Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 2025: Οι rookies

Ελλάδα 4:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 2025: Οι rookies

FORMULA 1

Έξι οδηγοί θα κάνουν την πρώτη πλήρη σεζόν τους στο επερχόμενο πρωτάθλημα της F1. Ποιος θα έχει την καλύτερη σεζόν και τι μας διδάσκει το παρελθόν για έναν rookie στην κορυφαία κατηγορία;

Advertisement
Advertisement

Η σεζόν του 2025 θα είναι ιδιαίτερη από πολλές απόψεις. Από τη μία θα έχουμε την τελευταία χρονιά εφαρμογής της φόρμουλας του 2022, πριν από την μεγάλη αλλαγή του 2026. Αυτό σημαίνει ότι οι κορυφαίες ομάδες θα βρεθούν, λογικά, πολύ κοντά σε επιδόσεις.

Από την άλλη θα έχουμε και την μεγαλύτερη μαζική ανανέωση οδηγών στο grid. Έξι νεαροί οδηγοί θα δοκιμάσουν τις τύχες τους, προσπαθώντας να φτιάξουν το όνομά τους στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και ίσως να καθιερωθούν στο πρωτάθλημα. Οι Λίαμ Λώσον, Τζακ Ντούχαν, Όλι Μπέρμαν, Κίμι Αντονέλι, Γκαμπριέλ Μπορτολέτο και Ιζάκ Χατζάρ θα αναμετρηθούν με τους πολύ πιο έμπειρους συναδέλφους τους φέτος.

Οι οδηγοί αυτοί θεωρούνται rookies, καθώς δεν έχουν συμμετάσχει σε πλήρη σεζόν F1 μέχρι φέτος. Ωστόσο το GP της Αυστραλίας στις 16 Μαρτίου θα είναι ο πρώτος αγώνας F1 μόνο για τους Αντονέλι, Μπορτολέτο και Χατζάρ. Οι υπόλοιποι τρεις έχουν τρέξει σε τουλάχιστον έναν GP πριν το 2025.

Οι τρεις έμπειροι

Advertisement
Advertisement

Την μεγαλύτερη εμπειρία από τους έξι έχει αναμφίβολα ο Λίαμ Λώσον. Ο Νεοζηλανδός έχει συμμετάσχει σε 11 αγώνες από το 2023. Έχει κατορθώσει, μάλιστα, να τερματίσει και τρεις φορές μέσα στην βαθμολογούμενη δεκάδα.

Σίγουρα ο Λώσον θα έχει την τύχη να κάνει την πρώτη του πλήρη σεζόν με ένα πολύ ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Ωστόσο έχει και την ατυχία ταυτόχρονα της συνύπαρξης με τον Φερστάπεν κάτω από την ίδια στέγη. Η Red Bull περιμένει από εκείνον άμεση βαθμολογική συνεισφορά και η περίοδο χάριτος που θα του δώσει θα είναι πολύ μικρή.

Από την άλλη ο Μπέρμαν θα πρέπει να αισθάνεται αρκετά άνετα φέτος στην Haas. Ξέρει ότι έχει την στήριξη της Ferrari, με την οποίαν έτρεξε πέρσι άλλωστε στην Σαουδική Αραβία. Επιπλέον ο Όλι έχει τρέξει σε δύο ακόμη αγώνες με την Haas πέρσι. Η Ferrari έχει την ίδια προσέγγιση εδώ με την καριέρα του Λεκλέρ.

Advertisement

Η μάχη του Μπέρμαν με τον Οκόν θα έχει τεράστιο ενδιαφέρον. Ο Γάλλος μόνο αργός δεν είναι, ενώ έχει και μεγάλη εμπειρία, πια, από τους αγώνες F1. Ο Μπέρμαν, εάν θέλει να βρεθεί κάποια μέρα στην Ferrari, πρέπει να κερδίσει τον Οκόν.

Τέλος ο Ντούχαν δείχνει να είναι στην πιο δεινή θέση από τους τρεις οδηγούς. Όχι μόνο λόγω μέχρι τώρα αποτελεσμάτων στις μικρότερες κατηγορίες αλλά και λόγω της στάσης που έχει η ομάδα του. Η Alpine έχει ήδη πάρει ως εφεδρικό τον Κολαπίντο και ο Αργεντινός περιμένει στραβοπάτημα του Αυστραλού για να επιστρέψει στην F1.

Advertisement

Οι 6 αγώνες διορία στον Ντούχαν -όπως αφήνουν να εννοηθεί οι άνθρωποι της Alpine- ασκούν μεγάλη πίεση στον Αυστραλό. Ιδίως όταν θα έχει στο απέναντι γκαράζ έναν από τους πέντε καλύτερους qualifyiers του grid, τον Πιερ Γκασλί.

Εάν θα έπρεπε να διαλέξουμε μεταξύ των τριών παραπάνω οδηγών θα επιλέγαμε τον Μπέρμαν. Έχει την καλύτερη ισορροπία ταλέντου-εμπειρίας-δυσκολίας πρόκλησης από τους τρεις.

Οι πραγματικοί rookies

Από τους τρεις πραγματικούς rookies σίγουρα ο Αντονέλι θα νιώσει την μεγαλύτερη πίεση. Η Mercedes πέταξε τον νεαρό Ιταλό κατευθείαν στα βαθιά. Το να αντικαθιστάς έναν όνομα όπως ο Λιούις Χάμιλτον δεν είναι καθόλου απλή υπόθεση. Ιδίως όταν απέναντί σου θα έχεις τον υπερταχύ και έμπειρο Τζορτζ Ράσελ.

Advertisement

Ο Αντονέλι πρέπει να κάνει υπομονή στην αρχή. Να αποφύγει τα λάθη και μόλις αποκτήσει λίγη εμπειρία να προσπαθήσει για το κάτι παραπάνω. Ειδάλλως η χρονιά του θα μπορούσε να εκτροχιαστεί πολύ εύκολα.

Λίγο πιο εύκολα δείχνουν τα πράγματα για τον Χατζάρ στην Racing Bulls. Ο Γαλλοαλγερινός θα πρέπει, βέβαια, να κερδίσει μέσα στη σεζόν τον Τσουνόντα. Αυτό, βέβαια, δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται. Ο Γιούκι έχει τρομερή βελτίωση από το 2021 και οι τελευταίοι του ομόσταβλοι δεν τον κέρδισαν.

Τέλος ο Μπορτολέτο θα πρέπει να δει την φετινή σεζόν καθαρά ως ευκαιρία συλλογής εμπειριών. Η Sauber θα έχει και φέτος, μάλλον, το αργότερο μονοθέσιο και ο Βραζιλιάνος θα έχει πολύ λίγες ευκαιρίες διάκρισης. Θα μπορεί, όμως, να μάθει από τον πολύπειρο Χούλκενμπεργκ. Και να ελπίζει ότι με την έλευση της Audi θα έρθουν και καλύτερες ημέρες.

Εάν έπρεπε να επιλέξουμε μεταξύ των τριών αυτών rookies, θα τείναμε προς τον Χατζάρ. Δεν έχει στις πλάτες του την πίεση μιας μεγάλης ομάδας όπως ο Αντονέλι, ενώ και το μονοθέσιο του θα του δώσει κάποιες ευκαιρίες διάκρισης.

Οι καλύτεροι rookies στην ιστορία

Η αλήθεια είναι ότι οι οδηγοί που είχαν τις δυνατότητες για μεγάλη καριέρα στην F1, το έδειξαν από την πρώτη τους κιόλας σεζόν. Ασχέτως του εάν κατέκτησαν τελικά ή όχι πρωταθλήματα, όλοι αυτοί οι οδηγοί είχαν ξεχωρίσει ως rookies.

Οι πρώτες σεζόν των Στιούαρτ, Ρεγκατσόνι, Σένα, Σουμάχερ, Μπάτον, Ράικονεν και Φερστάπεν έχουν περάσει ήδη στο πάνθεο των εντυπωσιακών επιτευγμάτων. Φυσικά υπάρχουν και οι στρατοσφαιρικές rookie seasons των Ζακ Βιλνέβ (1996) και Χουάν-Πάμπλο Μοντόγια (2001). Ωστόσο αυτοί οι δύο οδηγοί ήταν ήδη ολοκληρωμένοι και έμπειροι racers από τη συμμετοχή τους στα IndyCar πρωτύτερα.

Φυσικά η πιο εντυπωσιακή πρώτη σεζόν οδηγού δεν ήταν άλλη από εκείνην του Λιούις Χάμιλτον στην McLaren, το 2007. Ο rookie, τότε, Βρετανός είχε την τύχη να οδηγεί τότε το καλύτερο μονοθέσιο της σεζόν. Είχε, όμως, και την πρόκληση της αντιμετώπισης του Αλόνσο μέσα στην ίδια ομάδα.

Ο Λιούις έδειξε από νωρίς ότι έχει την ταχύτητα να ανταγωνιστεί τον Αλόνσο αλλά και την πολιτική ικανότητα ώστε να πάρει την ομάδα με το μέρος του. Έφτασε να διεκδικεί το πρωτάθλημα (ως φαβορί!) στους δύο τελευταίους αγώνες εκείνης της χρονιάς.

Στο τέλος εκείνος και η McLaren έχασαν. Ωστόσο ο κόσμος της F1 είχε γίνει μάρτυρας της κορυφαίας -ίσως- πρώτης σεζόν οδηγού όλων των εποχών. Η συνέχεια γνωστή. Και οι έξι rookies του 2025 θα προσπαθήσουν να φτάσουν όσο πιο κοντά μπορούν σε αυτά τα στάνταρ απόδοσης.