Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 2025: Ferrari

Ελλάδα 1:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 2025: Ferrari

FORMULA 1

Η πιο ιστορική ομάδα της Formula 1 τελείωσε το 2024 αφήνοντας πολλές υποσχέσεις για το μέλλον. Θα δικαιώσει, άραγε, αυτή τη φορά τις προσδοκίες των πολυάριθμων οπαδών της;

Advertisement
Advertisement

Στην ιστορία της Ferrari στην F1 θα απαντήσει κανείς τόσο περιόδους μεγάλων επιτυχιών αλλά και μακρά διαστήματα πικρών διαψεύσεων. Σίγουρα οι πιο νέοι tifosi έχουν βιώσει αποκλειστικά το δεύτερο σκέλος της ιστορίας τα τελευταία χρόνια.

Τελευταία πραγματικά καλή περίοδος για την Ferrari ήταν εκείνη από το 1998 (οπότε και το σύστημα των Τοντ-Σουμάχερ είχε αρχίσει να δουλεύει αποδοτικά) μέχρι και το 2008, όταν η Scuderia πήρε τον τελευταίο της τίτλο κατασκευαστών.

Έκτοτε παρά τα μεγάλα ονόματα των Αλόνσο και Φέτελ που πέρασαν από το Μαρανέλο, η Scuderia ήταν σχεδόν πάντα το αουτσάιντερ. Κέρδιζε αρκετές φορές αλλά όχι με διάρκεια και πολύ σπάνια με πειστικό τρόπο.

Advertisement
Advertisement

Αυτήν ακριβώς τη «συνήθεια» της Scuderia ευελπιστεί να κόψει ο Φρεντ Βασέρ. Ο Γάλλος κινήθηκε αθόρυβα κατά την πρώτη του σεζόν στην Ferrari, διορθώνοντας πολλά από τα κακώς κείμενα στο εσωτερικό της. Η προσπάθειά του αυτή είχε συνέχεια και έφερε αποτελέσματα το 2024.

Μόνο που πέρσι, σαν σήμερα η Ferrari έκανε και το μεγάλο μπαμ με την ανακοίνωση της προσχώρησης του Λιούις Χάμιλτον. Ο Βρετανός με τον υπερταλαντούχο Λεκλέρ σχηματίζουν ένα στρατοσφαιρικό οδηγικό δίδυμο στο Μαρανέλο. Και μοιραία, οι προσδοκίες των απανταχού tifosi αγγίζουν και πάλι… ιστορικά υψηλά!

Ταυτότητα ομάδας

  • Πλήρες όνομα: Scuderia Ferrari HP
  • Ιδιοκτησία: Exor NV (22,95%), Πιέρο Φερράρι (9,745%), Δημόσια (67,305%)
  • Εμπορική αξία 2024: 4,54 δισεκατομμύρια ευρώ (+22,5%)
  • Έδρα: Μαρανέλο στην Μόντενα της Ιταλίας.
  • Σασί: Ferrari
  • Μονάδα ισχύος: Ferrari

Ιστορία

  • Ιδρυτής: Έντσο Φερράρι (1929)
  • Πρώτος αγώνας F1: GP του Μονακό 1950
  • Πρώτη νίκη στην F1: Βρετανικό GP 1951 (Χοσέ-Φροϊλάν Γκονζάλεζ)
  • Πρωταθλήματα κατασκευαστών: 16 (1961, 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2002, 2004, 2007, 2008)
  • Πρωταθλήματα οδηγών: 15 (1952, 1953, 1956, 1958, 1961, 1964, 1975, 1977, 1979, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007)
  • Νίκες: 249
  • Podiums: 835
  • Pole positions: 255
  • Ταχύτεροι γύροι: 272
  • Σύνολο βαθμών: 11.404

Σημαντικότερα στελέχη

  • Πρόεδρος: Τζον Έλκαν
  • Διευθύνων σύμβουλος (CEO): Μπενεντέτο Βίνια
  • Επικεφαλής: Φρεντ Βασέρ
  • Βοηθός επικεφαλής: Ζερόμ ντ’ Αμπρόζιο
  • Τεχνικοί διευθυντές: Λοΐκ Σερά (Σασί), Ντιέγκο Τόντι (Αεροδυναμικής), Φάμπιο Μοντέκι (Μηχανολογίας), Ενρίκο Γκουαλντιέρι (Μονάδας ισχύος), Ντιέγκο Ιοβέρνο (αθλητικός διευθυντής)
  • Υπεύθυνος Στρατηγικής: Ράβιν Τζέιν (2023)
  • Οδηγοί: Σαρλ Λεκλέρ (#16), Λιούις Χάμιλτον (#44)
  • Εφεδρικοί οδηγοί: Αντόνιο Τζιοβινάτσι και Αρτύρ Λεκλέρ (ανεπιβεβαίωτοι), Όλι Μπέρμαν (Haas F1 Team), Ντίνο Μπεγκάνοβιτς (F2), Μάγια Βουχ και Αουρέλια Νόμπελς (F1 academy), Ραφαέλ Καμαρά και Τούκα Τάπονεν (F3).

Ο στόχος για το 2025

Το δεύτερο μισό του 2024 άνοιξε την όρεξη των tifosi. Το concept της Ferrari για τα ground-effect μονοθέσια της φόρμουλας του 2022 έδειξε επιτέλους να πατάει σε στέρεες βάσεις και τα αποτελέσματα δεν άργησαν να έρθουν.

Advertisement

Δεν μπορεί κανείς να υποτιμήσει τα όσα πέτυχε η Ferrari πέρσι. Η ομάδα ξεκίνησε αρκετά δυνατά ωστόσο το πρώτο μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων της SF-24 δεν ήταν επιτυχημένο. Παρά ταύτα η Scuderia έδειξε να έχει σημαντικά αποθέματα δυνάμεων και υπομονής.

Έτσι μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα η Ferrari επανήλθε δριμύτερη και έφτασε να παλεύει με την McLaren για τον τίτλο των κατασκευαστών μέχρι τον τελευταίο αγώνα. Σίγουρα αυτό ήταν κάτι που δεν φανταζόταν ακόμη και ο πιο αισιόδοξος οπαδός της το 2023.

Advertisement

Κατά συνέπεια δεν θα ήταν υπερβολή εάν γράφαμε το ότι η Ferrari θα πρέπει να στοχεύσει και στα δύο πρωταθλήματα για το 2025. Εκείνο του κατασκευαστών φαντάζει πιο βατό ως στόχος. Ιδίως εάν επιβεβαιωθεί και φέτος ότι η Scuderia έχει όντως γυρίσει σελίδα στον τομέα της στρατηγικής.

Φυσικά η Ferrari θα πρέπει να δείξει ότι διαθέτει και την ικανότητα να φέρει δύο -τουλάχιστον- επιτυχημένες αναβαθμίσεις μέσα στη σεζόν. Κάτι που δεν έχει καταφέρει από το 2022. Εάν το πετύχει αυτό τότε δεν θα ήταν απίθανο να δούμε ακόμη και τους Λεκλέρ-Χάμιλτον να παλεύουν για τον τίτλο των οδηγών.

Οι προκλήσεις του 2025

Στην τελευταία πρόταση της παραπάνω παραγράφου, όμως, θα βρείτε και την μεγαλύτερη πρόκληση για την Ferrari φέτος. Αυτή δεν είναι άλλη από την συνύπαρξη δύο νούμερο ένα οδηγών στο Μαρανέλο.

Advertisement

Τόσο ο Λεκλέρ όσο και ο Χάμιλτον έχουν συμβόλαια νούμερο ένα οδηγού. Φυσικά ο Χάμιλτον μπορεί να κερδίζει περισσότερα από τον Λεκλέρ. Αλλά αυτό είναι απόρροια κυρίως λόγω του brand που έχει χτίσει ο Βρετανός παρά αντικατοπτρισμός της ισορροπίας ισχύος μέσα στην ομάδα.

Ο Λεκλέρ είναι είναι στην οικογένεια της Ferrari από το 2016. Εκπλήρωσε σε μεγάλο βαθμό το πεπρωμένο του αδικοχαμένου Ζιλ Μπιανκί. Εκείνο, δηλαδή, του οδηγού που έφτιαξε η Ferrari από την αρχή της καριέρας του και ο οποίος είναι προορισμένος να κερδίσει με το cavallino rempante.

Από την άλλη ο Λιούις Χάμιλτον είναι ο πιο δημοφιλής σταρ που έχει βγάλει η F1. Έχει σχέσεις από παλιά με τον Φρεντ Βασέρ ενώ έχει φέρει μαζί του και τον Λοΐκ Σερά από την Meredes. Αλλά ο Βρετανός θα πρέπει να χτίσει γρήγορα τις απαραίτητες συμμαχίες εντός της ομάδας. Συμμαχίες τις οποίες έχει ήδη φτιάξει ο νεαρός teammate του.

Επιπλέον ο Χάμιλτον διανύει το τελευταίο κεφάλαιο της καριέρας του. Ο Λεκλέρ είναι στο peak του. Αυτή είναι μια ιδιαίτερα δύσκολη ισορροπία. Από τη μία οι στόχοι του Χάμιλτον είναι πιο βραχυπρόθεσμοι ενώ ο Λεκλέρ μπορεί να κάνει λίγη υπομονή ακόμη.

Στο παρόν ή στο μέλλον;

Όλα τα παραπάνω μπορεί να επηρεάσουν πολλές κρίσιμες αποφάσεις της Ferrari φέτος. Όπως για παράδειγμα το τι θα πράξει η ομάδα εάν ένας εκ των Λεκλέρ-Χάμιλτον βρεθεί να διεκδικεί το πρωτάθλημα. Θα ζητήσει η Ferrari στον δεύτερο να κάνει πίσω; Και εάν το πράξει, θα υπακούσει εκείνος;

Επίσης, τι θα συμβεί σε περίπτωση που και οι δύο οδηγοί έχουν ρεαλιστικές πιθανότητες για το πρωτάθλημα; Τέλος, ένα άλλο ερώτημα είναι το κατά πόσον η Ferrari θα ξοδέψει πόρους για το 2025 εάν η McLaren ξεκινήσει πολύ καλύτερα στους πρώτους αγώνες. Θα θυσιάσει η Ferrari το 2025 για χάρη του 2026;

Όλα τα παραπάνω ερωτήματα -καθώς και πολλά άλλα παρασκηνιακά επεισόδια τα οποία ίσως δεν μάθουμε παρά μήνες αργότερα- εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Φρεντ Βασέρ. Μπορεί ο Λεκλέρ να είναι το αστέρι του μέλλοντος ενώ ο Χάμιλτον το αστέρι του παρόντος. Αλλά κανείς από τους δύο δεν θα κληθεί να λάβει τις δύσκολες αποφάσεις.

Το… προνόμιο αυτό ανήκει στον Φρεντ Βασέρ. Και σε μεγάλο βαθμό η επιτυχία ή η αποτυχία της Ferrari για την επόμενη πενταετία θα κριθεί από τις φετινές αποφάσεις του Γάλλου. Ο Φρεντ Βασέρ θα πρέπει να διοικήσει με την αποτελεσματικότητα και τον κυνισμό του Ζαν Τοντ εάν θέλει να επιτύχει. Αυτή είναι η μεγάλη του ευκαιρία. Η ευκαιρία να φέρει και πάλι το πρωτάθλημα πίσω στο Μαρανέλο. Θα την εκμεταλλευτεί;