφικούς» οδηγούς. Άλλοι λένε ότι του αρέσει να φρενάρει λίγο νωρίτερα σε σχέση με αρκετούς συναδέλφους του.
Max Verstappen's 2023 Monaco pole lap
— RBR Daily (@RBR_Daily) May 20, 2024
Sector 3, skimming the walls, taking up every single inch of the track, pushing to the absolute limit
Pure art.pic.twitter.com/jHPg7B3iao
Ενώ τα παραπάνω ισχύουν εν μέρει, δεν περιγράφουν πλήρως τον οδηγό Φερστάπεν. Επειδή ο Ολλανδός θα φρενάρει διαφορετικά -πολύ αργά- πριν από μία φουρκέτα από ότι πριν από τις Degner της Σουζούκα ή την πρώτη στροφή στο Hungaroring.
Άλλη είναι η προσέγγισή του πριν το σικέιν εξόδου στην πισίνα του Μονακό από ότι πριν το σύμπλεγμα Beckett’s στο Silverstone. Τα όσα κάνει ο Φερστάπεν μέσα στο μονοθέσιο, διαφέρουν από πίστα σε πίστα και από στροφή σε στροφή επειδή κάθε περίπτωση είναι διαφορετική.
Όχι μόνο λόγω τοπογραφίας αλλά και λόγω συνθηκών, φορτίου καυσίμου, ελαστικών και τόσων άλλων παραμέτρων. Με λίγα λόγια ο Φερστάπεν -και ο κάθε οδηγός- πρέπει να παίρνει το μέγιστο από το μονοθέσιο του σε κάθε στιγμή ενώ τόσο αυτό όσο και η πίστα αλλάζουν.
Onboard of all of Max Verstappen’s overtakes in Brazil pic.twitter.com/cOnWSM47VP
— Sam_❄️ (@Deathway_69) November 10, 2024
Αυτή ακριβώς είναι η μεγάλη τέχνη ενός οδηγού αγώνων. Και ο Φερστάπεν στα 27 του χρόνια δείχνει να έχει κατακτήσει τα μυστικά της. Όχι μόνο στον έναν γρήγορο γύρο, ούτε απλώς στη διάρκεια ενός τριημέρου, αλλά για συνεχείς σεζόν. Οι κακοί αγώνες του Φερστάπεν από τα μέσα του 2018 και μετά ήταν ελάχιστοι.
Το 2025 για τον Φερστάπεν
Έχοντας γράψει όλα τα παραπάνω, προκύπτει εύλογα το ερώτημα: και πώς θα χάσει ο Φερστάπεν το πρωτάθλημα του 2025; Η απάντηση είναι απλή. Αν η Red Bull δώσει στον Ολλανδό ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο, ας πούμε λίγο αργότερο από την McLaren ή την Ferrari, ο Μαξ δεν θα χάσει.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/11/241122104045_max-verstappen-1-1-768x432.jpg)
Ο Φερστάπεν μπορεί να χάσει σε δύο μόνο περιπτώσεις. Η πρώτη θα είναι μία μη ανταγωνιστική Red Bull. Εάν για παράδειγμα το φετινό μονοθέσιο του Φερστάπεν είναι πάνω από μισό δευτερόλεπτο αργότερο από τα κορυφαία, τότε δύσκολα ο Ολλανδός θα καλύψει το έλλειμα αυτό σε μία ολόκληρη σεζόν.
Η δεύτερη θα είναι εάν η Red Bull είναι ανταγωνιστική μόνο σε λίγους αγώνες, όπως συνέβη με την Mercedes πέρσι. Τότε είναι εξαιρετικά πιθανό να τονιστεί το μόνο -ίσως- μειονέκτημα που έχει ο Ολλανδός στην προσέγγισή του. Εκείνο της υπερβολικής επιθετικότητας στις μονομαχίες του στην πίστα.
Για να τα λέμε όλα, δεν εννοούμε ότι ο Φερστάπεν οδηγεί αντιαθλητικά ή ότι δεν ξέρει να δίνει μία σωστή μάχη στην πίστα. Εντούτοις κάποιες φορές θα μπορούσε, ίσως, να είναι πιο συντηρητικός σε ορισμένες περιπτώσεις και να αποφύγει περιστατικά τα οποία δεν του έδωσαν ουσιαστικά οφέλη.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/12/241205074036_Ver-Abu23-768x432.jpg)
Σε κάθε άλλη περίπτωση ο Φερστάπεν θα είναι και πάλι φόβητρο για τους αντιπάλους του στην πίστα. Στην τελευταία σεζόν των ground-effect μονοθέσιων οι 19 οδηγοί χρειάζονται το καλύτερο αυτοκίνητο για να κερδίσουν. Ο Φερστάπεν χρειάζεται απλά ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο.